Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450
Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450
Fox FLOAT X EVOL DSC
Meegeleverde accessoires
-Pompje
-Instructieboek
-4x fox sticker
-Bussen voor de veren
De veren worden mooi afgeleverd in een stevige doos en zijn goed verpakt zodat ze goed beschermd zijn tegen onvoorzichtige bezorgers.
Ik heb gekozen voor de versie voor de standaard LTR-armen, waarom? Na veel research op Amerikaanse fora was de conclusie het verschil met LT-armen is bijna niet voelbaar als recreatief rijder, volgens de Amerikanen voel je het pas ( een klein beetje ) als je op zeer hoog niveau rijdt.
Het is belangrijk op te merken dat je met standaard bovenste armen je camber en caster niet kan aanpassen. Dit kan je oplossen door andere armen te kopen van vb. Walsh, maar dan ben je ook weer heel wat euros lichter. Ik ga het voorlopig eens proberen met de originele armen.
Montage
Dit gaat allemaal heel makkelijk het is plug and play omdat je enkel de veren moet wisselen. Je moet wel zelf de bussen monteren in de veren. Tip : gebruik hiervoor een 'zachte' hamer vb. rubber.
Na de echte montage kan de eerste afstelling beginnen, dit is allemaal heel makkelijk want in de manual van Fox staat alles piekfijn uitgelegd. Je volgt de stappen en klaar is kees.
Afstellen
Voorlopig heb ik enkel nog maar de basic dingen afgesteld naar men wensen, maar je hebt echt oneindig veel mogelijkheden. je kan alles zelf en hebt geen dure andere veren of dergelijke dingen nodig om ze naar je wensen te setten. Na de eerste keer rijden en je quad voelt niet echt naar je zin kan de de manual van Fox raadplegen. Hier staan de verschillende problemen uitgelegd met mogelijke oplossingen.
Quad na de Fox'n
Echt het crossterrein heb ik nog niet getest dit is voor een van de komende dagen en dan pas ik men review aan. Ik heb wel al een beetje gespeeld en kan zeggen waaauuwww , wat is dat allemaal. De quad is helemaal veranderd en alleen maar in de positieve zin!
Voordelen van Fox t.o.v. de standaard veren
-De afstel mogelijkheden zijn veel uitgebreider
-Het lage gewicht
-In hoogte verstelbaar door de druk aan te passen in de Main-chamber
-De voorkant word minder zwaar, je kan hem makkelijker door putten trekken
Nadelen van Fox
-Prijs, hier moet je wel even van gaan zitten
Voor de rest kan ik (voorlopig) geen nadelen opnoemen. Het verschil is zo groot , ik ben terug helemaal in Love met men LTR.
Natuurlijk mogen de foto's ook zeker niet ontbreken
Meegeleverde accessoires
-Pompje
-Instructieboek
-4x fox sticker
-Bussen voor de veren
De veren worden mooi afgeleverd in een stevige doos en zijn goed verpakt zodat ze goed beschermd zijn tegen onvoorzichtige bezorgers.
Ik heb gekozen voor de versie voor de standaard LTR-armen, waarom? Na veel research op Amerikaanse fora was de conclusie het verschil met LT-armen is bijna niet voelbaar als recreatief rijder, volgens de Amerikanen voel je het pas ( een klein beetje ) als je op zeer hoog niveau rijdt.
Het is belangrijk op te merken dat je met standaard bovenste armen je camber en caster niet kan aanpassen. Dit kan je oplossen door andere armen te kopen van vb. Walsh, maar dan ben je ook weer heel wat euros lichter. Ik ga het voorlopig eens proberen met de originele armen.
Montage
Dit gaat allemaal heel makkelijk het is plug and play omdat je enkel de veren moet wisselen. Je moet wel zelf de bussen monteren in de veren. Tip : gebruik hiervoor een 'zachte' hamer vb. rubber.
Na de echte montage kan de eerste afstelling beginnen, dit is allemaal heel makkelijk want in de manual van Fox staat alles piekfijn uitgelegd. Je volgt de stappen en klaar is kees.
Afstellen
Voorlopig heb ik enkel nog maar de basic dingen afgesteld naar men wensen, maar je hebt echt oneindig veel mogelijkheden. je kan alles zelf en hebt geen dure andere veren of dergelijke dingen nodig om ze naar je wensen te setten. Na de eerste keer rijden en je quad voelt niet echt naar je zin kan de de manual van Fox raadplegen. Hier staan de verschillende problemen uitgelegd met mogelijke oplossingen.
Quad na de Fox'n
Echt het crossterrein heb ik nog niet getest dit is voor een van de komende dagen en dan pas ik men review aan. Ik heb wel al een beetje gespeeld en kan zeggen waaauuwww , wat is dat allemaal. De quad is helemaal veranderd en alleen maar in de positieve zin!
Voordelen van Fox t.o.v. de standaard veren
-De afstel mogelijkheden zijn veel uitgebreider
-Het lage gewicht
-In hoogte verstelbaar door de druk aan te passen in de Main-chamber
-De voorkant word minder zwaar, je kan hem makkelijker door putten trekken
Nadelen van Fox
-Prijs, hier moet je wel even van gaan zitten
Voor de rest kan ik (voorlopig) geen nadelen opnoemen. Het verschil is zo groot , ik ben terug helemaal in Love met men LTR.
Natuurlijk mogen de foto's ook zeker niet ontbreken
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450
vet !
ga je ook nog een achterveer kopen ?
ga je ook nog een achterveer kopen ?
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450
Nee, ik heb mijn achterveer laten resetten door KYB technical-touch en ik wil niks anders meer.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
-
- Quadrider
- Berichten: 477
- Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 11:02
- Locatie: noord brabant
Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450
Zijn ze nou zon stuk duurder dan bv Reigers?
Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450
Voor mij waren ze duurder als : Reiger, Ohlins en intrax.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450
Mooie veertjes man! Wat ik er al van gelezen heb zijn ze hun geld echt waard, en zelfs beter dan veren met spiralen.
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450
EDIT : vandaag gaan rijden in Olmen en waaauwww wat is dat allemaal! Normaal vliegt de quad put in put uit maar nu was het net of ik er overvloog. Nu nog een paar keer de setting een beetje aanpassen voor een optimaal resultaat.
Maar zo bij wijze van spreken uit de doos : fantastisch ze zijn elke euro waard. Er waren snellere quads die ik kon bijhouden als het echt slecht werd, maar op de lange stukken spijtig genoeg niet door een verkeerde banden keuze. De veren hebben heel de quad veranderd het is nu echt een supermachine!
Maar zo bij wijze van spreken uit de doos : fantastisch ze zijn elke euro waard. Er waren snellere quads die ik kon bijhouden als het echt slecht werd, maar op de lange stukken spijtig genoeg niet door een verkeerde banden keuze. De veren hebben heel de quad veranderd het is nu echt een supermachine!
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Re: Fox FLOAT X EVOL DSC LTR 450
Ik kan ze veel goedkoper leveren dan Reiger/Ohlins....veren
En ja het is een TOP veer.
PB me maar voor info.
MVG Ronald
En ja het is een TOP veer.
PB me maar voor info.
MVG Ronald