is het ook goed om gewoon vet voor bewegende delen te gebruiken
smeren van smeernipels?
smeren van smeernipels?
wou is weten om de hoeveel tijd jullie je smeernippels op je a-armen en achterbrug smeren , bij het onderhoud van de dealer lijkt me wat lang om te wachten
-
Banshee-Boy
- Quadrunner

- Contacteer:
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Vet eruit spuiten is FOUT ! Enkel een paar keer duwen is voldoende. Als je te veel vet in steekt en het komt eruit, dan werken de dichtingen niet meer.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
lol
Lul niet zo slap met je niet doorspuiten tot dat het eruit komt.
Het is juist de bedoeling dat je het vet eruitspuit. En het is nog beter dat je het vuil eruit drukt. Dus spuit je nippels lekker vol totdat je het zwarte vet eruit ziet komen. Haal het overtollige vet eventjes weg met een onderbroekje van je schoonmoeder en karren maar
Lul niet zo slap met je niet doorspuiten tot dat het eruit komt.
Het is juist de bedoeling dat je het vet eruitspuit. En het is nog beter dat je het vuil eruit drukt. Dus spuit je nippels lekker vol totdat je het zwarte vet eruit ziet komen. Haal het overtollige vet eventjes weg met een onderbroekje van je schoonmoeder en karren maar
Ride Fast, Life Is Short....
-
koeke
- Easy Quadrider

Heb in den onderhoud gestaan en als wij lagers moesten smeren dmv nippels moest ik ook blijven spuiten tot het vuil vet er uit is. Is daarom ook dat ze vet een kleur hebben gegeven (groen, rood,...) als het vet dat je er dan uit spuit rood ziet mag je stoppen
logisch he.
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
de handelaar van onze tuinmaschienes waarmee ik werk zegt dit toch ook en dat krijgt geen slijk maar hopen stof te verduren
heb het nu niet doorgespoten totdat het er proper uitkwam want dan kan je wel wat vet spuiten denk ik , zijn 12 nippels bij mij als ik goed voorheb.
heb wel vet gespoten totdat het eruit kwam
heb het nu niet doorgespoten totdat het er proper uitkwam want dan kan je wel wat vet spuiten denk ik , zijn 12 nippels bij mij als ik goed voorheb.
heb wel vet gespoten totdat het eruit kwam
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Jullie doen maar wat jullie best uitkomt. Wil niet meer hetzelfde als in het bandendruktopic.
Er is een verschil wat je smeert.
Als je iets smeert waar geen dichting op zit mag je idd spuiten tot het eruit komt langs alle kanten.
Als je iets smeert waar er dichtingen op zitten zoals geblendeerde rollementen of rollementen met erachter een dichting (seal) dan smeer je beter niet door. Als je doorsmeert dan sluit de dichting niet goed meer in 90 % van de gevallen en gaat de functie van de dichting verloren (water en vuil buiten houden)
Bij geblendeerde rollementen is het zeker fout om door te smeren want dan slijten ze rapper dan wanneer je NIET smeert.
Er is een verschil wat je smeert.
Als je iets smeert waar geen dichting op zit mag je idd spuiten tot het eruit komt langs alle kanten.
Als je iets smeert waar er dichtingen op zitten zoals geblendeerde rollementen of rollementen met erachter een dichting (seal) dan smeer je beter niet door. Als je doorsmeert dan sluit de dichting niet goed meer in 90 % van de gevallen en gaat de functie van de dichting verloren (water en vuil buiten houden)
Bij geblendeerde rollementen is het zeker fout om door te smeren want dan slijten ze rapper dan wanneer je NIET smeert.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be