Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
je bent een geluks vogel blasters zijn echt super goed!! mocht je ooit vragen hebben of iets nodig hebben pb me dan
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
Ja, hebben heerlijk gereden vandaag weer!bonzaiking schreef:je bent een geluks vogel blasters zijn echt super goed!! mocht je ooit vragen hebben of iets nodig hebben pb me dan
Raar genoeg vind ik wel dat de 2001 motorische lekkerder loopt en de 2007 qua wegligging weer lekkerder is!
Viel me ook op dat de 2007 blikkeriger klinkt, weet niet of er verschil in de uitlaten zit? Of dat hij gewoon op van binnen is?
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
de blokjes zijn iddentiek het kan zijn dat die 2007 toch iets mee is laat effe een compressie test doen dan weet je gelijk het verschil 
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
Welkom, je bent goed op dreef zo te zien! Merk je eigenlijk verschil in die blasters?
Yamaha Raptor 700R SE
Yamaha Raptor 660 SE
Yamaha Raptor 660 SE
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
Ik heb nog niet genoeg gereden met beide om echt duidelijk te verschillen aan te geven.JJJ schreef:Welkom, je bent goed op dreef zo te zien! Merk je eigenlijk verschil in die blasters?
Ik zal snel wel een goede vergelijking maken.
Wat ik nu wel merk is dat de 2007 beter over de baan gaat, makkelijker in de bochten gooien e.d
Hij lijkt ook wel iets lager en breder te staan dan de 2001.
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
welkom,
die blasters zien er goed uit man!
alleen een tip doe een oil blok off en dan zelf mengen omdat die dingen nog wel eens kapot gaan (ik zie dat die witte nog zelf mengt op de foto en ik spreek uit ervaring... kan een vastloper voorkomen als je zelf goed mengt)
veel rij plezier
die blasters zien er goed uit man!
alleen een tip doe een oil blok off en dan zelf mengen omdat die dingen nog wel eens kapot gaan (ik zie dat die witte nog zelf mengt op de foto en ik spreek uit ervaring... kan een vastloper voorkomen als je zelf goed mengt)
veel rij plezier
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
Ja, ik had die Oil Block al gezien op quadtuning.nl, maar had mijn twijfels.blaster85 schreef:welkom,
die blasters zien er goed uit man!
alleen een tip doe een oil blok off en dan zelf mengen omdat die dingen nog wel eens kapot gaan (ik zie dat die witte nog zelf mengt op de foto en ik spreek uit ervaring... kan een vastloper voorkomen als je zelf goed mengt)
veel rij plezier
Maar ik zit nog op een bestelling van vorige week dinsdag bij hun te wachten van 2 achterbanden en een Vapor Toerenteller.
Eerst dat even afwachten!
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
quadtuning is een goeie site levert dingen echt netjes af had er ook banden besteld kwamen mooi in foolie in een doos aan
welke banden heb je gekocht en welke maat?
welke banden heb je gekocht en welke maat?
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
Innova Power Gear in 18x10-8 en een Trailtech Vapor.
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
nice die heb ik ook zijn echt goeie banden en zeer slijtvast op de crossbaanMats schreef:Innova Power Gear in 18x10-8 en een Trailtech Vapor.
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
Ik vond ze wel mooi prijsje hebben om te proberen!blaster85 schreef:nice die heb ik ook zijn echt goeie banden en zeer slijtvast op de crossbaanMats schreef:Innova Power Gear in 18x10-8 en een Trailtech Vapor.
Wat voor bandenspanning rij jij ermee? En wat voor banden heb je voor?
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
ehh daarvoor moet ik ff kijken maar ze staan in iedergeval niet bolMats schreef:Ik vond ze wel mooi prijsje hebben om te proberen!blaster85 schreef:nice die heb ik ook zijn echt goeie banden en zeer slijtvast op de crossbaanMats schreef:Innova Power Gear in 18x10-8 en een Trailtech Vapor.
Wat voor bandenspanning rij jij ermee? En wat voor banden heb je voor?
voor zijn nog orginele maar komen binnekort ook innova's op want ze beginnen grip te verliezen terwijl ik nog minimaal 0,5cm aan noppen daar hebt...
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
Die blaster heb ik wel eens op marktplaats gezien , heb je zker veel voor betaald ?
Althans ze vroegen er erg veel voor .
Ik heb zelf dezelfde en het lijkt me erg leuk om eens naar de kuil te komen , kunnen we met meerdere blasters rijden!!
