yamaha blaster rebuild ---> tekoop! foto's
Re: yamaha blaster rebuild ---> UP 26/12/2011
ik dacht mss een beschermplaat uit alu te maken voor onderaan de quad. wat denken jullie? een beschermplaat of gewoon open laten?
eerst al eens een mal gemaakt uit karton
Uploaded with ImageShack.us
hier de alu plaat, heb ze al afgetekend maar is niet zo duidelijk op de foto. geef jullie mening of ik 1 zou zetten of niet.
ben nu ook de remmen aant opkuisen. en dan de nieuwe schijfjes erop.
zo kwamen ze eraf.
eerst al eens een mal gemaakt uit karton
hier de alu plaat, heb ze al afgetekend maar is niet zo duidelijk op de foto. geef jullie mening of ik 1 zou zetten of niet.
ben nu ook de remmen aant opkuisen. en dan de nieuwe schijfjes erop.
zo kwamen ze eraf.
Re: yamaha blaster rebuild ---> UP 1/12/2011
Bodemplaat zou ik er zeker op zetten is alleen maar gunstig, en lijkt me wel een leuk werkje om te doen
Yamaha banshee
Bodemplaat zeker doen, maar let zeker op dat je wat gaten voorziet aan de onderkant voor het water er laten uit te lopen (na het poetsen etc.) een een voldoende groot gat waar de aftapbout van de olie zit, zodat je de plaat er niet telkens moet afdoen als je je olie ververst.
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Quad Expert
Skidplate kan hoop ellende besparen, maar let er wel op dat je aantal dingen.
Koop skidplates zitten de bevestigingen verzonken, als je dit niet doet steekt de bevestigingsbout
uit en als je dan wat raakt blijf je met die bout ergens achter hangen => zooitje
Als het even gaat ff kijken of je de randen kan zetten, extra stevigheid en minder scherpe randen.
En idd olie plug, en wat gaten erin maken om water etc eruit te kunnen laten.
Koop skidplates zitten de bevestigingen verzonken, als je dit niet doet steekt de bevestigingsbout
uit en als je dan wat raakt blijf je met die bout ergens achter hangen => zooitje
Als het even gaat ff kijken of je de randen kan zetten, extra stevigheid en minder scherpe randen.
En idd olie plug, en wat gaten erin maken om water etc eruit te kunnen laten.
No Can't Do!
oke danku voor de tips, heb vandaag de plaat gezaagd foto's volgen. ja ik dacht er een paar gaten in te boren. en het gat voor de olieplug dacht ik te maken wanneer ik het blok er trug zou inhangen.
heb nog een vraag, die moer voor de wieladapter los te krijgen is dat rechte of omgekeerde schroefdraad. krijg deze maar niet los
mvg sam
heb nog een vraag, die moer voor de wieladapter los te krijgen is dat rechte of omgekeerde schroefdraad. krijg deze maar niet los
mvg sam
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
jammer dat ze al gezaagt is, ik zouw dan nog wat opstaande randen gemaakt hebben kun je gewoon ombuigen in bankschroef.
Die bouten ken je die houtschroeven wat een 4kantje meteen naar de kop hebben , hebben dus een bolle kop en erna komt meteen 4kantje dat ze niet mee draaien. die heb ik er ook in zitten , gewoon netjes met kleine veil 4 kantjes er in veilen. bout er op duwen en vastbouten maar. bouten liggen mooi een zijn bol steken beetje uit maar kunnen nergens in blijven haken. en idd voor op de smale lenge wat bijna of wat tot je bumper loopt daar kun je een vij lange sleuf in maken voor alle troep er uit te laten , achter is het gat van de olie aflaat schroef voldoende. let wel even op plak van die gummie's er op die aan 1 kant plakken , zodat dezen het frame niet beschadigen. anders gaat je frame daar roetsen omdat het water op die plek het langste blijft staan.
Die bouten ken je die houtschroeven wat een 4kantje meteen naar de kop hebben , hebben dus een bolle kop en erna komt meteen 4kantje dat ze niet mee draaien. die heb ik er ook in zitten , gewoon netjes met kleine veil 4 kantjes er in veilen. bout er op duwen en vastbouten maar. bouten liggen mooi een zijn bol steken beetje uit maar kunnen nergens in blijven haken. en idd voor op de smale lenge wat bijna of wat tot je bumper loopt daar kun je een vij lange sleuf in maken voor alle troep er uit te laten , achter is het gat van de olie aflaat schroef voldoende. let wel even op plak van die gummie's er op die aan 1 kant plakken , zodat dezen het frame niet beschadigen. anders gaat je frame daar roetsen omdat het water op die plek het langste blijft staan.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
kan iemand mij helpen???
ik heb nu de bout van de de wieladapter losgekregen. maar hoe krijg ik die wieladapter nu los van het remsysteem? zodat ik alles kan opkuisen en men schijfjes veranderen.
mvg sam
ik heb nu de bout van de de wieladapter losgekregen. maar hoe krijg ik die wieladapter nu los van het remsysteem? zodat ik alles kan opkuisen en men schijfjes veranderen.
mvg sam
Re: yamaha blaster rebuild ---> UP 4/01/2012
nieuwe schijfjes geplaatst en beetje opgekuisd. hier een foto
heb ook men bodemplaat uitgezaagd, moet ze juist nog plooien en gaten in boren, zodat het vuil eruit kan en dan ook nog een gat voor men olie af te laten.
nieuwe vetnippels gekocht een paar reserve
de spuitcabine hier is alles gespoten...
en de stukken
dan toch nog eens wat tijd gevonden om verder te doen de A-armen en driehoekjes geplaatst, eerst de bouten enzo goed opgekuisd en ingevet.
en stuurtje erop
achterveer en achterbrug dan ook maar eens gemonteerd.
nu de achteras nog, die ben ik nog aan het zandstralen dan spuiten en dan erop monteren
heb ook men bodemplaat uitgezaagd, moet ze juist nog plooien en gaten in boren, zodat het vuil eruit kan en dan ook nog een gat voor men olie af te laten.
nieuwe vetnippels gekocht een paar reserve
de spuitcabine hier is alles gespoten...
en de stukken
dan toch nog eens wat tijd gevonden om verder te doen de A-armen en driehoekjes geplaatst, eerst de bouten enzo goed opgekuisd en ingevet.
en stuurtje erop
achterveer en achterbrug dan ook maar eens gemonteerd.
nu de achteras nog, die ben ik nog aan het zandstralen dan spuiten en dan erop monteren
Mooi, alles rood is ook niet slecht (:
Ik heb mijn frame rood gedaan en de rest zwart
Ik heb mijn frame rood gedaan en de rest zwart
Re: yamaha blaster rebuild ---> UP pagina 3
heb al een tijd geen up meer gedaan heb wel nog een klein beetje verder gedaan hier nog wat spullen die ik gekocht heb.
de spiegeltjes en schijfrem en R1 achterlicht van bonzaiking
en men oma nieuwe netjes laten maken voor de nerfbars
heb mij dan bedacht en wou hem dan met veren verlagen in de plaats van de blokjes. ben dan maar opzoek gegaan naar R1 veren. de veer met het potje horizontaal mag weg, moesten er mensen zijn die intresse hebben. hier de foto.
nieuwe spoorverbreders gekocht voor een mooi prijsje.
nieuwe KEIHIN 28mm carbu
nieuwe SKF lagers en keringen voor de achteras.
eindelijk de wielhubs enz. gemonteerd. ik vind gewoon geen nieuwe moeren voor men voorwielen (moest iemand deze hebben, laat maar weten)
eerst de netjes in de nerfbbars gestoken en dan de nerfbars gemonteerd.
de R1 veertjes vooraan gemonteerd. vind het wel mooi zo
heb de bumper gemonteerd. hij staat precies wel wat scheef... eens zien dat ik dat kan oplossen
heb ondertussen de R1 achterveer ook gemonteerd. heb hiervoor bussen gemaakt. foto's volgen
als er iemand intresse heeft in de (nieuwe)verlagingsblokjes, deze mogen weg
momenteel is het wat koud om verder te werken.
de spiegeltjes en schijfrem en R1 achterlicht van bonzaiking
en men oma nieuwe netjes laten maken voor de nerfbars
heb mij dan bedacht en wou hem dan met veren verlagen in de plaats van de blokjes. ben dan maar opzoek gegaan naar R1 veren. de veer met het potje horizontaal mag weg, moesten er mensen zijn die intresse hebben. hier de foto.
nieuwe spoorverbreders gekocht voor een mooi prijsje.
nieuwe KEIHIN 28mm carbu
nieuwe SKF lagers en keringen voor de achteras.
eindelijk de wielhubs enz. gemonteerd. ik vind gewoon geen nieuwe moeren voor men voorwielen (moest iemand deze hebben, laat maar weten)
eerst de netjes in de nerfbbars gestoken en dan de nerfbars gemonteerd.
de R1 veertjes vooraan gemonteerd. vind het wel mooi zo
heb de bumper gemonteerd. hij staat precies wel wat scheef... eens zien dat ik dat kan oplossen
heb ondertussen de R1 achterveer ook gemonteerd. heb hiervoor bussen gemaakt. foto's volgen
als er iemand intresse heeft in de (nieuwe)verlagingsblokjes, deze mogen weg
momenteel is het wat koud om verder te werken.
staat echt zallig op die r1 veren
suzuki ltz 400 special edition
Wordt mooi!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Ziet er goed uit man! Wordt een echt beestje
thx voor de com heb wel nog veel werk