zoek hulp bij herstelling Raptor 660 !

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Frank_DC
Toeschouwer
Toeschouwer

zoek hulp bij herstelling Raptor 660 !

Bericht door Frank_DC »

Ik heb een paar maand geleden een Raptor 660 gekocht, waarvan daags na aankoop de motor een slepend geluid vertoonde. Om de herstelling te bespoedigen, had ik het motorblok er zelf met een paar vrienden onderuit gehaald. De motor had ik binnengeleverd bij een Quad-dealer, die zonder enig verder overleg de motor helemaal uit mekaar heeft gehaald. Door grote ontevredenheid heb ik hem daar onmiddelijk weggehaald en zoek ik nu iemand die mij kan verder helpen.

ik sta open voor meerdere opties,

1) verkopen in de staat zoals die nu staat (met motor in onderdelen)
2) iemand die de motor opnieuw kan assembleren en hem helemaal terug rijklaar kan maken
3) een betrouwbaar occasie-motorblok voor Raptor 660 kopen en laten monteren
4) eventuele andere opties (ruil, ....)

alle suggesties zijn welkom...

Regio Zonhoven
voor info : 0472 12 99 94

AANVULLING :
Aan allen die intussen gereageerd hebben, mijn oprechte dank en meteen ook mijn excuses dat ik zelf niet sneller heb kunnen reageren. ik ben nog niet vertrouwd met het forum en dacht dat reacties meteen per mail zouden doorgestuurd worden (kwam er vandaag pas achter dat je dat zo moet instellen).

Even voor de duidelijkheid. het is de quad van mijn zoon die hem tweedehands gekocht heeft van een particulier. Ondanks dat we hem best uitvoering getest hadden voor aankoop, bleek die één dag na aankoop al problemen te vertonen. De quad stond intussen op > 100 km. afstand van waar we hem gekocht hadden. in overleg met de verkoper (die zelf een goede monteur blijkt), hadden we het blok er vanonder gehaald en bij hem terug ingeleverd. Alleen had de beste man geen tijd en lang het blok 4 weken na inleveren, er nog op dezelfde manier bij. Een week later kreeg ik bevestiging dat het de penlager zou zijn. Hij heeft die stukken ter vervanging besteld. nogmaals 2 weken later, was er nog steeds geen vordering met de herstelling en heb ik het (toen nog complete) blok met de nieuwe wisselstukken bij hem weggehaald. Mijn zoon heeft de motor samen met een paar vrienden terug gemonteerd, het blok er terug ondergezet en klaar gezet om de carter met olie te vullen. Alleen bleek toen dat er een vijs onderaan de carter niet goed meer afsloot en dat die vijs opnieuw moest uitgetapt worden.
De quad is toen volledig gemonteerd binnengebracht bij een officieel hersteller in Vlaams Brabant, met de vraag de vijs opnieuw keurig uit te tappen, zodat die terug aansloot. Zonder verder overleg heeft die dealer toen de quad helemaal terug uit mekaar gehaald, onder het excuus dat er naar zijn idee dingen verkeerd zaten. de quad kon volgens hem zeker wel weer helemaal in orde gezet worden maar het zou dan nog eens 1250 € kosten. Het feit dat hier helemaal geen overleg op voorhand had over plaatsgevonden, kwam bij mij over als misbruik van vertrouwen en dat was voor mij voldoende om hem daar meteen terug weg te halen. Ik heb er zelf geen verstand van. ik zoek alleen een degelijke en vooral eerlijke oplossing.
Qua chassis en toebehoren is die quad prima in orde. Er staan nerfbars op en er is zelf een volledige set extra crossbanden op velg bij.

Wie interesse heeft, laat maar gerust weten (liefst bellen).
ik heb intussen ook foto's beschikbaar van hoe de quad nu staat en van alle beschikbare onderdelen. Stuur gerust een reactie met je mailadres, ik stuur je de foto's dan door.
Laatst gewijzigd door Frank_DC op ma 28 mei, 2012 17:47, 4 keer totaal gewijzigd.
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Re: zoek hulp bij herstelling Raptor 660 !

Bericht door boelie »

Wat zei die man dan dat er kapot was??
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

In deze toestand leverd i niks op.

Ik zeg opbouwen dat ding.

Maar de vraag is wat is er stuk aan het blok en als je de quad net hebt gekocht bij een erkende dealer heb je garantie dus ik snap je probleem niet helemaal.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

Jason
Als je iets koopt en je haalt zelf je blok los dan vervalt ALLE garantie kerel serieus draai niet aan een moer ofzo wat gemerkt is want ze zien alles.

Kheb het ooit een gehad bij het karten er had 1 team een moer aangedraaid dus de verzegeling was gebroken.
die mochten heel het seizoen niet meedoen!
Zo werkt het ook met je garantie.
sleutel je zelf dagdag garantie
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Ja maar ik snap ook niet waarom je m zelf uit elkaar zou gaan halen?

Ik zou m oplaaien en zeggen hier heb je m weer. Succes ermee. Volgende week weer ophalen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Om te beginnen weet ik niet of het handig was om de motor zelf uit te bouwen. Het lijkt misschien dat je daarmee werkplaatsuren bespaart maar hoe moet een monteur nu vaststellen wat het probleem precies is? Een proefrondje rijden is niet meer mogelijk. Ik weet niet wat je afgesproken had met je reparateur, maar wat had je precies verwacht dan?

Wat suggesties betreft wil ik best wat roepen, maar je kunt zelf ook wel bedenken dat een quad in onderdelen niet veel op gaat brengen. En het blok weer in elkaar zetten kost snel een dag, met dan de kosten van pakkingen, keerringen en kleinmateriaal er bij.

Je zou deze kunnen kopen voor het blok: http://link.marktplaats.nl/560675833" onclick="window.open(this.href);return false;
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Snap eigenlijk ook niet waarom i zich niet voorstelt.......
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Arctic cat
Quadrider
Quadrider

Bericht door Arctic cat »

mannen,

Ik zou er niet te veel tijd aan besteden.
Dit is de zoveelse eendags vlieg die we hier hebben.
Zal mij erg verbazen als hij nog ergens op gaat reageren.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

Hoe gaat je dealer de motor herstellen zonder hem open te draaien als hij alleen maar de motor heeft?
Als je het zelf niet beter kan dan die mensen dus best de motor daarlaten/terug brengen om te laten maken.
Iemand anders gaat hier veel te veel tijd in moeten steken en gaat hopen geld kosten :wink:
Yamaha Raptor 660R!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

zoals hier al gezegt is geweest als je een moterblok binnen brengt met de verklaring dat hem een slepend geluid maakt wat zou die man dan moeten hebben doen volgens u

- hem 3 dagen laten liggen zonder iets te doen en dan zeggen hij is gemaakt en u een rekening voorschotelen van 600€ en zodra je hem monteerd tot het beluit komt dat alles het zelfde is

- neen persoonlijk vind ik dat die man goed gehandeld heeft, blok volledig open zodat hij kan zien wat er vervangen moet worden. alles nieuw steken wat moest vernieuwd worden ( dus volledige revisie ) zal u wel 1500€ gekost hebben maar dan heb je ook een blok waar je nog jaren plezier van hebt

nu zit je met een hoop onderdelen die een amateur niet meer in elkaar gaat krijgen ik zou mijn excuses gaan aan bieden bij die dealer en vragen of hij hem niet wilt reviseren voor een zacht prijsje

kunt u ook een occasie blok zoeken met de pech dat je na enkel maanden ook aan een revisie toe zijt die 660's zijn allemaal op leeftijd tenzij je ene vind met weinig draai uren

kunt u ook een R1 blok in bouwen dan ben je ook de prijs van een goede revisie kwijt maar dan heb je ook een monster
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

howhow mijn 660 is een toppertje hoor :lol:
je moet er tegen praten lekker eens doorsmeren en poetsen

Maar wat kris zegt heeft ie wel gelijk in.
Ksnap niet wat die kerel zijn probleem is maar kdenk ook dat we er niks meer van horen
den eddy
Quadrider
Quadrider

Bericht door den eddy »

:stupid: TS dacht misschien dat de handelaar het blok op afstand zou genezen. :roll:
A motorcycle is God's gift to mankind
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

:buig: hhmmm aaahhhh :buig: of met hand oplegging :engel: :lol:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

They call me the quad whisperer :p
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider

Bericht door xScorxPiusx »

Als ie niet meer terug komt, bel je 'm tog effetjes? :D
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Plaats reactie