Wat beteeft blikkerig geluid heeft de mijne ook , als hij echt goed warm is is het weg
De banden die je nu gekocht heb heb ik ook , maar de quad komt wel erg laag uit boven de grond , zandbanen zijn eigenlijk geen optie , ik hoop dat je je originele banden bewaard heb , kun je altijd nog wisselen
Ik heb zelf de achterbrug verlengt en spoorverbreders gedraaid , indien je daar de tekening van wilt moet je me pb en
Verder heb ik gelijk het stuur verhoogd en nerfbars gezet en veel preventief gedemonteerd om te kijken wat de staat is
Bij mijn blaster blijkt na afspuiten dat mijn onstekingsdeksel vol water stond , dat geeft rare storingen op je tors systeem
Ook de smeernippels van a armen enz gelijk smeren daar komt ook geljk water uit van eerdere wasserijtjes
Veel plezier ermee het zij echte krachtige beestjes hoor zoals er al gezegd word
Tip voor jou : blaster forum is echt alles bekent en how to's zijn daar het beste te krijgen , hier vond je ook veel alleen niet echt gedetaileerd
Ik heb ook een banshee as gemonteerd past perfect en maakt hem nog vetter , wel je achterveer stugger zetten anders zal je netbals ik de eindstops regelmatig halen met een klap op je frame tot gevolg
Laat maar weten als je naar de kuil gaat , kom ik ook eens gallen en blazen
Blaster kicks ass

Althans ze vroegen er erg veel voor .
Ik heb zelf dezelfde en het lijkt me erg leuk om eens naar de kuil te komen , kunnen we met meerdere blasters rijden!!
Wat beteeft blikkerig geluid heeft de mijne ook , als hij echt goed warm is is het weg
De banden die je nu gekocht heb heb ik ook , maar de quad komt wel erg laag uit boven de grond , zandbanen zijn eigenlijk geen optie , ik hoop dat je je originele banden bewaard heb , kun je altijd nog wisselen
Ik heb zelf de achterbrug verlengt en spoorverbreders gedraaid , indien je daar de tekening van wilt moet je me pb en
Verder heb ik gelijk het stuur verhoogd en nerfbars gezet en veel preventief gedemonteerd om te kijken wat de staat is
Bij mijn blaster blijkt na afspuiten dat mijn onstekingsdeksel vol water stond , dat geeft rare storingen op je tors systeem
Ook de smeernippels van a armen enz gelijk smeren daar komt ook geljk water uit van eerdere wasserijtjes
Veel plezier ermee het zij echte krachtige beestjes hoor zoals er al gezegd word
Tip voor jou : blaster forum is echt alles bekent en how to's zijn daar het beste te krijgen , hier vond je ook veel alleen niet echt gedetaileerd
Ik heb ook een banshee as gemonteerd past perfect en maakt hem nog vetter , wel je achterveer stugger zetten anders zal je netbals ik de eindstops regelmatig halen met een klap op je frame tot gevolg
Laat maar weten als je naar de kuil gaat , kom ik ook eens gallen en blazen
Blaster kicks ass
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
Ja, Blaster Forum was ik al tegen gekomen! Stonden wel wat nuttige tips bij.
Ik heb voor de 2001 die werkelijk in nieuwstaat was €1250,- betaald. en voor de 2007 heb ik €1750 betaald.
Wat betreft die 18x10-8 banden, ik heb deze genomen omdat ik onder mijn oude quad ook deze maat had. En deze viel wel mee hoelaag hij viel, ik moet ze nog ontvangen. Maar volgens mij rijden de meeste Blasters met deze maat achter, dus zal wel mee vallen op de baan toch?
En, is het nou beter om een bredere achteras te kopen, of om spoorverbreders achter te zetten? Ik zou hier wel wat meningen over willen horen.
En ook valt me op dat de meeste mensen kiezen voor zelfgemaakt/gedraaide verbreders dan deze te bestellen, waarom is dit?
En mocht je een keer deze kant op willen komen, let me know!
Ik heb voor de 2001 die werkelijk in nieuwstaat was €1250,- betaald. en voor de 2007 heb ik €1750 betaald.
Wat betreft die 18x10-8 banden, ik heb deze genomen omdat ik onder mijn oude quad ook deze maat had. En deze viel wel mee hoelaag hij viel, ik moet ze nog ontvangen. Maar volgens mij rijden de meeste Blasters met deze maat achter, dus zal wel mee vallen op de baan toch?
En, is het nou beter om een bredere achteras te kopen, of om spoorverbreders achter te zetten? Ik zou hier wel wat meningen over willen horen.
En ook valt me op dat de meeste mensen kiezen voor zelfgemaakt/gedraaide verbreders dan deze te bestellen, waarom is dit?
En mocht je een keer deze kant op willen komen, let me know!
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Na lang lezen toch maar een account. (Blaster 2001 & 2007)
Voor jouw gebruik zou ik zeker een achteras van een banshee ofzo doen die zijn veel sterker dan spoorverbreders
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat



