Op 2 wielen rijden, mag dat?

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Arx-17
Quadrider
Quadrider

Re: Op 2 wielen rijden, mag dat?

Bericht door Arx-17 »

dave88 schreef:
Ardjuh schreef:Simpel:

Hoeveel wielen staat er op je papieren, deze dien je te gebruiken! Dus als je op 2 wielen wilt rijden
op de weg moet je motor kopen. That's it!

Owjah valt onder artikel 5... roekeloos rijden / in gevaar brengen van andere.
Ik wil niet lullig doen maar op mijn kentekenpapieren en dat van volgensmij alle quads staat 3 wielig voertuig :p
Hey niet zo lullig doen tegen ardjuh, Hij is een hele speciale jongen. En omdat jij wel heb leren tellen, hoef je dat er niet gelijk in te wrijven :p .
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
dave88
Quadracer
Quadracer

Bericht door dave88 »

Het is logisch dat het allemaal niet mag maar tog vraag ik me ook vaak af 'wat als' want een beetje leuk quad rijde op de weg en tog alle 4 de wielen aan de grond houden en niet driften is gewoon moeilijk. Je komt snel van de grond bij een drempeltje en in een bocht is het soms ook een kunst om geen wiel op te tillen. Dus wat als? Zouw graag ervaringen van jullie horen, boetes waarschuwingen, rijontzeggingen?
HONDA the dream of power
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Arx-17 schreef:
dave88 schreef:
Hoeveel wielen staat er op je papieren, deze dien je te gebruiken! Dus als je op 2 wielen wilt rijden
Ik wil niet lullig doen maar op mijn kentekenpapieren en dat van volgensmij alle quads staat 3 wielig voertuig :p
Hey niet zo lullig doen tegen ardjuh, Hij is een hele speciale jongen. En omdat jij wel heb leren tellen, hoef je dat er niet gelijk in te wrijven :p .
Oh ja kan wel kloppen, maar 3 wielen zullen ze ook geen probleem maken... zolang het geen 3 wielen in de lucht is. :p
No Can't Do!
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

nouw ik denk dat dat anderen verhoudingen zijn.

in een bocht kan het gebeuren dat 1 wiel of 2 wielen van de grond komen zonder dat je het wilt. Dat zal de politie dus ook wel weten, teminste zoveel zal er toch wel inzitten. Bij een drempel, ja das van 2 kanten, de ene zegt als je te hard over drempel rijd dan komt die van de grond of even gas geven op de drempel dan komt die ook omhoog, maar de ene zegt (waarschijnlijk ook de meeste ) drempels zijn voor af te remmen en niet voor met 80 overheen te rijden.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

sjmallie94 schreef:nouw ik denk dat dat anderen verhoudingen zijn.

in een bocht kan het gebeuren dat 1 wiel of 2 wielen van de grond komen zonder dat je het wilt. Dat zal de politie dus ook wel weten, teminste zoveel zal er toch wel inzitten. Bij een drempel, ja das van 2 kanten, de ene zegt als je te hard over drempel rijd dan komt die van de grond of even gas geven op de drempel dan komt die ook omhoog, maar de ene zegt (waarschijnlijk ook de meeste ) drempels zijn voor af te remmen en niet voor met 80 overheen te rijden.
Daarom geef ik altijd gas voor drempel, 80 is saai... 120 begint het leuk te worden :D
No Can't Do!
ThijsvLoonNL
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door ThijsvLoonNL »

dave88 schreef:

Zeker niet, je kunt een quad op iets van 5 verschillende manieren inschrijven. Brommer, landbouwvoertuig, auto, 3-wielig motorvoertuig, en langzaamrijdend bedrijfsvoertuig ofzo.
De '3-wielig motorvoertuig' is de categorie, maar het aantal wielen mag hiervan afwijken. T is allemaal krom geregeld idd.
Ik geloof in de binas!
ThijsvLoonNL
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Ik geloof in de binas!
Quadbeest
Quadrider
Quadrider

Bericht door Quadbeest »

:bier:
Zeker niet, je kunt een quad op iets van 5 verschillende manieren inschrijven. Brommer, landbouwvoertuig, auto, 3-wielig motorvoertuig, en langzaamrijdend bedrijfsvoertuig ofzo.
De '3-wielig motorvoertuig' is de categorie, maar het aantal wielen mag hiervan afwijken. T is allemaal krom geregeld idd.
Dan vraag ik me af hoe jouw access streak is ingeschreven
ThijsvLoonNL
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Brommer,

Vierwielige bromfiets zonder carrosserie om precies te zijn. 50cc en 45km/h max dus
Ik geloof in de binas!
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

wat de drempels/verkeersremmers betreft: daar mag je maar max 30km/u overheen.
Dus als je aan 50 erover gaat kunnen ze er wel wat aan doen ondanks dat je de snelheid van bebouwde kom bv niet overschrijdt.
Yamaha Raptor 660R!
Plaats reactie