Voorbocht nodig of niet ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Suzuka
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 87
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 20:18

Voorbocht nodig of niet ?

Bericht door Suzuka »

Hallo ,

ik heb me leovince x3 demper gekocht . nu de voorbocht lijkt me niet erg verschil op als de originele.
ik heb dan die van FP ook gezien en net het zelfde juist dat daar geen hitte plaatje op kan .
Vorm diameter omtrek alles is het zelfde.
heb ik dat nu mis of niet is en voorbocht echt nodig bij z400 ?

al vast dank ik jullie
Laatst gewijzigd door Suzuka op zo 22 jan, 2012 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LXMotorsport Zottegem
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Voorbocht nodig of niet ?

Bericht door yamahakoppel »

ik weet dat de slip on demper van FP voor een raptor 350 een andere diameter heeft dan de volledige lijn van FP
dus als je eerst een slip on koopt en dan later denkt koop toch een voorbocht gaat niet passen tenzij ze dan de diameter aan de aansluiting aanpassen maar dan zit je daar met een vernauwing wat vermogen verlies betekend en dus weg gesmeten geld
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Suzuka
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 87
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 20:18

Re: Voorbocht nodig of niet ?

Bericht door Suzuka »

sorry ik ben nog vrij groen , wat is slip on aub .
ik ben en 9 tal ltz topic aan het volgen hier op forum en allemaal hebben ze geen Voorbocht .
wat is de reden. het is net wat ik zei ik heb twee voorbochten in mijn handen gehad en van omtrek diam.. en vorm zijn die het zelfde juist materiaal van metaal is anders .
is het echt nodig voor en voorbocht op de LTZ ?
mijn originele voorbocht is wat roestig kan ik deze opschuren maar hoe bescherm ik deze best dan tegen roest of kan dit niet door dat dit puur metaal is en geen inox of andere metaal soort is , mag ik deze lakken met hitte verf of beter niet voor koeling van de pijp?

al vast dank ik jullie
Afbeelding
LXMotorsport Zottegem
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen

Re: Voorbocht nodig of niet ?

Bericht door fretje-pitbull »

grotere voorbocht is pas nodig bij een bigbore of andere nokkenassen
hier opt forum zijn er niet veel die hun 400'tje opvoeren
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Voorbocht nodig of niet ?

Bericht door yamahakoppel »

slip-on is enkel de demper die je dan over uw originele voorbocht schuift

de reden dat de meesten enkel de demper nemen is de prijs zeker, waarom zou jij enkel de demper nemen :?
en je zegt je hebt ze beide in je handen gehad, past ze dan eens want denk niet dat je een paar mm verschil ziet
als je nu al zegt dat je u stoort aan uw roestige voorbocht dan zou ik toch een volledige lijn nemen
je kunt je originele voorbocht opschuren en met hitte bestendige verf spuiten
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
Locatie: Planet Earth

Re: Voorbocht nodig of niet ?

Bericht door Belgian Pro »

Een voorbocht heeft absolut niets te maken met bigbore of dergelijke.
Met een andere voorbocht heb je bij een ltz idd die roestige buis niet meer (als je de fp niet kuist wordt ze ook vuil hoor).
Je zal meer power hebben, meestal onderin.
Sommige merken hebben idd een grotere diameter als je een volledige lijn koopt zodat je meer flow en dus meer power hebt.
Als je enkel de demper koopt gaan ze dat niet doen want hij moet passen op de originele bocht.
Koop je daarna een voorbocht, tjah, die heeft een grotere diameter en moet je gaan prutsen om te doen passen.
Maar dan heb je zoals Kris al zei een vernauwing wat weer niet goed is voor de flow.

Doe het gewoon van de eerste keer goed en koop een volledige lijn :)
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Plaats reactie