Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door fretje-pitbull »

Zakie schreef:pfff zo veel moeten jullie dat doen ? mijn blokje was 8 jaar lang niet gereviseerd , en dit jaar in maart laten doen en heb all rond 4duizend of zelfs meer gereden en alles is nog perfect , weinig olie verbreuk etc....
ik gok dat je een 660 hebt, stel dat die (wat mogelijk is zonder turbo) 80pk doet dan ga je het zeker niet redden om 10.000km te doen met 1 zuiger ;)
is echt zoals quad-racerr typt

klopt het dat een banshee 38pk heeft origineel?
is eigenlijk niet zoveel voor een 350cc 2t, daarmee kan ik Laurens verhaal ook geloven
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
Locatie: Planet Earth

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door Belgian Pro »

Volgens mij heeft een banshee 51pk stock.
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door Zakie »

ja heb indd een 660 , die heeft standaard 38pk, momenteel rond de 50.
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door raptor350 »

Meest voorkomende fout is SAE met DIN pk's gaan vergelijken.
Zit namelijk een duidelijk verschil op ! Ook heb je aantal pk's @ krukas en aantal pk's @ achterwielen.
Hou er rekening mee dat via overbrenging etc vrij veel pk's verloren gaan!

Wiki:
DIN pk (Deutsches Institut für Normung)
Dit wordt gemeten volgens normblad DIN 70020, met aangesloten hulpapparatuur, zoals luchtfilter,waterpomp, ventilator, brandstofpomp, inspuitpomp, onbelaste dynamo, uitlaatsysteem enz.

SAE pk (Society of Automotive Engineers)
dit wordt gemeten in de Engelse definitie van pk aan het vliegwiel, zonder de hulpapparatuur, waardoor de waarde veel hoger ligt dan in DIN pk's.

Het vermogen in paardenkracht van een auto wordt in de USA doorgaans opgegeven in SAE HP (horsepower), daar waar het in Europa doorgaans opgegeven wordt in DIN pk.

conclusie:
100 SAE hp = 101,42 DIN pk = 74,6 kW


greetzzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door tjobbie »

raptor350 schreef:Meest voorkomende fout is SAE met DIN pk's gaan vergelijken.
Zit namelijk een duidelijk verschil op ! Ook heb je aantal pk's @ krukas en aantal pk's @ achterwielen.
Hou er rekening mee dat via overbrenging etc vrij veel pk's verloren gaan!

Wiki:
DIN pk (Deutsches Institut für Normung)
Dit wordt gemeten volgens normblad DIN 70020, met aangesloten hulpapparatuur, zoals luchtfilter,waterpomp, ventilator, brandstofpomp, inspuitpomp, onbelaste dynamo, uitlaatsysteem enz.

SAE pk (Society of Automotive Engineers)
dit wordt gemeten in de Engelse definitie van pk aan het vliegwiel, zonder de hulpapparatuur, waardoor de waarde veel hoger ligt dan in DIN pk's.

Het vermogen in paardenkracht van een auto wordt in de USA doorgaans opgegeven in SAE HP (horsepower), daar waar het in Europa doorgaans opgegeven wordt in DIN pk.

conclusie:
100 SAE hp = 101,42 DIN pk = 74,6 kW


greetzzzz
alles is relatief,niet alleen din/sae pk,s maken het verschil, je zit namelijk ook met het hoogte verschil, getankte brandstof, luchtvochtigheid etc etc. te kijken.
deze waardes tesamen kunnen het totale output vermogen aardig beinvloeden.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door raptor350 »

Ja indd, maar de Belgie en Nederland liggen allebei niet veel hoger dan de zeespiegel.
Brandstof kwaliteit is ook dezelfde, wel een onderscheid tussen benzine met 95 en 98 octaan gehalte. Oja Shell V power bestaat ook aan de pomp, dat octaan gehalte ligt ergens rond de 100.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
Locatie: Planet Earth

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door Belgian Pro »

V power is toch alleen bij diesel?
En heb gehoord dat die op niet veel trekt, het % aan bio diesel is veel hoger wat niet gezond is voor de meeste diesel blokken.
(bv. injectoren v/d subaru boxer diesel gaan kapot van die bio-diesel)
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door raptor350 »

Bestaat zowel voor diesel als benzine. ( wel wat duurder natuurlijk )
In het programma "fifth gear" hadden ze het eens getest op een testbank bij 3 auto's, 95 / 98 en shell V power. Met 300pk op 95, ging hij naar 313pk @ shell V power ... toch 4.3% winst.
Mijn vader vond dat zijn porsche 911 duidelijk beter optrok en rapper in toeren ging met shell V power.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
mobydirk
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1576
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 15:42
Locatie: amsterdam

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door mobydirk »

dat is goed mogenlijk
autos met een pingel sensor
die merken zeg maar dat er een brandstof in zit met een hoger octaan gehalte
een auto wil een zo vroeg mogenlijke ontsteking hebben
daar zit het vermogen maaar ook het pingel gevaar
hoe hoger het octaan hoe later hij gaat pingelen
dus hoe verder hij hem kan vervroegen dus iets meet vermogen
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Mus
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 51
Lid geworden op: do 15 jan, 2009 00:28

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door Mus »

mobydirk schreef:dat is goed mogenlijk
autos met een pingel sensor
die merken zeg maar dat er een brandstof in zit met een hoger octaan gehalte
een auto wil een zo vroeg mogenlijke ontsteking hebben
daar zit het vermogen maaar ook het pingel gevaar
hoe hoger het octaan hoe later hij gaat pingelen
dus hoe verder hij hem kan vervroegen dus iets meet vermogen

Gaat ook niet altijd op.. Een auto die gewoon origineel is en genoeg heeft aan 95 zal op 100 niet beter lopen dan op 98 en anders is het zo minimaal dat het of tussen de oren zit of te verwaarlozen is.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door Ardjuh »

Mus schreef:
mobydirk schreef:dat is goed mogenlijk
autos met een pingel sensor
die merken zeg maar dat er een brandstof in zit met een hoger octaan gehalte
een auto wil een zo vroeg mogenlijke ontsteking hebben
daar zit het vermogen maaar ook het pingel gevaar
hoe hoger het octaan hoe later hij gaat pingelen
dus hoe verder hij hem kan vervroegen dus iets meet vermogen

Gaat ook niet altijd op.. Een auto die gewoon origineel is en genoeg heeft aan 95 zal op 100 niet beter lopen dan op 98 en anders is het zo minimaal dat het of tussen de oren zit of te verwaarlozen is.
Of je rechter voet is net wat meer ontspannen als je V-power tankt.... :lol:

V-power in nl = euro 97
V-power racing = euro 100 (duitsland)
No Can't Do!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door tjobbie »

de enige motoren waarbij je het evt. zou kunnen merken zijn de modernere motoren met pingel sensors zoals Mobidirk als zei en vooral degene die geblazen zijn.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Mus
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 51
Lid geworden op: do 15 jan, 2009 00:28

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door Mus »

Misschien is een kleine update leuk. Hierbij:

Intussen is de quad weer afgesteld. Ik heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan aan de banshee om deze meer naar mijn smaak uit te voeren.

-Spoorverbreders rondom, want ik vond de quad wat ielig overkomen als ik deze vergelijk met mijn andere quads.
-Dempers ingekort, want ze waren mij iets te stil :mrgreen:

http://imageshack.us/photo/my-images/15/img1157hn.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door yamahakoppel »

Afbeelding
GEK :roll:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Mus
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 51
Lid geworden op: do 15 jan, 2009 00:28

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Bericht door Mus »

Gek?
Plaats reactie