polaris hawkeye 300

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
ricardo1994
Toeschouwer
Toeschouwer

polaris hawkeye 300

Bericht door ricardo1994 »

hallo, ik ben nieuw hier op het forum, ik ben Ricardo, 17 jaar oud en woon in Hedel (Gelderland) ik ben van plan een polaris hawkeye 300 aan te schaffen maar ik weet niet precies hoe het zit met een quad als landbouw voertuig.
Moet de quad gekeurd worden tot landbouw voertuig of moet hij enkel verzekerd zijn als landbouw voertuig?
ik zou hier graag wat meer uitleg over willen, ik heb de zoek functie geprobeerd maar ik werd er niet veel wijzer van aangezien ik niet weet of er dan over Nederland of België gesproken word, ikzelf woon in Nederland.
nu iets over de quad zelf, heb nog niet echt ervaring qua quads, maar de quad staat nog niet ingeschreven als landbouw voertuig of iets dergelijks, is 2e hand en heeft tegen de 9000 km gelopen, is dat veel?
ik hoop spoedig :p antwoord te krijgen.

met vriendelijke groet, Ricardo
Laatst gewijzigd door Boncari op ma 30 apr, 2012 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Sport Bespreking merken en types
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Re: polaris hawkeye 300

Bericht door erikalbring »

als je de quad op landbouwkenteken wilt hebben zul moeten voldoen aan veel regels:

de quad mag niet harder rijden als 25 km/h
je moet werkzaam zijn in de agrarische sector (deze 2 regels zij het belangrijkste)
je mag de quad niet gebruiken om zomaar van A naar B te rijden (je mag dus alleen voor landbouwdoeleinden over de weg)
de quad hoort een zwaailamp te hebben (dit hebben normaal alle landbouwvoertuigen)

je quad MOET gekeurd zijn als landbouwvoertuig en je moet dan de papieren (als je die krijgt) bij je hebben, dit is om te voorkomen dat mensen zomaar even een driehoek erop hangen en er mee over de weg gaan rijden. en ja hij moet ook verzekerd zijn als landbouwvoertuig.

ik weet niet of de quad al op kenteken staat anders is het vrij veel (als ie alleen in het land heeft gereden)

ik hoop dat dit je geholpen heeft
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
kawasaki25
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door kawasaki25 »

ik heb ook een quad als landbouwvoertuig verzekerd in NL .
bij mij vroegen ze niet om papieren. alleen het bouwjaar, merk, type, dagwaarde en nieuwwaarde
ik ben ook niet werkzaam in de agrarische sector
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Zou m beter gewoon op kenteken zetten. veel meer voordelen en geen nadelen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
ricardo1994
Toeschouwer
Toeschouwer