suzuki lt80

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
m.wintjens
Toeschouwer
Toeschouwer

suzuki lt80

Bericht door m.wintjens »

Hoi mijn zoontje heeft een lt80 start goed maar als hij warm is krijg ik hem met heel veel moeite weer aan.
Waar kan dat aan liggen.

Gr. maurice
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: suzuki lt80

Bericht door yamahakoppel »

compressie druk eens meten
cilinder zet uit als die warm is en als uw zuiger veren versleten zijn kunnen die niet ver genoeg mee uitzetten waardoor je compressie druk verlies hebt

weet niet hoe oud die is en hoeveel er al mee gereden is maar als de compressie druk te laag is, cilinder laten honen of boren en overmaat piston er in kun je er weer tegen voor een tijd
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
raptordegekste
Quadrider
Quadrider

Bericht door raptordegekste »

Voor een eurotje of €100 heb je heel dat kitje gekocht. Ik had het ook en hij liep weer als een zonnetje daarna!
m.wintjens
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door m.wintjens »

raptordegekste schreef:Voor een eurotje of €100 heb je heel dat kitje gekocht. Ik had het ook en hij liep weer als een zonnetje daarna!

He bedankt voor de tip klinkt ook heel logisch maar jij hebt het dan alleen over de zuigerveren en de zuiger maar moet de cilinder dan ook niet uitgedraaid worden.
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

kitje zal wel met celinder zijn, en het kan niet worden uitgedraaid, 1 omdat gegoten is en je kunt het niet goed oppakken want dan duw je het onrond, en er is een couting die die het hard maakt, waar je moeilijk tot niet in kunt draaien. daarom worden ze geslepen van binnen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
ktm_driver
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ktm_driver »

sjmallie94 schreef:kitje zal wel met celinder zijn, en het kan niet worden uitgedraaid, 1 omdat gegoten is en je kunt het niet goed oppakken want dan duw je het onrond, en er is een couting die die het hard maakt, waar je moeilijk tot niet in kunt draaien. daarom worden ze geslepen van binnen.
Wat bedoel je precies?

Lt80 kun je gewoon laten honen hoor, kost je misschien 70 euries

Prox heeft bijv wel stuk of 5 overmaten voor zon ding,

je besteld groter zuigertje van prox, zitten veren clipjes en pen bij, doe je er nog een top end lagertje bij.
spul even honen en hij is weer als nieuw :D
raptordegekste
Quadrider
Quadrider

Bericht door raptordegekste »

Ja de mijne was toen ook gehoond naar eerste overmaat geloof ik. Plus nieuwe zuiger enzo alles kostte nog geen 150€ dacht ik.
Plaats reactie