wat info aub LT-Z400 Suzuki

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Suzuka
Quadfanaat
Quadfanaat

wat info aub LT-Z400 Suzuki

Bericht door Suzuka »

Hallo , ik ben van plan om en SuzukiZ400 te kopen om dat deze in mijn budget past.voor ik hem echt koop wil ik toch het één en ander weten.
ik heb informatie gevraagd aan de dealer . ik ben nu ook enkle topic hier op forum aan het volgen.
Maar wil toch net iets meer weten over de Z400 Verkopers zijn verkopers dus wil ik vragen aan jullie kenners . wat jullie ondervindingen zijn over deze Quad.
ik wil mijn budget goed spenderen het zou jammer zijn moest ik mijn zuur vediende centen zo maar weggooien.
wat mag ik van die quad vewachten , het is om straat en beetje off road gebruik .
kan ik daar 120 km aan 1stuk mee rijden als ik eens en uitstap naar zee wil doen .
ik heb al gelezen dat die onderhouds vriendelijk is klopt dit wat is de snelheid van deze quad . 2008 model wat mag je daar nog voor geven. intressant om weten wat jullie zeggen misschien wil de dealer meer of minder .
de quad waar ik over heb is van 2008 hier en daar klein krasje maar echt niet veel blauw / wit en staat origineel

ik dank jullie al vast
Laatst gewijzigd door Suzuka op za 21 jan, 2012 22:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LXMotorsport Zottegem
nelistgb
Quadrunner
Quadrunner

Re: Z400 Suzuki

Bericht door nelistgb »

hoi,
ik heb ook een z-tje en ben er zeeer tevreden mee,
en mijne is van 2008 en loopt ongeveer 110 km/u,
en ik heb er inderdaad nog nooit kosten of problemen
aan gehad,en rijd zelf ook het meest on road,maar af en toe
ff beesten in het zand gaat ook heel prima.
ik zeg dat je zeker veel plezier zult hebben met een z-tje,
en trouwens een ritje van 120 km is geen probleem hoor,
ik wens je veel succes met je beslissing en hoop dat als je m koopt
dat je er veel plezier van hebt!!!! :D :D
m.v.g. nelis :mrgreen:
zonder geluk komde nerges

tgb target dakar nr. 7
Proevoquad
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Proevoquad »

Vanaf volgende week ook een ltz,wel ene van 2009 vind die persoonlijk mooier,onderhoud hoor en lees ik dat ze heel vriendelijk zijn,want ik dacht eerst aan een ltr 450 maar ik ken er allemaal nog niet zoveel van en veel onderhoud in de garage kost dus ook veel geld.Toen zag ik de ltz van 2009 en die moest ik hebben :wink:
#27 Fre
Suzuka
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Suzuka »

Hallo , dank voor de info ik heb nu search maschine afgelopen en ik ben nu al wat wijzer geworden.
en intressante topic waar ik veel inhoud heb gevonden van enkle parts is deze van Fré
enkle performance modificaties van het merk MSD maar ik kan daar niets van terug vinden.
ook niet ergens anders op het net is er iemand die weet waar deze parts te vinden zijn.
ik dank jullie al vast
Afbeelding
LXMotorsport Zottegem
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Ben zeer tevreden over het Z tje, voor de prijs licht er puur aan waar je woond , nederland/ belgie . prijzen liggen ver uit elkaar.

Onderhoud , geef hem olie en olie filter en blijft maar lopen. mijne komt van 2005 , heeft rond 5000 km gelopen (gokje kmh teller wat er op zat werkte nooit goed en quad was 2de hands gekocht ) en heeft nog een compressie van 9.5 van de 10 bar orgineel. laten meten bij de dealer. zegt genoeg.

Gewoon altijd netjes mee omgaan geen gekke dingen uit halen, zorgen voor goeien olie dan gaat die heel wat km mee is namelijk zelfde blokje als de DRZ 400 van enduro motor , waar ze 100.000 km mee rijden zonder problemen.

je kunt overal onderdelen krijgen, dus in onderdelen nood kun je moeilijk komen :p
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuka
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: INFO over de Z400 Suzuki graag

Bericht door Suzuka »

dank voor de info.

Hallo ik had graag wat meer info aub .
ik mag zaterdag test rit doen met de Z400 plus in het bij zijn wordt de compressie gemeten moet dit (warm of koude motor)om dat ik hier nu al van alles heb gelezen over dit en ik wil geen kat in de zak kopen ik weet dat dit nieuw 10 bar is wat is minimum toelaatbaar .
is dit op te lossen met alleen nieuwe zuiger of zijn dat andere zaken in de motor ?
ik lees ook dingen over lagers achteras hoe test je dit best ?
de quad is van 2008 was dit en goed bouwjaar ?
zijn er nog zaken waar ik zeker moet opletten .

graag wil ik deze horen voor ik zaterdag naar de test ga zo kan ik deze ook gebruiken of nazien sorry voor deze vragen maar ik wil weten waar ik sta . het is altijd en risico occasie kopen maar controleren op aantal zaken kan geen kwaad plus dat het alleen maar te goede komt . ik heb ook al en beetje tips van jullie te koop of koop topics .

al vast dank ik jullie
Afbeelding
LXMotorsport Zottegem
Quos
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: wat info aub Z400 Suzuki

Bericht door Quos »

De lagers van de achteras kan je testen door de quad heen en weer te duwen en kijken of er geen speling in zit en even naar voren en achter duwen en luisteren of je geen rare geluiden hoort of dat hij niet aanloopt. en verder natuurlijk gewoon een stukje rijden.
Yamaha banshee
Suzuka
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Suzuka »

dank Quos

nu andere vraag past kw set van raptor ook op Z400 .
Afbeelding
LXMotorsport Zottegem
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

Compressie op koude motor. Als ie slecht is nieuwe zuiger en keerringen steken.
2008 was wel goed bouwjaar, 400's hebben niet echt bekende problemen gehad, zeker niet een van 2008, daar zijn de kinderziektes al lang uit.
En voor de speling, goed aan de wielen voelen, schudden met de quad en dan voel je het normaal wel.
Yamaha YFZ480Build in progress
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

lagers van de achteras op dezelfde manier testen als de wiellagers van de voorwielen. Dit doe je door de quad op te tillen zodat de wielen van de grond zijn, vervolgens trek en duw je in alle mogelijke richtingen op het wiel. Als je dan merkt dat er speling inzit weet je dat de lagers aan vervanging toe zijn. :wink: Voor de verderest olie-pijl, koelvloeistof-pijl, stuurkogels & A-armen op speling controleren en het frame op evt. scheurtjes en lassen controleren.
w-tec club member
Suzuka
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: wat info aub LT-Z400 Suzuki

Bericht door Suzuka »

Ik dank jullie
Afbeelding
LXMotorsport Zottegem
Plaats reactie