Vandaag eindelijk even tijd gehad voor me quad.
Hij lag al uit elkaar en staat op blokken voor paar nieuwe dingen..die al tijdje op de plank liggen
Dus vandaag me ketting en tandwielen geplaats en ketting 2,5 cm spelling zoals op de doos maar nu even laten draaien in ze versnelling maar hoor soms een klak bij voorstetandwiel. Niet bij elke ronde
Wat zou dit kunne zijn?
Heb de kdtting ook al wat losser gezet maar het bleef.
Nu staat de quad wel op blokken dus los van de grond.
En de koppeling wam ik achter omdat die op blokken staat als je koppeling helemaal inknijpt draait toch heel zacht me as,het blijft ook als ik me meer aanspan,maar merk nooit weerstand als ik voor stoplicht sta met me koppelingshendel sta en de quad gaat dan ook niet vooruit ofzo.
Dus hoort dat of is er iets niet goed?
Groet niels
vraagje over nieuwe ketting en over koppeling
Re: vraagje over nieuwe ketting en over koppeling
Niemand of is dit een stomme vraag
- yamahakoppel
- Quad GOD
weet dat uw ketting spanning veranderd zodra je uw quad op zijn wielen zet zeker als je KW spiralen hebt dus beter ketting afstellen op zijn wielen
als de ketting te los hangt kan hij over zijn tanden slaan of misschiens een kettingrol wat je hoort
dat uw as ronddraaid met de koppeling in is niet 100% weet wel dat bij mijn 700 het tandwiel zelfs ronddraaid als deze in neutraal staat zonder ketting dan dit door gewoon de koude stijve olie in het blok
laat uw quad even warm draaien en kijk of deze dan nog de as laat mee draaien met uw koppeling in
maar als uw as aan het draaien is in versnelling en je knijpt dan koppeling in blijft de as natuurlijk door draaien rem de as volledig af en los dan de rem wat doet uw as dan begint die dan gewoon opnieuw mee te draaien met koppeling in of wat
als de ketting te los hangt kan hij over zijn tanden slaan of misschiens een kettingrol wat je hoort
dat uw as ronddraaid met de koppeling in is niet 100% weet wel dat bij mijn 700 het tandwiel zelfs ronddraaid als deze in neutraal staat zonder ketting dan dit door gewoon de koude stijve olie in het blok
laat uw quad even warm draaien en kijk of deze dan nog de as laat mee draaien met uw koppeling in
maar als uw as aan het draaien is in versnelling en je knijpt dan koppeling in blijft de as natuurlijk door draaien rem de as volledig af en los dan de rem wat doet uw as dan begint die dan gewoon opnieuw mee te draaien met koppeling in of wat
Laatst gewijzigd door yamahakoppel op do 16 feb, 2012 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Quadrider
Juist. Als ik mijn koppeling inknijp, dan staat de quad ook nog behoorlijk vast (vooruit duwen) terwijl als ik hem in neutraal zet dat niet zo is.
- Jason McCoy
- Quad GOD
dat de koppeling niet los komt is niet zo erg. Als je bijvoorbeeld 2 takt crosmotor hebt dan loopt hij zelf vooruit als je er op zit. Als hij maar goed aangrijpt als je rijd. HIj kan beter te veel trekken als je stil staat dan slippen als je rijd want dan brand de hele boel zo weg. Zoals het bij jou zit is niet erg dus.
Een nieuwe ketting wil weleens even blijven hangen ook. Dus als hij door het tandwiel komt dan houd hij even die vorm aan en klikt als het ware dan los. Je ziet de ketting dan ook ineens wat op en neer slaan. Dit gaat wel over als i wat gesleten is.
Een nieuwe ketting wil weleens even blijven hangen ook. Dus als hij door het tandwiel komt dan houd hij even die vorm aan en klikt als het ware dan los. Je ziet de ketting dan ook ineens wat op en neer slaan. Dit gaat wel over als i wat gesleten is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Je motor zal wel koud zijn , dan hoort hij dat deon omdat de olie koud is en dus stropriger is
Indien hij geheel opgewarmd is dient dit wel over te zijn.
Anders komt je koppeling niet meer vrij en is misschien je koppelinghuis ingeslagen
Had ik bij mijn crossers ook wel eens gehad
Gewoon goed warm rijden en nog eens beoordelen
Indien hij geheel opgewarmd is dient dit wel over te zijn.
Anders komt je koppeling niet meer vrij en is misschien je koppelinghuis ingeslagen
Had ik bij mijn crossers ook wel eens gehad
Gewoon goed warm rijden en nog eens beoordelen
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder