yamahakoppel schreef: laat maar schuren zeg ik dan
ik blijf er bij is geen oplossing voor ofwel leg je uw quad hoog zodat die niks kan raken ofwel ligt hem laag en neem je dat gerammel erbij.
ketting beweegt altijd kijk bij moto's zit ook beweging op zolang ketting plaats heeft zul je daar niks van horen. een maat van mij heeft kettingspanner met veer op zijn 700 houd zijn ketting strak langs de onderkant. maar zodra hij gas lost remt de moter de wielen af dus komt spanning op de onderzijde en komt de ketting bovenkant los te hangen en begint deze te klapperen dan zou je boven en onder een kettingspanner met veer moeten zetten

zodat beide kanten steeds onder spanning blijven hoe lang gaan deze mee als die constant mee draaien
zet je een vast slijt stuk of een rol 3 cm boven de ketting gaat altijd lawaai maken zodra de ketting raakt ik heb al veel geprobeert bij mijne heb het opgegeven mijne maat zit ook constant aan mijne kop te zagen zoek een oplossing. mijn oplossing quad hoger maar dat wilt hem niet dus laat zijn quad stil staan rammelt ook niet in zijn garage
tjobbie heeft ook ketting spanner met veer en vast geleidingsstuk boven en onder de ketting ik heb hem onlangs om foto gevraagt hoe hij alles geplaatst heeft. ik kreeg te horen dat hij alles op meerdere plaatsen gezet had en nog niet 100% had en nog steeds aan het zoeken was
zolang je zorgt dat de boven kant van uw ketting goed strak blijft geen probleem met rammelen dus goed gas geven en hoger in toeren rijden en voor de rest het klapperen erbij pakken