yamahakoppel 2de warrior

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

yamahakoppel 2de warrior

Bericht door yamahakoppel »

ik heb mij een 2de warrior gekocht voor de prijs kon ik hem niet laten staan stond met versnellingbak problemen te koop
toen ik hem wou afhalen kwam de verkoper af dat hij meer moest kosten want na wat te prullen dacht hij dat enkel de koppeling versleten was na veel vijven en zessen heb ik hem toch voor een prijsje gekregen :)

hij draait gelijk een klokje, hoor niet direct iets mis als je schakelt voel je hem in vitesse gaan en zodra je koppeling lost voel je hem moeite doen maar koppeling slipt door ik denk zelfs dat er verkeerde olie op zit ziet echt zwart en voelt dun aan

morgen eens koppelingsdeksel verwijderen om koppeling te controleren is ook niet zoveel werk

genoeg gezeverd tijd voor foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de toekomstige rijdster probeert hem al aan te voelen :lol: dream-on :)
Afbeelding
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Re: yamahakoppel 2de warrior

Bericht door Jazzy »

Mooi koopje voor dat geld, succes er mee!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

schone aankoop :D
kunnen we eens gaan crossen 8)
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
blackbusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door blackbusa »

proficiat yamahakoppel met je aankoop

maak alleen dat de ene niet jaloers is als je aan de andere aan het sleutelen bent hihi LOL

enne hier is mijn zoon ( 8jaar) al aant zagen achter een quad, pffff
domma dual Exhaust system, power commander 5 with autotune, +3mm throttle body and stage 3 hotcam with fuel tech air filter and tube, 16-36 overbrenging
bizon450
Quad Master
Quad Master

Bericht door bizon450 »

ferm een garage vol quads :p
wat ga je met deze doen als hij gemaakt is?
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

zelf wat mee crossen hé, heb er aan jaren spijt van dat mijn eerste warrior super motard gebouwd is. gebruikte de warrior vroeger om mij af en toe eens op de slechte wegjes en veldbaantjes uit te leven. maar voor de eerste vriendin content te stellen hadden we een rebuild gedaan ( die wat uit de hand gelopen is :roll: ), zij wou ook een mooie quad ze vond dat iedereen neer keek op haar (lees mijn) warrior
en toen hij omgebouwd was zijn er een paar dingen mis gelopen in de relatie ( vertrouwen ) en sinds staat hij meer stil dan dat hem rijd. huidige vriendin rijd er bijna niet op ( 1000km op 2 jaar ), zeer weinig tijd moeilijke uren op haar werk en schrik dat ze iets kapot doet :roll: en voor hem terug om te bouwen vond ik zot steekt geld genoeg in

eerste bedoeling was deze kopen moter swap doen van mijn andere warrior en dan kon ze met deze rijden ( lees leren rijden ) en kon ik later nog terug wisselen :) en had ik ook reserve stukken als de vriendin iets kapot reed :lol:
maar als de kosten mee vallen om deze rijdend te maken blijft mijne eerste warrior dus compleet en kan de vriendin op deze rijden en IK ook :p

@ blackbusa
mijn dochter zaagde al op haar 6de om een quad en omdat ik mijn dochter ken ze wilt iets en 6 maand later staat dat daar ( heeft een paard van oma gekregen ) heb ik haar zo een 110cc chinees gekocht gehad 10 keer op gereden staat thuis in de garage. oke ze heeft die 10 keer wel plezier gehad en dat was die 400€ waard. nu ik deze quad bij heb vraagt ze terug om te rijden 2 keer waarschijnlijk en dan is weer iets anders
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

ik heb hem al open gegooid :)
het heeft langer tijd in beslag genomen om de service manual door te nemen, dan de koppeling te verwijderen
eerst olie af gelaten de koffie dras kwam mij al te gemoet toen ik de aflaat stop verwijderde. de stop was zwaar beschadigd zodat ik eerst hem wat kleiner moest slijpen voor er goede dopsleutel paste :verymad:

nerfbar verwijderd voor meer plaats te hebben en dan de koppelingsdeksel verwijderd en al de rest zodat ik de koppeling had

de platen zijn bijna volledig weg zijn er nog een paar met wat op maar de meeste zijn kaal dat verklaard ook de "koffie dras" die uit het blok kwam
hier wat foto's van de werken
Afbeelding
hier een nog redelijke plaat
Afbeelding
en hier 1 die kaal is :shock:
Afbeelding
sebiet eens wat surfen op het net voor een goedkope koppeling te vinden en ook eens naar quadcentrale bellen kost misschiens iets meer maar heb ze misschiens ook direct als ze op stock is

even een vraagje voor de ervaren quad sleutelaars :) voor het blok van binnen wat proper te krijgen
gewoon zoveel mogelijk vuil verwijderen uitvegen en blazen en dan na 20 km eens terug olie aflaten of moet ik hem toch open gooien :?
Groetjes Kris
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

mss kunt ge ook zo een olie aflaatbout halen met een magneetje op :idea:
de vorige eigenaar kende zeker het woord onderhoud niet :shock:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

een aflaat stop met magneet gaat niet veel helpen tegen dat materiaal van de koppeling
heb al het nodige materiaal een goei 100€ :)
Afbeelding
Groetjes Kris
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

kijk zo hoort het :bier: :bier:
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

ge laat er ook geen gras over groeien :D
as ter terug loopt laat ge maar iets weten kunnen we hem es testen :wink:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

ja natuurlijk zorgen we dat hem zo rap mogelijk klaar is hé :wink:
vanmorgen om 10u aan begonnen om 11.30 al het nodige materiaal gehaald koppeling gewisseld en volledig onderhoud gedaan en om 15u reed ik thuis de straat uit :p
mijn oude olie filter :D heeft zijn werk gedaan
Afbeelding
en mijn nieuwe is een zeef ik had liever een papieren filter
Afbeelding
staat een krieger demper op :shock: man dat brult een zware diepe brul, ik dacht dat mijn FP al kabaal maakte
Afbeelding
ik weet ondertussen ook al hoe het komt dat die koppeling zo op kon zijn. de koppelingskabel ging heel straf heb hem in mazout laten weken en het veertje dat buiten de koppelingsdeksel op het asje zit was over waardoor er altijd wat spanning op de koppeling bleef zitten
ik heb nu dat origineel veertje bij geplooit en er ook nog een extra veertje aan gehangen wat ook aan de kader hangt nu zit het koppelingshendeltje mooi los als de koppeling los is
Afbeelding
en ook nog even wat foto's in het dag licht
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alleen rijden op zo een origineel ding, dat is wennen in de bochten kantelt die en als je dan even voor iets uitwijkt voelt het aan of je op zee zit
Groetjes Kris
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

Je maakt ook serieuze vooruitgang op 1 dag :)
Mooie Warrior trouwens
Yamaha YFZ480Build in progress
bizon450
Quad Master
Quad Master

Bericht door bizon450 »

wa ga je er nog aan doen?
buiten zorgen dat hij perfeckt loopt :)
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

gewoon origineel laten dient om mij uit te leven dient om te crossen ik heb al 2 omgebouwde quads dus
Groetjes Kris
Plaats reactie