ltz400 top-end revisie

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door mx jake »

dat is niet echt honen

dat is om een cross-hetch aan te brengen

en ik weet ook wel dat er speciale hoonstenen te koop zijn voor nicasil
alleen zijn deze voor specialisten bedoelt, die nieuwe nisacil aanbrengen, en dat opmaat moeten maken
plus dat je beter een nieuw cilinder kan kopen, voor de centen die je kwijt ben voor een goeie hoonsteen

al is een nicasil cilinder versleten kan je hem nooit honen omdat de laag naar enkele microns dik is
never drive faster then your angel can fly
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

vandaag is de postbode langs geweest met een paar onderdelen
Afbeelding

klepgeleiders, dichtingsetje en oliefiltertje
hopelijk morgen de rest 8-)
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: ltz400 top-end revisie

Bericht door fretje-pitbull »

ondertussen heb ik de zuigerveren gekregen en zit de top-end samen
nokkenassen mooi op z'n plaats, motor draaid vrij rond, enkel nog de kleppen stellen terwijl het blokje niet in de quad zit
Afbeelding

achteras ga ik gebruiken van de shineray omdat deze bijna 20cm breder is :twisted: dan de "originele" kawasaki tecate3 as
tevens ben ik dan verlost van dat onozel link-veer systeem (en zo ook het kettingspanprobleem)
de achterbrug past tussen m'n frame enkel busjes maken om de ruimte tssn motorblok en achterbrug op te vullen
Afbeelding
Afbeelding
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Plaats reactie