kheb een goes 50s met een probleem.
als ik in mijn achteruit ga en gas geef, dan gaat mijn ketting helemaal slap hangen
en als ik dan achteruit over iets hobbeligs rijd dan vlieg mijn ketting eraf.
Als ik achteruit rij dan zie ik dat mijn kettingrol naar beneden wordt getrokken.
Ik heb al gereageerd op je andere topic, misschien iets handiger als je niet het in de ene topic vraagt en dan een andere maakt op het opnieuw te vragen.
Misschien is het een beetje verroest of je zorgt dat er meet vrijving komt zodat het rolletje minder snel beweegt?
ja sorry dit is de eerste keer dat ik met een quadforum werk xD
da wieltje (kettingrol) draaid nie bij mij. Moet dit draaien als de ketting erover heen gaat ??
nee kga een nieuwe ketting erop laten zetten.
kmoest alleen de grote van m'n tandwiel weten zodat ik weet of dat die ketting erop past.
ja kweet motorpromo is best wel raar maar we hebbe daar al eens wat onderdelen gehaald dus xD
naar mijn weten niet
want hij douwt die ketting naar boven toe dus
volgens mij zit hij goed xD
ik vind het alleen raar dat hij als hij achteruit rijdt, dat da rolletje dan naar beneden wordt gedouwd.
en dan gaat die ketting hangen
ah ok
maar wa kan er dan wel aan de hand zijn want vind het best wel raar dat hij ineens trager gaat dan eerst
hij trekt ook langzamer op maar da komt denk k door die ketting.
De ketting hoort gewoon boven die rol te lopen, die rol die drukt de ketting eigenlijk op spanning aan de onderkant.
Want als jij vooruit rijd, komt er aan de bovenkant van de ketting spanning te staan, en de onderkant hangt slap, en drukt dus dat rolletje de ketting gewoon op spanning. Dat hebben de Yamaha YFM 90's ook.
Als jij nu achteruit rijd, dan komt de onderkant van de ketting op spanning te staan, en drukt die dus dat rolletje gewoon naar beneden. En word je ketting dus eigenlijk niet op spanning gebracht, want onderaan drukt die hem naar beneden en bovenaan komt die dan helemaal slap te staan. En komt je ketting waarschijnlijk veel te slap te staan waardoor die eraf loopt!