Ik ben in het bezit van een Goes 350.
Namelijk nog maar net gekocht. Maar ik kan hem moeilijk veranderen van voorruit naar achteruit.
En hoe warmer hij word tijdens rijden hoe moeilijker. Het stationair toerental heb ik al laten zakken. Want als deze te hoog is gaat de vario al open en krijg je hem zeker niet in vitesse. De kabels zijn ook al geregeld zodanig de pook mooi in het midden staat.
Nu wilde ik voornamelijk weten welke olie er in zulke automaaten moet gedaan worden.
Zo komen we naatloos aan het 2de puntje.
Ik wil hem sneller laten optrekken. Top snelheid is een 85. Dat mag altijd beter maar is geen prioriteit. Ik vind wel dat hij bij vol gas niet te veel toeren maakt.
Alles in nog origineel. Misschien is een nieuwe uitlaat al een start, maar of dit veel gaat veranderen weet ik.
Zelf ben ik een autotechnieker en ben wel op de hoogte van vele aspecten, maar weinig quad/moto gericht.
Automaat + sneller rijden
-
- Toeschouwer
Re: Automaat + sneller rijden
Als er een vario in zit, dan moeten er rolletjes in zitten. Hoe zwaarder de rolletjes, hoe hoger de top. Hoe lichter, hoe sneller de acceleratie. Maar ook dit moet met een gulden tussenweg gebeuren. Want als je te licht of te zwaar neemt. Tsja, dan komt die ook niet goed voor uit. Beste is eerst een ander uitlaatje, sproeier aanpassen. En dan kijken wat er met de rolletjes moet gebeuren. Was althans altijd met de scooters zo:) Misschien is er ook wel een sport vario te koop voor de goes. En dan doe je er een dikkere snaar op. Heeft die ook een iets hogere top. En door de vario gaat die harder optrekken. Maar zonder andere aanpassingen aan de uitlaat en cabu heeft dit echter geen zin.
Yamaha Raptor 350R Spec.