Met slijtage heb ik niet zo gek veel ervaring, dus alle kennis is welkom.
B-merk met 'voetkuipen'?
- 
				ThijsvLoonNL
 - Toeschouwer

- Contacteer:

Re: B-merk met 'voetkuipen'?
De overtuiging voor een A-merk is voor mij niet zo erg. Maar een 'doorbijter' mag ik mezelf wel noemen, ik heb ook weinig keus. Piet zegt dat er een strenge vorstperiode aankomt, en ik heb daar alleen maar zin in. En zelfs als het regent maak ik wel eens een ommetje.  

Ik geloof in de binas!

- Jason McCoy
 - Quad GOD

Paul Snip schreef:Het blok van een TGB 250 of 325 is gelijk aan dat van een motorscooter. Daar hoeft echt niet na een paar uur een nieuwe zuiger in. Die van mij heeft al ca 25.000km gedraaid. Olie verbruik nihil en loopt nog als dag 1.
Zuigers vervangen gebeurt alleen bij 2 tact crossmotoren...na een aantal draaiuren. Dit zijn hele andere motoren...
Als je denkt dat alleen 2 takt zuigers vervangen moeten worden dan ben je binnenkort wel aan de beurt hoor.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland

Quad Team Gelderland
- Paul Snip
 - Quad Master

- Contacteer:

echt niet...
Dit zijn motoren bedoeld om zeker 50.000km te kunnen draaien. Motorscooters draaien ook makkelijk die kilometers. Het blok onder mijn Bombardier DS kan zelfs 100.000km + aan zonder dat het open hoeft. (Ik ken iemand met een DS met 120.000km namelijk).
Het zou niet best zijn als je bij motorfietsen en/of motorscooters al na enkele tientallen uren de zuiger(s) zou moeten vervangen. Ik ben bang dat die fabrikant dan niet veel motorfietsen meer zou verkopen.

Dit zijn motoren bedoeld om zeker 50.000km te kunnen draaien. Motorscooters draaien ook makkelijk die kilometers. Het blok onder mijn Bombardier DS kan zelfs 100.000km + aan zonder dat het open hoeft. (Ik ken iemand met een DS met 120.000km namelijk).
Het zou niet best zijn als je bij motorfietsen en/of motorscooters al na enkele tientallen uren de zuiger(s) zou moeten vervangen. Ik ben bang dat die fabrikant dan niet veel motorfietsen meer zou verkopen.
- Jason McCoy
 - Quad GOD

Een 1 cilinder kan niet zoveel km maken op 1 zuiger. Dat bestaat gewoon niet.

Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland

Quad Team Gelderland
- Paul Snip
 - Quad Master

- Contacteer:

Ik heb geen zin om te discussieren...
Heb laatst nog een BMW F 650GS gezien van de politie. Stond bij een dealer. Deze had 120.000km gelopen. Blok was nog nooit opengeweest. Hierin zit hetzelfde Rotax-blok als in een Bombardier DS 650.
Daarnaast ken ik een Duitser met een DS die er inmiddels meer als 100.000km opgezet heeft.

Heb laatst nog een BMW F 650GS gezien van de politie. Stond bij een dealer. Deze had 120.000km gelopen. Blok was nog nooit opengeweest. Hierin zit hetzelfde Rotax-blok als in een Bombardier DS 650.
Daarnaast ken ik een Duitser met een DS die er inmiddels meer als 100.000km opgezet heeft.
- Jason McCoy
 - Quad GOD

Een BMW heeft een 800cc 2 cilinder blok!!! Is toch totaal anders dan een 1 cilinder 250cc ding joh!

Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland

Quad Team Gelderland
- Paul Snip
 - Quad Master

- Contacteer:

650cc 1cilinder 

- Jason McCoy
 - Quad GOD

Ow hahaha, daar heb je gelijk in, was even in de war met de 800 van BMW, is nagenoeg dezelfde motor vandaar. Maar ook een 650 heeft op tijd een nieuwe zuiger nodig hoor. Dus er zal heus wel onderhoud nodig zijn, gewoon net zo vaak als iedere andere quad.

Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland

Quad Team Gelderland
Ik ken iemand met een 250cc sym motorblok (zelfde als de DS 250 dan wel TGB target/blade 250/300cc modellen.
deze heeft ruim 53.000 km gereden!
enkel de V-snaar een paar keer vervangen maar meer niet!

deze heeft ruim 53.000 km gereden!
enkel de V-snaar een paar keer vervangen maar meer niet!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!

