piston keuze
piston keuze
Hallo ik moet een nieuwe piston steken(83) van een yamaha warrior maar weet niet welk merk ik zou nemen heb er van JE gezien maar zijn toch redelijk kostelijk heeft er soms iemand een ander alternatief?
			
			
									
						
										
						Re: piston keuze
een raptor 350 is nou niet echt een race monster
denk dat een standaard zuiger wel voldoet
			
			
									
						
							denk dat een standaard zuiger wel voldoet
never drive faster then your angel can fly
			
						Re: piston keuze
De blokken van de Warrior en Raptor 350 zijn idd hetzelfde. Je kan natuurlijk ook voor een originele Yamaha gaan (is wss duurder dan een JE/CP. WISECO's zijn ook niet slecht, volgens ik zo kan lezen op fora. 
De keuze is eigenlijk redelijk groot, gewoon rondkijken en wat je aanstaat kopen.
			
			
									
						
							De keuze is eigenlijk redelijk groot, gewoon rondkijken en wat je aanstaat kopen.
Yamaha YFZ480Build in progress
			
						- 
				Ardjuh
- Quad Expert 
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: piston keuze
Je hebt gesmede en gegoten zuigers, begin eerst met die keus.
Standaard is bijna altijd gegoten, aftermarket zijn de meeste merken gesmeed.
Gesmede zuigers:
* Voordelen:
- Sterker
- Lichter
- Meer vermogen
- Aggressiever (minder lui)
- Hogere compressie mogelijk
* Nadelen:
- Duur
- Meer slijtage
- Met hogere druk meer kans op brokken
- Niet goed warm laten lopen is dodelijk
Ik zou er een standaard zuiger in laten zetten, anders Prox of Vertex
			
			
									
						
							Standaard is bijna altijd gegoten, aftermarket zijn de meeste merken gesmeed.
Gesmede zuigers:
* Voordelen:
- Sterker
- Lichter
- Meer vermogen
- Aggressiever (minder lui)
- Hogere compressie mogelijk
* Nadelen:
- Duur
- Meer slijtage
- Met hogere druk meer kans op brokken
- Niet goed warm laten lopen is dodelijk
Ik zou er een standaard zuiger in laten zetten, anders Prox of Vertex
No Can't Do!
			
						Re: piston keuze
oké alvast bedankt voor de reacties en een heeft er iemand een site waar ik een standaard kan kopen?wil ook nog een demper plaatsen die van een yfz 450 komt haalt dit iets uit?
			
			
									
						
										
						Re: piston keuze
heb even gekeken en een standard zuiger ben ik tegen gekomen op: http://www.quadfun.be/newshop/catalog/p ... ts_id=9026" onclick="window.open(this.href);return false;xavier1 schreef:oké alvast bedankt voor de reacties en een heeft er iemand een site waar ik een standaard kan kopen?wil ook nog een demper plaatsen die van een yfz 450 komt haalt dit iets uit?
en denk dat de demper van een 450 het niet word op een 350.. ik zal dan eerder voor zoon slip on demper gaan bijvoorbeeld deze: http://www.quadfun.be/newshop/catalog/p ... ts_id=5487" onclick="window.open(this.href);return false;
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
			
						Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Re: piston keuze
Op verzoek een post en twee reacties op die post verwijderd.
			
			
									
						
										
						- 
				erikalbring
- Quad Master 
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: piston keuze
sorry voor het opkicken van dit (oude) topic,
ik moet aankomende winter ook een nieuwe zuiger, zuigerveren en klepseals in de raptor doen (olie verbruik), maar nu vraag ik mij af met welk merk zuiger ik het beste af ben, een standaard zuiger of 1 van vertex, prox of wiseco?
iemand advies voor me?
			
