achterwiel of as staat scheef??
achterwiel of as staat scheef??
allo, ik heb sinds een paar dagen een raptor 660r van bj 2004 gekocht,
bij aankoop heb ik op alles gelet, maar toen ik thuis kwam zag ik met poetsen dat mijn achteras precies scheef onder de quad staat?
als ik links meet van voor wiel tot achterwiel dan is dat 1.5cm verschil met rechts....
ik heb er nog niet mee kunnen rijden, quad is op goed vertrouwen gekocht en er hing geen nr plaat meer op dus...
zou het chassis krom zijn? en valt dit te repareren? of mschien de achteras?
alvast bedankt gr tom
bij aankoop heb ik op alles gelet, maar toen ik thuis kwam zag ik met poetsen dat mijn achteras precies scheef onder de quad staat?
als ik links meet van voor wiel tot achterwiel dan is dat 1.5cm verschil met rechts....
ik heb er nog niet mee kunnen rijden, quad is op goed vertrouwen gekocht en er hing geen nr plaat meer op dus...
zou het chassis krom zijn? en valt dit te repareren? of mschien de achteras?
alvast bedankt gr tom
Re: achterwiel of as staat scheef??
een achteras van een quad staat zelden in de midden dus hangt het er van af van waar je meet naar de voorwielen
-
- Quadracer
- Contacteer:
anderhalve cm is wel veel ja.
staat er op je achterbrug spelling? zo nee post eens een foto.
Bij tips en trucs staat de how to voor je achteras los te halen
staat er op je achterbrug spelling? zo nee post eens een foto.
Bij tips en trucs staat de how to voor je achteras los te halen
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
yooo!!
euhm ik meet van het hart van de voorvelg tot het hart van de achtervelg
en dan is het links korter dan rechts,
1.5cm verschil
als ik de quad langs boven bekijk dan ziet ge het ook een beetje
zou de kader krom zijn? of het achter gedeelte mischien,
zal eens kijken voor een foto, maar ik denk niet dat je het goed gaat zien
groetjes
euhm ik meet van het hart van de voorvelg tot het hart van de achtervelg
en dan is het links korter dan rechts,
1.5cm verschil
als ik de quad langs boven bekijk dan ziet ge het ook een beetje
zou de kader krom zijn? of het achter gedeelte mischien,
zal eens kijken voor een foto, maar ik denk niet dat je het goed gaat zien
groetjes
dat bedoelde ik als de as niet in de midde staat en je meet op die manier krijg je een verschil
mijn as staat ongeveer 1 cm uit de midden waarom ??????? geen idee maar weet dat het heel veel voorkomt
mijn as staat ongeveer 1 cm uit de midden waarom ??????? geen idee maar weet dat het heel veel voorkomt
-
- Quadracer
- Contacteer:
dat klopt dat de as1 tot 1,5 cm uit het midden staat.
ik meet altijd vanaf de smeernippel van de veer achter die zit in het hart van je achterbrug en frame
Ik dacht dat je as krom stond
ik meet altijd vanaf de smeernippel van de veer achter die zit in het hart van je achterbrug en frame
Ik dacht dat je as krom stond
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
- yamahakoppel
- Quad GOD
met de ketting spanner kun je uw achteras ook scheef zetten als je echt wilt
zet de quad recht omhoog met zijn grabbar op de grond en bekijk van een afstand of kader krom is
de as staat inderdaad niet volledig in midden of wielen staan niet 100% in lijn op elkaar maar ik denk als je hart hart meet ga je dat bijna niet merken maar als je uw ketting spanner paar mm scheef zet dan op die lengte van de as kun je wel wat scheef zitten waardoor je die 15mm verschil meet
zet de quad recht omhoog met zijn grabbar op de grond en bekijk van een afstand of kader krom is
de as staat inderdaad niet volledig in midden of wielen staan niet 100% in lijn op elkaar maar ik denk als je hart hart meet ga je dat bijna niet merken maar als je uw ketting spanner paar mm scheef zet dan op die lengte van de as kun je wel wat scheef zitten waardoor je die 15mm verschil meet
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
owkee thx manne!!
het is de eerste quad die ik koop en ik heb er nog geen ervaring mee
sorry voor het misverstand ja ik zag het verschil tussen links en recht toen dat ik zag dat de afstand tussen de euhm hoe heet dat ook alweer extra versteviging waar je voeten op kunt zetten? (met zo netjes in) en het achterwiel links korter was dan rechts... die 1.5cm daardoor dacht ik dat mijn achterbrug of as scheef stond...maar zoals ik nu begrijp lijkt het 'normaal' te zijn?
groetjes tom
het is de eerste quad die ik koop en ik heb er nog geen ervaring mee
sorry voor het misverstand ja ik zag het verschil tussen links en recht toen dat ik zag dat de afstand tussen de euhm hoe heet dat ook alweer extra versteviging waar je voeten op kunt zetten? (met zo netjes in) en het achterwiel links korter was dan rechts... die 1.5cm daardoor dacht ik dat mijn achterbrug of as scheef stond...maar zoals ik nu begrijp lijkt het 'normaal' te zijn?
groetjes tom
-
- Quadracer
- Contacteer:
nerfbars zijn die dingen met zo'n netje
Hier ga je nog veel leren hoor. iedereen leert bij daarom is het een forum
Hier ga je nog veel leren hoor. iedereen leert bij daarom is het een forum
Ik heb het idee dat mijn ketting ook een beetje scheef op het achtertandwiel loopt. En de achteras staat ook een beetje scheef naar mijn idee. Kan dat komen door het opnieuw spannen van de ketting? Dat ik hem toen scheef heb vastgezet.
Staat je achteras wel goed uitgelijnd ? Je kan de achterashouder uitlijnen met die 2 boutjes op je achterbrug.
1 of 2 streepjes verschil doet al veel over de lengte van de as.
1 of 2 streepjes verschil doet al veel over de lengte van de as.
Ik denk dat het daar inderdaad aan ligt. Dat ik hem niet goed heb vastgezet na het spannen van de ketting
Thanks!
Thanks!