stottert
stottert
Tijdens mijn vacantie begon mijn quad te haperen.
Ik dacht aan vuil in de carb en heb deze ook nagekeken.
Ook de bougie was niets mis mee.
Ik heb hem dan ook weggebracht naar een motor zaak maar daar konden ze niets vinden.
(Voor alle duidelijkheid dit gebeurt er tijden het rijden)
Bij het starten slaat hij direct af wanneer ik het gas loslaat.
Als ik daarna een stuk gereden heb gebeurt dit niet meer.
Als ik bijv 50 rij en plots het gas open trek houd hij eerst in en gaat dan na wat gestotter door naar de 60 (voorheen 65a70) daar blijvt hij hangen en begind dan af en toe te haperen.
Hij houd dan een sec in en gaat dan weer door.
Ook voel ik onder het rijden (ik weet niet hoe ik dit anders moet omschijven) alsof je de koppelingshandel bij volgas plots inknijpt en laat schieten zodat je een klap voelt.
De mijne is automaat.
En als laatste sta ik stil en zet hem in zijn vrij en geef dan snel vol gas dat doet ie wel goed.
Nou een heel verhaal ik ben weer terug en hoop nu al dat jullie mij kunnen helpen.
M.V.G. Wilko
Ik dacht aan vuil in de carb en heb deze ook nagekeken.
Ook de bougie was niets mis mee.
Ik heb hem dan ook weggebracht naar een motor zaak maar daar konden ze niets vinden.
(Voor alle duidelijkheid dit gebeurt er tijden het rijden)
Bij het starten slaat hij direct af wanneer ik het gas loslaat.
Als ik daarna een stuk gereden heb gebeurt dit niet meer.
Als ik bijv 50 rij en plots het gas open trek houd hij eerst in en gaat dan na wat gestotter door naar de 60 (voorheen 65a70) daar blijvt hij hangen en begind dan af en toe te haperen.
Hij houd dan een sec in en gaat dan weer door.
Ook voel ik onder het rijden (ik weet niet hoe ik dit anders moet omschijven) alsof je de koppelingshandel bij volgas plots inknijpt en laat schieten zodat je een klap voelt.
De mijne is automaat.
En als laatste sta ik stil en zet hem in zijn vrij en geef dan snel vol gas dat doet ie wel goed.
Nou een heel verhaal ik ben weer terug en hoop nu al dat jullie mij kunnen helpen.
M.V.G. Wilko
probeer het eens met lachen ook al doet dat pijn aan je gezicht
Linhai 260 black forest
Linhai 260 black forest
-
- Quad Expert
- Contacteer:
aan je uitleg kan het vanalles zijn => cheklist:-karbu grondig kuisen (brakecleaner en stalen kabeltje door sproeiers gaan)
-luchtfilter kuisen
-dichtingen karbu goed aantrekken (desnoods beetje dichtings silicone ertussen)
-steek nieuwe bougie om zeker te zijn (gebeurt vaak dat ze proper is, maar iets mis is met elektrode, en kost geen geld en reserve heb je best dicht bij de hand)
-en als allerlaatste vario, maar dit betwijfel ik, maar door je uitleg van opeens koppelingshendel loslaten => dat gevoel ervan toch lijkt op een haperende vario, laar dit kan ook een oorzaak zijn van stotterende motor dus 1st de bovenste eens goed nakijken.
hopelijk vindt je het gouw dat je snel weer kan rijden.
greetz
-luchtfilter kuisen
-dichtingen karbu goed aantrekken (desnoods beetje dichtings silicone ertussen)
-steek nieuwe bougie om zeker te zijn (gebeurt vaak dat ze proper is, maar iets mis is met elektrode, en kost geen geld en reserve heb je best dicht bij de hand)
-en als allerlaatste vario, maar dit betwijfel ik, maar door je uitleg van opeens koppelingshendel loslaten => dat gevoel ervan toch lijkt op een haperende vario, laar dit kan ook een oorzaak zijn van stotterende motor dus 1st de bovenste eens goed nakijken.
hopelijk vindt je het gouw dat je snel weer kan rijden.
greetz
Bedankt voor je antwoord.
De bougie heb ik maar besteld maar direct twee stuks want niemand had die op voorraad.
Die krijg ik dinsdag.
En wat de vario betreft daar dacht ik ook al aan.
Ik heb op de camping het luchtfilter en de carb uit elkaar gehaald maar buiten een klein vuiltje niets gevonden.
De bougie was bruin droog.
En ik zag ook dat (ik weet niet hoe ik dit beter moet omschijven) er zit aan de linkerkant een grote zwarte deksel waar de staaf uitsteekt voor de kickstarter.
Daar achter zit de vario hoop ik
Die deksel daar zit aan de voorkant een ovaal gat met daar aan een rubber buis die omhoog gaat tot vlak onder de stuur.
En die hing los.
Ik heb geprobeerd die deksel los te halen maar toen ik hem eraf wou halen zat die muurvast.
Toen zag ik dat er iets van zwarte pasta als pakking ertussen zat en omdat ik op de camping was heb ik die maar laten zitten.
Maar kan ik die deksel erzelf wel af halen.
Of niet.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
M.V.G. Wilko
De bougie heb ik maar besteld maar direct twee stuks want niemand had die op voorraad.
Die krijg ik dinsdag.
En wat de vario betreft daar dacht ik ook al aan.
Ik heb op de camping het luchtfilter en de carb uit elkaar gehaald maar buiten een klein vuiltje niets gevonden.
De bougie was bruin droog.
En ik zag ook dat (ik weet niet hoe ik dit beter moet omschijven) er zit aan de linkerkant een grote zwarte deksel waar de staaf uitsteekt voor de kickstarter.
Daar achter zit de vario hoop ik
Die deksel daar zit aan de voorkant een ovaal gat met daar aan een rubber buis die omhoog gaat tot vlak onder de stuur.
En die hing los.
Ik heb geprobeerd die deksel los te halen maar toen ik hem eraf wou halen zat die muurvast.
Toen zag ik dat er iets van zwarte pasta als pakking ertussen zat en omdat ik op de camping was heb ik die maar laten zitten.
Maar kan ik die deksel erzelf wel af halen.
Of niet.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
M.V.G. Wilko
Linhai 260 black forest
Linhai 260 black forest
-
- Quadrider
Die rubberen buis is de luchttoevoer (koeling)voor je vario,alst goed is zit er aan de achterzide ook zoeen (voor de afvoer)
Zorg dat die bij de vario is aangesloten (voorzijde )anders schept de vario daar ook water en gaat de snaar slippen (stotteren)
Regelmatig aansluiting controleren,gaat idd. vrij makkelijk los.
zo gepiept
Jan
Zorg dat die bij de vario is aangesloten (voorzijde )anders schept de vario daar ook water en gaat de snaar slippen (stotteren)
zo gepiept
Jan
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Die rubberen buis hing dus inderdaad los op het moment dat ik hout ging halen voor mijn kampvuur.JAN15-10 schreef:Die rubberen buis is de luchttoevoer (koeling)voor je vario,alst goed is zit er aan de achterzide ook zoeen (voor de afvoer)
zo gepiept
Jan
En ik ben door het bos ook door een diepe geul vol met water gereden.
En wat betreft die stop die zit er niet maar wel een open gleuf onderaan.
Ik snap alleen niet wat die pakking ertussen doet als het toch open is.
M.V.G Wilko
Linhai 260 black forest
Linhai 260 black forest