			
									
						
							ik moet aankomende winter ook een nieuwe zuiger, zuigerveren en klepseals in de raptor doen (olie verbruik), maar nu vraag ik mij af met welk merk zuiger ik het beste af ben, een standaard zuiger of 1 van vertex, prox of wiseco?
iemand advies voor me?
yamaha raptor 350  : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars 
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
			
						 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
- 
				Ardjuh
- Quad Expert 
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: piston keuze
Gewoon standaard in stampenerikalbring schreef:sorry voor het opkicken van dit (oude) topic,
ik moet aankomende winter ook een nieuwe zuiger, zuigerveren en klepseals in de raptor doen (olie verbruik), maar nu vraag ik mij af met welk merk zuiger ik het beste af ben, een standaard zuiger of 1 van vertex, prox of wiseco?
iemand advies voor me?
 Tenzij je overmaat moet of dat ze debiele bedragen gaan vragen.
  Tenzij je overmaat moet of dat ze debiele bedragen gaan vragen.No Can't Do!
			
						- HondaTRX450r
- Quadrunner 
- Berichten: 722
- Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12
Re: piston keuze
En wat gebeurd er als je van standaard zuiger naar een aftermarket gaat  qua  afstellingen van de Quad?
Moet de Quad dan ook opnieuw worden afgesteld, omdat zo'n aftermarket meer vermogen heeft?
En hoeft het niet perse hogeredruk of word dat automatisch hogedruk als je een aftermarket pakt?
Ik kan nog zo'n 7uurtjes rijden
			
			
									
						
							Moet de Quad dan ook opnieuw worden afgesteld, omdat zo'n aftermarket meer vermogen heeft?
En hoeft het niet perse hogeredruk of word dat automatisch hogedruk als je een aftermarket pakt?
Ik kan nog zo'n 7uurtjes rijden

  #5    Honda 450R
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
			
						Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
- 
				erikalbring
- Quad Master 
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: piston keuze
bij hogedruk moet je opnieuw afstellen, bij gewone druk als het goed is niet, oja in mijn 350 komt gewoon een originele zuiger, cilinder moet waarschijnlijk uitgeboord worden
			
			
									
						
							yamaha raptor 350  : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars 
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
			
						 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
- sjmallie94
- Quadverslaafde 
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: piston keuze
denk eerder dat je je cillinder alleen maar hoeft te honen en niet te boren of wil je een anderen maat er in zetten ?? 
vind zo wie zo gek zouw eerste eens je compressie meten voordat je zuiger gaat vervangen
Als je niks geks hoord of merkt fijn laten zitten.
			
			
									
						
							vind zo wie zo gek zouw eerste eens je compressie meten voordat je zuiger gaat vervangen
Als je niks geks hoord of merkt fijn laten zitten.
Barossa Cheetah 170 cc  >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .   
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
			
						
Suzuki my way of life

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
- HondaTRX450r
- Quadrunner 
- Berichten: 722
- Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12
Re: piston keuze
Tis een 450 die moet om de 30 uur een nieuwe zuiger  
 
ik bedoelde gewoon een standaard maat zuiger maar dan een aftermarket
			
			
									
						
							 
 ik bedoelde gewoon een standaard maat zuiger maar dan een aftermarket
  #5    Honda 450R
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
			
						Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
- sjmallie94
- Quadverslaafde 
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: piston keuze
nee was voor erik bedoel hij heeft die 350 raptor. 
Met dat 450 blok was het me bekend dat die om de 30 uur zuiger wissel moeten doen.
			
			
									
						
							Met dat 450 blok was het me bekend dat die om de 30 uur zuiger wissel moeten doen.
Barossa Cheetah 170 cc  >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .   
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
			
						
Suzuki my way of life

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Re: piston keuze
Als je dezelfde compressie houdt moet je normaal niet opnieuw afstellen. Ookal heb je je cilinder laten boren, dit is toch meestal maar 0.25mm, dus maakt het geen verschil.
			
			
									
						
							Yamaha YFZ480Build in progress
			
						




