katalysator
katalysator
Hey manen,
Wil niet onbeleefd zijn door hier zomaar direct een vraag te stellen zonder me eerst rap even voor te stellen.
Ben woonachtig in vlaams brabant en ben terug op zoek naar een quad.
Van zodra ik er eentje heb zal ik me wel opnieuw voorstellen waar het hoort, met foto's dan
Wat ik me afvroeg en ook niet direct iets over terugvind is dus de katalysator.
met name welke modellen ( yamaha) deze hebben ?
En diegene die er een hebben, is het aan te raden om deze weg te nemen ? ( ff geen rekening houden met milieu)
of kan je dan problemen krijgen ?
Mvg en alvast bedankt voor de reacties
Wil niet onbeleefd zijn door hier zomaar direct een vraag te stellen zonder me eerst rap even voor te stellen.
Ben woonachtig in vlaams brabant en ben terug op zoek naar een quad.
Van zodra ik er eentje heb zal ik me wel opnieuw voorstellen waar het hoort, met foto's dan
Wat ik me afvroeg en ook niet direct iets over terugvind is dus de katalysator.
met name welke modellen ( yamaha) deze hebben ?
En diegene die er een hebben, is het aan te raden om deze weg te nemen ? ( ff geen rekening houden met milieu)
of kan je dan problemen krijgen ?
Mvg en alvast bedankt voor de reacties
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: katalysator
katalisator het enigste wat je bij elke originele quad hebt is een spark arrestor dooft de steekvlammen die je zou kunnen hebben maar denk niet dat het een katalysator is of zelfde functie heeft
even opgezocht wat een spark arrestor juist is
http://www.dinex.dk/en/AFTERMARKET/Prod ... estor.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
deze kun je ook verwijderen heb je iets meer vermogen maar dan moet je injectie of carburator terug afgesteld worden
http://www.dinex.dk/en/AFTERMARKET/Prod ... estor.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
deze kun je ook verwijderen heb je iets meer vermogen maar dan moet je injectie of carburator terug afgesteld worden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
-
- Quad Expert
meeste quads zit het niet in idd, die van mij wel... maar die is op basis van ktm 990. Als je kat. eruit haald
heb je minder weerstand, dus ook meer vermogen. Mij mij zit die in de demper ingebouwd overigens.
heb je minder weerstand, dus ook meer vermogen. Mij mij zit die in de demper ingebouwd overigens.
No Can't Do!
ik had er ook nog niet van gehoord.
tot iemand mij vertelde dat zijn dealer katalysator had weggenomen om indd meer vermogen te hebben.
Dit ging over een raptor 700 van 2009 dacht ik.
ofwel een compleet misverstand(gaat het gwn over spark arrestor), ofwel is er toch iets van maar dan zou iemand het hier wel moeten weten dacht ik
tot iemand mij vertelde dat zijn dealer katalysator had weggenomen om indd meer vermogen te hebben.
Dit ging over een raptor 700 van 2009 dacht ik.
ofwel een compleet misverstand(gaat het gwn over spark arrestor), ofwel is er toch iets van maar dan zou iemand het hier wel moeten weten dacht ik
Moet je echt quad terug afstellen als je gewoon spark arrestor eruit haalt ?yamahakoppel schreef:katalisator het enigste wat je bij elke originele quad hebt is een spark arrestor dooft de steekvlammen die je zou kunnen hebben maar denk niet dat het een katalysator is of zelfde functie heeft
als je een volledig nieuwe uitlaat steekt ok, maar is dit ook nodig bij alleen andere demper of origineel zonder spark arrestor ?
enfin heb niet zoveel ervaring, maar bij mijn vorige quad toch geen probleem gehad bij verwijderen spark arrestor.
misschien wat meer vermogen ( twijfelachtig), maar vooral wat meer lawaai zou ik zeggen.
als ik mis ben hoor ik het graag
alleszins bedankt voor de reacties
- yamahakoppel
- Quad GOD
voor milieu normen is een raptor 700 origineel te arm afgesteld dus zelfs zonder 1 aanpassing van uitlaat of eender wat ga je al verschil merken bij een goede afstelling
het is niet dat het MOET je moet niks in het leven maar dan heb je ook NIKS iedereen wilt maar extra vermogen maar als je dan zegt powercommander of powerbox dan is van MOET dat
sorry maar ik krijg hier altijd die reactie op forum moest even van mij af
het is niet dat het MOET je moet niks in het leven maar dan heb je ook NIKS iedereen wilt maar extra vermogen maar als je dan zegt powercommander of powerbox dan is van MOET dat
Groetjes Kris
Geen probleem, als je eens je hart wil luchten ofzo, mag me altijd pm'enyamahakoppel schreef:voor milieu normen is een raptor 700 origineel te arm afgesteld dus zelfs zonder 1 aanpassing van uitlaat of eender wat ga je al verschil merken bij een goede afstelling
Die eerste zin heb ik wel wat vanopgestoken, dus meer van die dingen graag.
en voor alle duidelijkheid, ik moet niet meer vermogen hebben, een quad zonder problemen ben ik al tevreden mee.
eigenlijk wou ik gewoon weten of je problemen kan krijgen bij het wegnemen van spark arrestor zonder quad af te stellen.
dat je er niets mis mee doet door het wel te doen spreekt voor zich, maar ga ook geen olie om de 2 uur vervangen als dit niet nodig is om even mijn punt te maken.
hopelijk is dit wat duidelijker
-
- Quad Expert
Olie kun je iets van 10-15 uur aan houden, hangt beetje van het gebruik af... ik keek zelf hoe zwart het was en naar de uren.deentjes schreef:Geen probleem, als je eens je hart wil luchten ofzo, mag me altijd pm'enyamahakoppel schreef:voor milieu normen is een raptor 700 origineel te arm afgesteld dus zelfs zonder 1 aanpassing van uitlaat of eender wat ga je al verschil merken bij een goede afstelling
Die eerste zin heb ik wel wat vanopgestoken, dus meer van die dingen graag.
en voor alle duidelijkheid, ik moet niet meer vermogen hebben, een quad zonder problemen ben ik al tevreden mee.
eigenlijk wou ik gewoon weten of je problemen kan krijgen bij het wegnemen van spark arrestor zonder quad af te stellen.
dat je er niets mis mee doet door het wel te doen spreekt voor zich, maar ga ook geen olie om de 2 uur vervangen als dit niet nodig is om even mijn punt te maken.
hopelijk is dit wat duidelijker
No Can't Do!