Na 2 dagen piston kapot...HELP

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
El Speady
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door El Speady »

Lewis schreef:heb jij gezien dat u motorblok volledig uit elkaar was , u transmissie :?: :?: :?: :?:
Motor heeft onze pa uiteen gehaald...De transmissie, niks gezien.We hebben wel de onderdelen gevraagd die zouden moeten vervangen worden maar volgens onze pa heeft dat geen nut omdat ze in uw handen steken wat ze willen...Ik gaan er dus niet veel van te weten komen...
Ik pakte nen bocht maar ik moest hem terug geven.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

El Speady schreef:
Teunie schreef:Bansheefreak is de broer van Patje en ik de buurjongen dus we weten wel wat hij wel/niet vervangen heeft.

Foutje van Piranha dus.
Ni nerveus worden...Kan ik ni weten hé, ik zeg maar wat die kerel mij in het oor draaide hé :roll: En ik weet ook niet wie jullie zijn hé ... positief bedoeld...
Was niet slecht of boos bedoeld hoor, wou het gewoon even uitleggen.

En wat de quad betreft, die heeft Patje nieuw gekocht en daar is niemand anders aangeweest dan Patje en zijne pa.
Als die van Piranha zegt dat er nieuwe onderdelen in zitten volgens hem dan betekent dat gewoon dat alles nog in zeer goede staat is, (of hij kent er gewoon werkelijk nix van maar dat geloof ik niet)

Maakt ook allemaal niet uit, het belangrijkste is dat jij straks weer fijn kunt rijden.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
El Speady
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door El Speady »

Teunie schreef:
El Speady schreef:
Teunie schreef:Bansheefreak is de broer van Patje en ik de buurjongen dus we weten wel wat hij wel/niet vervangen heeft.

Foutje van Piranha dus.
Ni nerveus worden...Kan ik ni weten hé, ik zeg maar wat die kerel mij in het oor draaide hé :roll: En ik weet ook niet wie jullie zijn hé ... positief bedoeld...
Was niet slecht of boos bedoeld hoor, wou het gewoon even uitleggen.

En wat de quad betreft, die heeft Patje nieuw gekocht en daar is niemand anders aangeweest dan Patje en zijne pa.
Als die van Piranha zegt dat er nieuwe onderdelen in zitten volgens hem dan betekent dat gewoon dat alles nog in zeer goede staat is, (of hij kent er gewoon werkelijk nix van maar dat geloof ik niet)

Maakt ook allemaal niet uit, het belangrijkste is dat jij straks weer fijn kunt rijden.
Merci voor de duidelijkere uitleg...Ja ik kan ook ni goe geloven dat het daar een stel amateurs zijn...En ik brand om weer te gaan bollen...Maar het kort af hé :)
El Speady
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door El Speady »

Alle...men quadje is terug...sputtert nog en moet 2 naftbakken roderen.
Den eerste naftbak een goe pak olie bij in en nu doempt hem gelijk nen versleten traktor :) Khoop ma dat hem nu rap ga stoppen me sputteren en dat ik hem normaal kan door trekken want der zit nog ni veel trek in...Kan misschien best na de rodage een nief boegie steken want die zal er mijgedacht ni goe voor komen...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Sputteren zou hij niet mogen doen zelfs als hij nog niet is ingereden.
Dan heb je de kans dat hij bijv te rijk staat.

Maar als ik lees dat je olie bij de benzine gedaan hebt??? dan is dit wel te verklaren, dan sputtert hij omdat hij teveel olie krijgt (rookt daarom ook), welke mengverhouding heb je gebruikt? (want hij krijgt ook al olie door het automatische mengsysteem en teveel is ook weer niet goed)

SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Liever te veel dan te weinig :wink: Hadden wij ook met de KX80, te veel olie, bougie telkens helemaal zwart. Nu doen we 1:45 tot 1:50.
Maar ik heb liever een zwarte boegie dan een vastloper :wink:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ja oke maar veel teveel olie is ook niet goed he. En de Blaster mengt zelf al optimaal door het olieinjectie systeem.

sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

SlOoT schreef:Liever te veel dan te weinig :wink: Hadden wij ook met de KX80, te veel olie, bougie telkens helemaal zwart. Nu doen we 1:45 tot 1:50.
Maar ik heb liever een zwarte boegie dan een vastloper :wink:
wat is een viertakt toch zalig :lol:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik denk dat je als je veilig wil zijn, het olie systeem er af moet halen en zelf moet gaan mengen.
freakie

blasterke

Bericht door freakie »

hoe oud was je quadje als je het kocht ?
El Speady
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: blasterke

Bericht door El Speady »

freakie schreef:hoe oud was je quadje als je het kocht ?
4 jaar dacht ik...maar begint los te komen...2 bakken zijn er door en nu nog wa rustige km's en dan zal hem wel goe los zitten.
Piranha gaf wel de raad de oliepomp niet af te koppelen.
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

waarom niet?? ik had dat bij mijne blaster in den tijd ook gedaan had het darmke korter gemaakt en daar een schoef ingedraaid dat iets groter is als het gat in het darmke en daar nog eens een koljeeke rond gedaan dat er geen vuil in kan gaan, en dan gewoon gemengelde 2takt ter in gedaan
nooit geen problemen gehad.
El Speady
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door El Speady »

S.W.A.T. schreef:waarom niet?? ik had dat bij mijne blaster in den tijd ook gedaan had het darmke korter gemaakt en daar een schoef ingedraaid dat iets groter is als het gat in het darmke en daar nog eens een koljeeke rond gedaan dat er geen vuil in kan gaan, en dan gewoon gemengelde 2takt ter in gedaan
Die pompeks kennen blijkbaar ni veel problemen zeggen ze, dus laat ik het zo maar...Maar nu vin ik geen plaats om het magneet van mijne km teller te zetten.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

El Speady schreef:
S.W.A.T. schreef:waarom niet?? ik had dat bij mijne blaster in den tijd ook gedaan had het darmke korter gemaakt en daar een schoef ingedraaid dat iets groter is als het gat in het darmke en daar nog eens een koljeeke rond gedaan dat er geen vuil in kan gaan, en dan gewoon gemengelde 2takt ter in gedaan
Die pompeks kennen blijkbaar ni veel problemen zeggen ze, dus laat ik het zo maar...Maar nu vin ik geen plaats om het magneet van mijne km teller te zetten.
is thans een van de grote manqumenten van yamaha, en dat is de oliepomp van de blaster.n Als je echt zeker wil zijn haal je dat ding eraf, wist je zelf dat je wat power wint door gans de pomp af te halen??? maar je doet wat je wilt he, maar weet niet van wat jaar hij is, anders reservoir is kuisen en darmpjes vernieuwen kan ook al wat betrouwbaarder maken.
freakie

blasterke

Bericht door freakie »

nu uit ervaring weet ik dat quadjes van 4 jaar hun beste tijd gehad en zeker als de zuiger nog nooit is vervangen dan kan het wel gebeuren dat de piston rond je oren vliegt.
als het nog maar dat is , controleer ne keer de rollagers van de wielen en assen alsook de wielnaven op speling, zou kunnen zijn da ge verschiet

www.lmmotors.be
Plaats reactie