inkorten van veren
inkorten van veren
Ik heb beetje zitten zoeken op google over inkorten van de veren,maar de meningen zijn verdeeld bij auto dan bij motoren vooral harley doen ze het vaker.
Wil me qaud ltz400 ongeveer 2 cm laten zakken,heb vering erop met zo een bus ernaast en bovenop schroefdraad voor het stellen van de stugheid.
Boven aan de spiralen zitten wikkelingen van het spiraal koud opelkaar totaal 4 a 5 wikkelingen.
Zou ik er daar gewoon 2 cm vanaf kunnen slijpen?
dan blijft het wel gewoon vlak bovvenaan voor die stelschroef
Wil me qaud ltz400 ongeveer 2 cm laten zakken,heb vering erop met zo een bus ernaast en bovenop schroefdraad voor het stellen van de stugheid.
Boven aan de spiralen zitten wikkelingen van het spiraal koud opelkaar totaal 4 a 5 wikkelingen.
Zou ik er daar gewoon 2 cm vanaf kunnen slijpen?
dan blijft het wel gewoon vlak bovvenaan voor die stelschroef
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

Re: inkorten van veren
hoi ik heb ook een afgezaagde veer achter is gedaan door jd shocks maar bij mij is de stang ook ingekort zodat de veren niet los liggen
- yamahakoppel
- Quad GOD

auto en harley zijn zwaarder en gaan ook nooit uit hun veren
bij een quad kom je meer uit zijn veren verkeersdrempel, wheelie allemaal momenten dat hij uit zijn veren komt en dus de spiraal los komt te liggen en het schoteltje weg kan vliegen met alle gevolgen van dien
uw veer zelf moet dan ook in gekort worden of gelijk een KW spiraal een kleine hulpveer voor de spiraal onder spanning te houden
bij een quad kom je meer uit zijn veren verkeersdrempel, wheelie allemaal momenten dat hij uit zijn veren komt en dus de spiraal los komt te liggen en het schoteltje weg kan vliegen met alle gevolgen van dien
uw veer zelf moet dan ook in gekort worden of gelijk een KW spiraal een kleine hulpveer voor de spiraal onder spanning te houden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Oke dat snap ik maar ik dacht omdater schroefdraad op zit om de stugheid te stellen,je die verder aan kan draaien waardoor die dan niet los komt te liggen.
Maar dat is eenverkeerde gedachte dus.
Dus je kan nooit alleen spiralen vervangen komt altijd neer op complete schokbreker.
Zie wel vaak op raptor r1 veren maar kan je ook van een suzuki motor op suzuki ltz 400 zoeken,of moet je alleen op de ringmaat letten dan,of ook sterkte van de veer
Dus je kan nooit alleen spiralen vervangen komt altijd neer op complete schokbreker.
Zie wel vaak op raptor r1 veren maar kan je ook van een suzuki motor op suzuki ltz 400 zoeken,of moet je alleen op de ringmaat letten dan,of ook sterkte van de veer
je kan de spiralen wel vervangen door die van KW
maar daar worden dan hulpveren bij geleverd
maar daar worden dan hulpveren bij geleverd
suzuki ltz 400 special edition

-
fretje-pitbull
- Quadrider

als je 2cm van uw veer afdoet moet je toch die stelschroef 2cm hoger draaien zodat het geen verschil maakt in rijhoogtenielzz schreef:Oke dat snap ik maar ik dacht omdater schroefdraad op zit om de stugheid te stellen,je die verder aan kan draaien waardoor die dan niet los komt te liggen.
bij motorachterveren moet je altijd kijken dat de achterveeer met 2 ogen is en niet een vork zoals bv op cagiva
de lengte is ook belangerijk
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
- Jason McCoy
- Quad GOD

Die schroef is bedoeld om je rijhoogte in te stellen toch? Bij mij stel ik de ingaande en uitgaande demping op de cilinder en op de demper.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
fretje-pitbull
- Quadrider

schroef is er om je veer harder te zijn,
is ongeveer het zelfde als achterveren van oude brommers die je in 3 of 4 standen kon verdraaien
is ongeveer het zelfde als achterveren van oude brommers die je in 3 of 4 standen kon verdraaien
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
- Jason McCoy
- Quad GOD

Dat begrijp ik niet. Waar zijn die schroefjes dan voor? Daarmee stel je toch je demper harder en zachter? En je veer dient dan om de demper weer terug te duwen op de maximaal uitgaande stand. Volgens mij bedoellen jullie zo soort veren als er op een raptor 660 zitten.
Zoals hij het omschrijft heeft i schroef veren.
En dan zou het mogelijk zijn wat i doen wil. Alleen zie ik dan het nut niet omdat je het stuk wat je afzaagt moet compenseren door de schroef naar onder te draaien en je dus op gelijke hoogte blijft.
Handiger is het in dit geval om verlagingsblokjes te gebruiken. Die zijn zelf te maken en dus de goedkoopste oplossing.
Zoals hij het omschrijft heeft i schroef veren.
En dan zou het mogelijk zijn wat i doen wil. Alleen zie ik dan het nut niet omdat je het stuk wat je afzaagt moet compenseren door de schroef naar onder te draaien en je dus op gelijke hoogte blijft.
Handiger is het in dit geval om verlagingsblokjes te gebruiken. Die zijn zelf te maken en dus de goedkoopste oplossing.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD

die schroefjes zijn om ingaande en uitgaande demping te regelen ja maar die moeren dienen om de voor spanning van de spiraal te regelen
de duurdere merken van veren hebben verschillende dikte's van spiralen voor het gewicht van de rijder en het aantal omwenteligen van de spiraal bepaald ook veel en dan heb je de afstand tussen de omwentelingen van de spiraal, boven en onder zitten ze meestal korter op elkaar wat ook nog verschil maakt
het is niet voor niks dat je voor sommige professionele setjes veren toch rap 3000€ betaald
de duurdere merken van veren hebben verschillende dikte's van spiralen voor het gewicht van de rijder en het aantal omwenteligen van de spiraal bepaald ook veel en dan heb je de afstand tussen de omwentelingen van de spiraal, boven en onder zitten ze meestal korter op elkaar wat ook nog verschil maakt
het is niet voor niks dat je voor sommige professionele setjes veren toch rap 3000€ betaald
Groetjes Kris
- Jason McCoy
- Quad GOD

Ja precies, dan heb ik t aardig goed begrepen.
Maar de conclusie voor Nielzz is dus dat hetgeen hij wil doen niet kan, of zinloos is.
Maar de conclusie voor Nielzz is dus dat hetgeen hij wil doen niet kan, of zinloos is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland