eerste maal

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
roypirotte
Toeschouwer
Toeschouwer

eerste maal

Bericht door roypirotte »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Roy en ben 42.
Twee weken geleden heb ik eindelijk na lang overleg met de vrouw mijn eerste quad gekocht.
De meeste verklaarde me gek om gelijk een zwaar beest te kopen namelijk de cf Moto Terralander 800 V-twin.
Momenteel staat de begrenzer er nog op vanuit de fabriek maar dat ding is krachtig en rijd geweldig zacht over de weg.

Ik heb mij hier ingeschreven om meer te weten te komen over het quad rijden zelf en technieken over handeling en veiligheid want tenslotte ben je een gebruiker van een krachtig voertuig.

Hopelijk kunnen jullie mij advies en nuttige weetjes bijbrengen.

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/843/img0040if.jpg/]Afbeelding[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door roypirotte op zo 25 mar, 2012 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Re: eerste maal

Bericht door boelie »

welkom
En die dingen ga je allemaal vinden hier.

Post ook eens wat foto's daar zijn we gek op :bier:
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
roypirotte
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door roypirotte »

boelie schreef:welkom
En die dingen ga je allemaal vinden hier.

Post ook eens wat foto's daar zijn we gek op :bier:
Ik ben nu al een paar uurtjes het forum aan het doornemen en ik moet zeggen dat leden met een A - quad de andere quads gewoon als rommel of zoals de meeste zeggen chinese rommel noemen. Terwijl de meeste B modellen al gebouwd werden voor men nog maar sprak over de a modellen. IK ben trots op mijn aankoop en dat is zeker geen chinese rommel heb voor de aankoop eens grondig navraag gedaan over dit model en zelfs testrapporten gelezen in quad magazines en daaruit bleek dat dit model en andere van dit merk zeker kan wedijveren met de zogezegde a merken. Die zijn wel degelijker gebouwd die quads maar de motoren zijn bijna allemaal van ROTAX of je nu een a of b merk hebt en iedereen kan appelen met peren vergelijken een crossmodel of baanmodel moet je niet vergelijken met een werkpaard en dat heb ik hier spijtig al veel gezien vandaag.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Vrijwel alle Chinese quads zijn van matige kwaliteit, dat is gewoon zo. De materialen roesten of breken veel sneller dan normaal en de betrouwbaarheid is slecht. Dat neemt niet weg dat je met een Chinees veel plezier kunt hebben, maar dan moet je wel de moeite nemen om hem op een aantal punten te verbeteren en af en toe storingen voor lief te nemen.

De A-merken bieden goede kwaliteit maar zijn aanzienlijk duurder, op zich logisch. En dan heb je dus een heel scale aan betaalbare merken die een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben. Dat noemen we hier de B-merken. Hieronder vallen onder andere Kymco, CFmoto, Barossa, TGB, Eton en SYM. Meeste van die merken komen uit Taiwan, sommigen uit China.

Twee dingen zou je eigenlijk niet moeten doen:
- Je persoonlijk aangevallen voelen omdat iemand zegt dat een ander merk beter is dan het jouwe
- Iemands quad rommel noemen, ook al ben je er van overtuigd dat het zo is

Discussie over de verschilende merken moet gewoon kunnen. Maar als dat tweede gebeurt dan hoop ik dat we elkaar hier op aanspreken, want ook iemand met een derdehands Bashan heeft hier gewoon voor gespaard en is trots op zijn quad.

Met andere woorden, probeer die twee zaken uit elkaar te houden. En welkom natuurlijk, veel plezier op het forum gewenst.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

En wat ik bedoelde slaat niet op jou cf moto natuurlijk.

de dingen die je wil weten ga je vinden op het forum
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
wouter1995
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door wouter1995 »

welkom

veel rij plezier
met je beest :crosser: :crosser:
* Yamaha Grizzly 125 *
* Yamaha Raptor 250 *
* Yamaha YFZ 450 *

Nu quadloos

Nu Audi A3

gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

http://www.youtube.com/user/yamahagrizzly125
Plaats reactie