vraagje of toeren

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
nielzz
Easy Quadrider
Easy Quadrider

vraagje of toeren

Bericht door nielzz »

Ik ben nog vrij nieuw met quads maar vraagje of het rijden op de weg ik heb het idee dat ik altijd met hogetoeren rijd.
Maar heb van horen zeggen gehoord dat motors altijd redelijk hoog in toeren rijden.
Ik heb zelf een ltz 400
Wegbanden 10 inch velgen 15 35 vertanding

Met hoeveel toeren rijden jullie gemiddeld op straat bij 50 80 beetje gewone snelheden.
En bij hoeveel schakel je ongeveer over.
Met minste gevolgen voor het blok natuurlijk
jumper2110
Quadracer
Quadracer

Re: vraagje of toeren

Bericht door jumper2110 »

Ik rij met dezelfde vertanding en heb ook geen referentie ofzo om mee te vergelijken, dus dit topic vind ik wel interessant 8)

Een ruwe schatting van hoe ik rij:
- 50 km/u : rond de 5000 toeren in 4e versnelling of rond de 3500-4000 in 5e ( maar normaal gezien rij ik dat in 3e of 4e)
- 80 km/u: rond de 6000 toeren in 5e versnelling
- 100 km /u: rond de 7000 -7500 toeren in 5e

Ik heb totaal geen idee of dit "normaal" is ofzo en het is ook heel ruw geschat, ik heb daarjuist toen ik ging rijden er heel even op gelet, maar dan heb je nu tenminste al 1 iemand om mee te vergelijken ;)
nielzz
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door nielzz »

Dat klopt precies met mijn toeren wel en de km teller heb ik afgesteld met gps dus is vrij nauwkeurig.
De verkoper zei mij toen top ligt op 140 km maar gister bij 117 km gestopt en laatste 10 km kroop die echt omhoog.
Misschien omdat kleinere velgen heb ofzo
Maar dat rijd je ook niet zo vaak lkkerst is gewoon 70 80 zo.
Heb jij wel is lange stukken 100 gereden,zoja hoelang
Ben beetje bang zo lang te rijden met die toeren en knipperde lampjes op die teller haha :D
Mis eigelijk een 6e vrsnelling
jumper2110
Quadracer
Quadracer

Dan heeft die verkoper dik gelogen haha, ik heb gisteren ook mijn top uitgeprobeerd en hij stopte ook op 117 haha :D Toen was ook mijn weg op maar ik denk niet dat er nog veel zou zijn bijgekomen.. Ik heb ook baanbanden dus dat maakt het verschil niet echt. Teller is ook afgesteld met gps.

Mijn lampjes op de vapor werken niet, het oranje lichtje brandt altijd en het schakellichtje nooit :lol:
Ik heb gisteren denk ik een km of 3 tegen 100 gereden, maar meer nog nooit. Heb ik eigelijk ook nooit nodig want op de autostrade ofzo mag ik toch niet. Het is ook niet iets wat je veel langer moet doen denk ik, want dan brult hij zo hard, je hoort gwn dat dat niet het meest ideale is ;)
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

Dat probleem van het gemis van een 6de versnelling heb ik ook bij men raptor 660... :lol:
Yamaha Raptor 660R!
Suzuka
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Suzuka »

ik rij regelmatig vollebak zo 13 km recht uit op den r4 van gent zeehaven naar merelbeke om dat ik soms te lui ben om de binnen wegen te pakken ik heb nog geen last of probleemkes , maar ik geef wel toe dat het niet altijd goed is voor de motor maar ik onderhoud hem goed en ik plaats wel af en toe nieuwe zuiger .
maar ik ondervind tot nu toe geen probleemkes , dit doe ik +- 2 keer in de week.
Afbeelding
LXMotorsport Zottegem
jumper2110
Quadracer
Quadracer

Awel Suzuka, let dan is op uw toeren (ma ni teveel da ge nergens tegenaan knalt :p) en post hier hoe dat bij u zit he, dan hebben we nog meer vergelijkingsmateriaal 8)
Plaats reactie