yfz 2012

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Re: yfz 2012

Bericht door Jazzy »

Problemen met het account zijn als het goed is opgelost, paar berichten daarover verwijderd.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
wouter1995
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door wouter1995 »

nice 450
* Yamaha Grizzly 125 *
* Yamaha Raptor 250 *
* Yamaha YFZ 450 *

Nu quadloos

Nu Audi A3

gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

http://www.youtube.com/user/yamahagrizzly125
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ___EvW___ »

Is die er al ? :D
Dayna
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dayna »

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Zoals jullie kunnen zien heb ik de yfz. Ik heb hem gisteren gekregen.
Vandaag gaan rijden samen met mijn buurman ktm 525 en ik moet zeggen dat ging lekker.
Het was voor mij de eerste keer schakelen maar aan het einde van de dag hou ik hem gewoon bij.

De power is echt super. Waarschijnlijk ook omdat ik vrij weinig gewend ben maar ik had niet gedacht dat ik de ktm zou bijhouden. Ook de zwarte kelur is erg mooi. Zit iets van metallic in maar de lichte krasjes zijn al na 1 dag zichtbaar.
Ik wil dus zo snel mogelijk een mooie complete stickerset gaan aanschaffen. Iemand suggesties?
Een nadeel zijn de veiligheid stickers die er nu met van die popnageltjes (zo noemen wij ze) opzitten.
Kan een stickerset hier gewoon overheen?

Verder zit de schakelpook wat ver weg. Ik heb van een ander forumlid al begrepen dat ik daar een kortere voor kan krijgen. De nerfbars die ik had gekocht ga ik eraf halen want daar rammelt iets in. Misschien toch maar nieuwe kopen.
Het op de weg rijden gaat goed hoewel de quad op sommige stukken bij hogere snelheid wat zenuwachtig is in het stuur. Hij begint dan een beetje te wiebelen. Misschien is dat normaal? Wat doen jullie in de banden. Ik heb gehoord dat er 0,8 bar in moet.

Dat was het wel voor nu even. Ik zal kijken of ik morgen nog wat foto's kan posten. Mijn internet is traag dus kost wat tijd.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Mooi man, veel plezier ermee maar dat gaat vast wel lukken!

Druk in de banden is verschillend per type band.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Mooie quad!

Ik zou de stickerset niet over de veiligheidslabels plaatsen, je krijgt dat niet netjes geplakt. Ik zou de veiligheidslabels verwijderen en de sticker daar netjes uitsnijden en in dat 'vakje' plakken...

Ik zou eerst eens proberen te wennen aan de schakelpook, je zegt zelf dat het je eerste schakelquad is, dus ik zou gewoon ff proberen te wennen...

Dat er iets rammelt in je nerfbars is toch geen reden om ze weg te doen? Kun je niet beter eerst even kijken wat er rammelt? Misschien is het wel de bevestiging van je nerfbars aan je frame..

Heb je de originele velgen er nog onder zitten?? Als je andere velgen hebt dan kan het zijn dat ze uitgebalanceerd moeten worden. De bandenspanning maakt niet zoveel uit, ik heb ze gewoon zo hard dat het lekker rijdt en dat ik niet teveel hobbeltjes in de weg voel. Mijn Spearz staan op 0,6. Ik heb ze ook zo gezet zodat mijn achterbanden vlak zijn..
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Dayna
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dayna »

Dankjewel!

En bedankt voor je reactie!

Ik denk inderdaad dat ik de veiligheidslabels ga verwijderen. Schijnbaar kan ik die aparte schroefjes uitboren met een klein boortje. nu maar een mooie stickerset zien te bemachtigen.

Ik heb op foto's gezien dat de voetsteun door mijn nerfbars een stuk verder naar achter staan dan bij de originele voetsteun.
Ik weet niet precies hoe dit kan. Wellicht andere bevestiging. Het ligt in ieder geval niet aan de het koppel stangetje.

Ik heb inderdaad de originele velgen eronder zitten. Er zijn alleen nieuwe maxis allround banden opgelegd. Er zit nu 0,8 bar in. Het zou iets met uitlijnen of balanceren kunnen zijn. HEt is net als bij de auto. Als daar de balancering niet goed is triltb het stuur ook bij bepaalde snelheden. Nu trilt een quad sowieso wel iets maar nu wiebelt hij wat tussen de 60 en 70 kmh.

