niko schreef:iemand al een wheelie gezien van een 4x4 quad? rij nu met het lang model, dus nog beetje zwaarder, van cf moto, maar krijg dat zogoed als niet van de grond. Met mijn ltz was het makkie natuurlijk
Te veel gewicht te weinig vermogen... Renegade 800 of grizzly 700 etc. kunnen het wel. De cf is niet
krachtig en agressief genoeg om zichzelf op ze achterwielen te trekken.
niko schreef:iemand al een wheelie gezien van een 4x4 quad? rij nu met het lang model, dus nog beetje zwaarder, van cf moto, maar krijg dat zogoed als niet van de grond. Met mijn ltz was het makkie natuurlijk
Ja, vaak genoeg. Kijk maar op youtube...
Een 4x4 atv heeft als voordeel dat deze meestal een rek oid heeft waar je in kunt staan of een voet in kunt zetten, dan is het niet zo heel lastig meer om de quad omhoog te krijgen. Ik kon het ook met mijn wolverine 450...
Als ik mij niet vergis weegt de wolverine nog ruim 100kg minder dan cf 500, wat natuurlijk in mijn nadeel is. Op youtube enkel maar cf 500 gezien die in het water wheelie deed, niets speciaal dus.
Plus die van mij is het lang model. Ik ben zelf 1.92m, maar als ik mij achteraan op de quad bevind kan ik nog moeilijk aan mijn stuur....
niko schreef:iemand al een wheelie gezien van een 4x4 quad? rij nu met het lang model, dus nog beetje zwaarder, van cf moto, maar krijg dat zogoed als niet van de grond. Met mijn ltz was het makkie natuurlijk
Te veel gewicht te weinig vermogen... Renegade 800 of grizzly 700 etc. kunnen het wel. De cf is niet
krachtig en agressief genoeg om zichzelf op ze achterwielen te trekken.
Idd wat extra vermogen voor derlijke trukkedozen zou niet misstaan, al heeft hij vermogen genoeg om offroad zijn mannetje te staan.
Je hebt verschillende wheelie's
Power wheelie, of een gecontroleerde en langsame wheelie..
Power wheelie is meer met optrekken een wheelie en eigenlijk vol gas door blijven gaan en zorgen datje net voor het middelpunt van je wheelie blijft(dus meer naar voor dan naar achter).
een gecontroleerde wheelie is heel rustig een wheelie maken en telkens iets verder dan je middelpunt gaan (dus achterover) zo blijf je op een constante snelheid..
-Laurens- schreef:Niet lukken met een YFZ? Schaam u!
Is in het begin inderdaad niet makkelijk, maar oefening baart kunst
lukt het bij u ?:p
een benshee heeft toch meer pk ?
ga me vanachter een kleiner tandwiel steken, had 13/38, maar dan zat hij direckt in hoge toeren wil nu is proberen met 13/36
Hij heeft misschien meer pk, maar hij trekt alleen in hoge toeren echt (met ori uitlaten toch, heb nog niet kunnen proberen met de Toomey's)
Bij een 4T kan je makkelijker met de gas spelen als bij een 2T, maar bij mijn LTZ ging het toch redelijk vlot!
met een raptor 700 is het "pace off cake".
je schakeld in 2de en als je rond de 25à26 km/u zit, duw je het gas volledig open.
je zal merken dat de neus meteen de lucht in gaat, zonder aan je stuur te trekken.