- Jason McCoy
 - Quad GOD

Zegt niet veel, moet je ook geluk bij hebben.
Ik heb Raptor 700 en draai nu 4 en half jaar op de 1e zuiger en die wor echt wel serieus gebruikt. Maar hij lijkt onversluitbaar.
Van de week ga ik m laten doormeten om te zien hoe i nu is. Maar al met al heb je gewoon geluk nodig

Ik heb Raptor 700 en draai nu 4 en half jaar op de 1e zuiger en die wor echt wel serieus gebruikt. Maar hij lijkt onversluitbaar.
Van de week ga ik m laten doormeten om te zien hoe i nu is. Maar al met al heb je gewoon geluk nodig
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland

Quad Team Gelderland
Het verschilt heel erg per blok hoeveel km je kan doen met een zuiger. 
Een YFZ 450 heeft bij intensief gebruik iedere 40u een nieuwe zuiger nodig en een Raptor 700 bij iedere 80u. Als je dat doet zit je sowieso goed, wil nog niet zeggen dat ik dat doe. Ik meet gewoon de compressie, maar mijn blok heeft het 120u uitgehouden met 1 zuiger.
Je kunt dus niet zeggen hoeveel km je met een willekeurige één-cilinder kunt doen, het is van teveel factoren afhankelijk.

Een YFZ 450 heeft bij intensief gebruik iedere 40u een nieuwe zuiger nodig en een Raptor 700 bij iedere 80u. Als je dat doet zit je sowieso goed, wil nog niet zeggen dat ik dat doe. Ik meet gewoon de compressie, maar mijn blok heeft het 120u uitgehouden met 1 zuiger.
Je kunt dus niet zeggen hoeveel km je met een willekeurige één-cilinder kunt doen, het is van teveel factoren afhankelijk.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
- Jason McCoy
 - Quad GOD

Dat ben ik met je eens.
Ik heb het vandaag even nagevraagt bij de dealer. Die gaf aan dat een TGB 250 ongeveer om de 20 uur een nieuwe zuiger nodig heeft. Dat is natuurlijk als je de boel heel wil houden.
We heten niet allemaal Boncari en we branden niet allemaal onze nikosil wanden uit de cilinder he.....
(tenminste dat hoop ik)

Ik heb het vandaag even nagevraagt bij de dealer. Die gaf aan dat een TGB 250 ongeveer om de 20 uur een nieuwe zuiger nodig heeft. Dat is natuurlijk als je de boel heel wil houden.
We heten niet allemaal Boncari en we branden niet allemaal onze nikosil wanden uit de cilinder he.....
(tenminste dat hoop ik)
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland

Quad Team Gelderland
- Paul Snip
 - Quad Master

- Contacteer:

20 uur 

25.000km gedeeld door 50 km per uur (gemiddeld) = 500 uur....
dan heb ik wel heel veel geluk, of heeft jouw dealer er ook geen verstand van

Wat een gejeuzel over het vervangen van een zuiger! De vraag was of zo'n TGB 250/325 een betrouwbare machine is. Mijn antwoord is ja! En dat kunnen velen beamen.
Dat zuiger verhaal gaat alleen op bij motoren die in de cross gebruikt worden. En dan gaat het voornamelijk om 2 tact motoren.

25.000km gedeeld door 50 km per uur (gemiddeld) = 500 uur....
dan heb ik wel heel veel geluk, of heeft jouw dealer er ook geen verstand van
Wat een gejeuzel over het vervangen van een zuiger! De vraag was of zo'n TGB 250/325 een betrouwbare machine is. Mijn antwoord is ja! En dat kunnen velen beamen.
Dat zuiger verhaal gaat alleen op bij motoren die in de cross gebruikt worden. En dan gaat het voornamelijk om 2 tact motoren.
- Jason McCoy
 - Quad GOD

ow hahaha, moet 20d km zijn.
Maar dat is niet wat je zei. je zei dat ik eeuwig met een zuider doet en langer dan een A-merk.
Dat is dus grote bull....
Als je iemand tips geeft over wat ze het best kunnen kopen geef dan goeie info of geef geen info.
Ik zeg niet dat het slechte quads zijn. Er zijn zat prima b-merken, dat zonder meer.

Maar dat is niet wat je zei. je zei dat ik eeuwig met een zuider doet en langer dan een A-merk.
Dat is dus grote bull....
Als je iemand tips geeft over wat ze het best kunnen kopen geef dan goeie info of geef geen info.
Ik zeg niet dat het slechte quads zijn. Er zijn zat prima b-merken, dat zonder meer.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland

Quad Team Gelderland
- Paul Snip
 - Quad Master

- Contacteer:

@ Jason mc Coy...
JIJ bent degene die onzin verkoopt! Eerst geef je aan dat volgens jou een zuiger na enkele tientallen uren vervangen moet worden. Nu geef je weer toe dat het ook 400 uur kan zijn (20.000km).
Nog ff ter verduidelijking. Ik rijd nu ook een Bombardier 650. Hier zit een Rotax blok onder. Gelijk aan een BMW F650 GS. Deze blokken lopen gewoon een ton (100.000km)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/chang ... RT&lang=de" onclick="window.open(this.href);return false;
kijk en huiver....

JIJ bent degene die onzin verkoopt! Eerst geef je aan dat volgens jou een zuiger na enkele tientallen uren vervangen moet worden. Nu geef je weer toe dat het ook 400 uur kan zijn (20.000km).
Nog ff ter verduidelijking. Ik rijd nu ook een Bombardier 650. Hier zit een Rotax blok onder. Gelijk aan een BMW F650 GS. Deze blokken lopen gewoon een ton (100.000km)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/chang ... RT&lang=de" onclick="window.open(this.href);return false;
kijk en huiver....