Hey iedereen,
ik heb een probleem met mijn Suzuki LTZ 400 van 2007.
Heb er een half jaar niet mee gereden. 2 maanden voor ik er mee stopte heb ik olie bijgegoten (niet veel).
Nu bleek na een half jaar dat er VEEL te veel olie in zat. Nooit heb ik hier last van gehad, en had ik er niet extreem veel bijgegoten. Deze olie uitgehaald door quad naar links te hellen, en er zo uit te laten lopen.
Na enkele dagen heb ik dan een eerste keer terug gaan crossen. Daarbij heb ik even in water vastgereden, en ongeveer ter hoogte tot mijn banden.
Resultaat: 2 dagen nadat ik vast gezeten had stond ik opeens stil terwijl ik naar mijn werk reed. Valt constant terug stil (kan niet in roulentis blijven draaien). Als ik gas geef knalt mijn uitlaat enorm, en komen er zelfs vlammen bij te kijken.
Ik hoor ook als ik mijn gas nog maar aanraak dat hij vermogen mankeert, en wil stilvallen tot hij het tot slot begeeft.
Bougie nagekeken, was nat, dus nieuwe gestoken nadat ik het een beetje had drooggeblazen.
Geen resultaat, dus carburateur losgemaakt, en drooggespoten met compressor. Alles terug ingebouwd zonder een dichting te vervangen, weer geen resultaat.
Even einde ten rade, dus hoop ik hier meer resultaat te boeken.
Sorry voor de lange uitleg, maar ik denk dat ik zo enkel een juiste beschrijving van mijn situatie kan geven.
Thx!
ltz 400 valt constant stil
Re: ltz 400 valt constant stil
Oorzaak gevonden!
Had al 2x de carbu uitgekuist, zonder resultaat, en dan in garage binnengedaan.
Resultaat: benzine was vermengd door het tankstation met diesel (verkeerde toelevering).
Tank leeggelaten, opgekuist, carbu dus enkele keren gereinigd en hij deed het opnieuw!
Kwestie van toch de oplossing mee te delen
Had al 2x de carbu uitgekuist, zonder resultaat, en dan in garage binnengedaan.
Resultaat: benzine was vermengd door het tankstation met diesel (verkeerde toelevering).
Tank leeggelaten, opgekuist, carbu dus enkele keren gereinigd en hij deed het opnieuw!
Kwestie van toch de oplossing mee te delen