Hoe kabel aan winch vastmaken??????
-
- Quadrider
Re: Hoe kabel aan winch vastmaken??????
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
-
- Quadracer
- Contacteer:
ok sorry dat kan misschien omdat t een klein trommeltje is en geen draadbaandjes overlopen
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
-
- Quadrider
Ja, het is een gladde trommel en geeft veel minder weerstand.
Bij syntetische kabel helemaal want die hebben een aluminium trommel. Die is nog gladder
Bij syntetische kabel helemaal want die hebben een aluminium trommel. Die is nog gladder
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
-
- Quadracer
- Contacteer:
ik denk dat bernie het nu toch wel al moet snappen toch
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
Kheb het dan maar zo gedaan zoals op onderstaande foto's.
I.p.v. een spie zoals jullie zeggen heb ik een alu kabelklem gevonden die net over de kabel schuift en die beetje in dat grootste gat past. Dan dat klemmetje beetjein dat gat geklopt.
Ik ging de twee kabels aan het kleine gat nog vast maken aan elkaar met een kabelklem maar die kabelklem neemt een beetje teveel plaats in.
Ik denk dat dat gaat inorde zijn zoals ik dat gedaan heb. Dit via jullie tips, merci.
Ik blijf wel benieuwd hoe het origineel was.
Op foto's heb ik zukken klemmetje naast de winch op de grond gelegd als voorbeeld.
I.p.v. een spie zoals jullie zeggen heb ik een alu kabelklem gevonden die net over de kabel schuift en die beetje in dat grootste gat past. Dan dat klemmetje beetjein dat gat geklopt.
Ik ging de twee kabels aan het kleine gat nog vast maken aan elkaar met een kabelklem maar die kabelklem neemt een beetje teveel plaats in.
Ik denk dat dat gaat inorde zijn zoals ik dat gedaan heb. Dit via jullie tips, merci.
Ik blijf wel benieuwd hoe het origineel was.
Op foto's heb ik zukken klemmetje naast de winch op de grond gelegd als voorbeeld.
-
- Quadracer
- Contacteer:
dit is wel een grotere lier
Dat korten stukje in mn hand schuif ik door tot aan het kleinere gat en dat vieze roestige dingetje is de spie
Oja nog een opmerking je moet je liertje andersom opwinden
zo trek je als je zwaar moet lieren je kabel plat en misschien af
Dat korten stukje in mn hand schuif ik door tot aan het kleinere gat en dat vieze roestige dingetje is de spie
zo trek je als je zwaar moet lieren je kabel plat en misschien af [/quote]
Wat bedoel je daar juist mee?
Moet de kabel langs onder liggen bij het oprollen?
Hieronder een foto in vooraanzicht zoals het op quad gemonteerd is. De pijl is de draairichting bij opdraaien. Wat is er mis?
zo trek je als je zwaar moet lieren je kabel plat en misschien af [/quote]
Wat bedoel je daar juist mee?
Hieronder een foto in vooraanzicht zoals het op quad gemonteerd is. De pijl is de draairichting bij opdraaien. Wat is er mis?
-
- Quadrider
Ik heb nog een vraag een de ts.
Heb je de oude kabel er zelf afgehaald?
Arctic cat schreef:Ik heb nog een vraag een de ts.
Nee niet zelf afgehaald, dan ging ik kunnen zien hoe hij erop zat.
Eigenaar van quad heeft vastgezeten en met jeep aan kabel getrokken, mag niet é.
Kabel los binnengebracht.
-
- Quadrider
Okè.
welk type Warn is het?
welk type Warn is het?
-
- Quadracer
- Contacteer:
Wat bedoel je daar juist mee?Bernie schreef:Oja nog een opmerking je moet je liertje andersom opwinden
[/quote]
de pijl moet naar boven zijn, anders komt er een knik in je kabel. Als je de pijlkant opdraaid dan komt er een knik in en andersom blijft je kabel goed liggen
de pijl moet naar boven zijn, anders komt er een knik in je kabel. Als je de pijlkant opdraaid dan komt er een knik in en andersom blijft je kabel goed liggen[/quote]
Dat versta ik nie, als je de kabel oprold in de richting van de pijl ligt de kabel in een grotere hoek geplooid dan in de andere richting. Dit verschil komt er doordat dat gat niet in de midden zit van de rol. Ben ik mis?
Dat versta ik nie, als je de kabel oprold in de richting van de pijl ligt de kabel in een grotere hoek geplooid dan in de andere richting. Dit verschil komt er doordat dat gat niet in de midden zit van de rol. Ben ik mis?
-
- Quadracer
- Contacteer:
Dat versta ik nie, als je de kabel oprold in de richting van de pijl ligt de kabel in een grotere hoek geplooid dan in de andere richting. Dit verschil komt er doordat dat gat niet in de midden zit van de rol. Ben ik mis?[/quote]Bernie schreef:de pijl moet naar boven zijn, anders komt er een knik in je kabel. Als je de pijlkant opdraaid dan komt er een knik in en andersom blijft je kabel goed liggen
er moet geen knik inzitten bernie dat beschadigd de draad