Groeten
Dayna
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dayna »

Mannen,

Ik heb gister nieuwe nerf bars gekregen van goldspeed. Het zijn de halve zodat de originele heelgards kunnen blijven zitten.
Nu zat hier een beugel bij voor de bevestiging aan de voorkant die niet helemaal netjes op het frame sluit. Heeft iemand hier ervaring mee. Is dit normaal?

Verder heeft de dealer een los een setje netjes er bij gedaan. Zijn hier verschillende soorten van? Ze passen op het breedste stuk namelijk nauwelijks en ik hou aan de binnenkant twee straps over die ik nergens aan kan bevestigen.

Dank voor jullie reacties!
Autogereke
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Autogereke »

Dayna schreef:Mannen,

Ik heb gister nieuwe nerf bars gekregen van goldspeed. Het zijn de halve zodat de originele heelgards kunnen blijven zitten.
Nu zat hier een beugel bij voor de bevestiging aan de voorkant die niet helemaal netjes op het frame sluit. Heeft iemand hier ervaring mee. Is dit normaal?

Verder heeft de dealer een los een setje netjes er bij gedaan. Zijn hier verschillende soorten van? Ze passen op het breedste stuk namelijk nauwelijks en ik hou aan de binnenkant twee straps over die ik nergens aan kan bevestigen.

Dank voor jullie reacties!
Hi Dayna,
Ik heb ze ook van goldspeed ook op een yfz en beugeltje paste precies, ook zaten er bij mij netjes bij die prima passen. Aan de frame zijde horen geen straps te zitten bij het type gold speed wat ik had. Het hoort in een dichte kartonnen doos geleverd te worden. Ik zou even bellen naar je dealer en vragen voor een passend netje en oplossing voor de beugel.

Als de straps aan de frame zijde lang genoeg zijn kun je ze misschien ook via je frame laten lopen (omslaan)en dan met een klein bout en moertje en brede ringetjes weer vast kunnen maken aan het begin van dezelfde straps, misschien moet je dan de bodembescherming ff losmaken. Je hebt dan geen gleuf tussen je frame die is bij de originele straps toch best nog groot.

Ben benieuwd over je beugel
Dayna
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dayna »

Hallo allemaal,

Ik heb besloten om de quad te verkopen. Qua weggebruik is het toch niet wat ik ervan verwacht had.
Ik start op korte termijn met het rijbewijs voor de motor en dus verkoop ik de quad.

Bij interesse hoor ik het graag via een pb.

Groeten Ron
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Rijdt de quad te onrustig op de weg, is de top te laag of wat is de precieze reden??

Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

anderhalve maand????
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Dayna
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dayna »

De quad op zich valt niet tegen. De power is super en de top is meer dan hard genoeg. Ik ben niet per se op zoek naar hard rijden. Het is alleen dat op de weg een moter toch een stuk comfortabeler is naar mijn mening.
Het was dus inderdaad van korte duur. Ik had mij wellicht beter moeten informeren van te voren. Maar dat is altijd achteraf....
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Qua comfort maakt het ook nogal uit wat voor motor je hebt, maar motoren zijn inderdaad beter geschikt voor de weg ;)

Ik denk dat er op het forum genoeg te vinden is over de yfz, er staat meerdere keren dat deze te onrustig is voor de weg. Dit heb jij toch ook wel gelezen?

Ik ben blij dat de power en de top wel goed bevallen zijn! ;)

Dayna
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dayna »

Er is inderdaad genoeg te vinden over de yfz en dat heb ik zeker gelezen. Daardoor heb ik ook even getwijfeld.
Toch zijn er ook mensen op het forum die een andere mening hebben en naar alle teverdenheid met hun yfz op de weg rijden.

Ik heb inmiddels een motorrijles gehad en weet nu zeker dat dit mijn voorkeur heeft.

Zoals gezegd over de quad zelf heb ik geen negatieve opmerkingen. Ik hoop dat ik deze enigzins goed kan verkopen. Ik heb er pas 300 kilometer mee gereden. Dus als er iemand is die interesse heeft hoor ik het graag. Anders wordt het waarschijnlijk inruilen op een motor bij de dealer....
Plaats reactie