een EFI intake chip??
een EFI intake chip??
Ik weet niet goed wat ik mij hier bij moet voorstellen,
of wat het zou doen dat je quad 9 - 13 'true horse power' moet krijgen??
iemand die hier misschien iets van kent of wat meer uitleg kan geven hierover?
en is het wel goed voor je motor?
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-LTZ-400- ... 0c&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
of wat het zou doen dat je quad 9 - 13 'true horse power' moet krijgen??
iemand die hier misschien iets van kent of wat meer uitleg kan geven hierover?
en is het wel goed voor je motor?
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-LTZ-400- ... 0c&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Boncari op vr 08 jun, 2012 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Sport Tuning
Reden: Verplaatst naar Sport Tuning
Re: een EFI intake chip??
Een uitgebreide uitleg staat in de advertentie of snap je dingen daaruit niet??
Verder denk ik niet dat het slecht is voor je motor, om te voldoen aan milieu-eisen draait de motor niet optimaal. Dit staat ook uitgelegd in de advertentie.
Verder denk ik niet dat het slecht is voor je motor, om te voldoen aan milieu-eisen draait de motor niet optimaal. Dit staat ook uitgelegd in de advertentie.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Re: een EFI intake chip??
Die uitleg is 99% gelul, misschien dat hij daarom hier meer toelichting vraagt.Boncari schreef:Een uitgebreide uitleg staat in de advertentie of snap je dingen daaruit niet??
Als ik me niet vergis doet zo'n ding het zelfde als zo'n powerbox die ze ook wel voor auto's aanbieden. Het enige wat die doet is je motormanagement voor de gek houden waardoor die een rijker mengsel geeft dan normaal en het ontstekingsmoment vervroegt. En dat doet hij zonder enige intelligentie en zonder mogelijkheden om dit af te stellen. Het reusltaat is een slechte verbranding en dat je zuiger het zwaar te verduren krijgt doordat de explosie eigenlijk net wat te vroeg plaats vindt.
Rommel dus, ik zou er verre van blijven als ik jou was.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
erikalbring
- Quad Master

- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: een EFI intake chip??
en volgensmij is dit voor injectiemotoren, een een ltz van voor 2009
heeft een carb
yamaha raptor 350
: kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Re: een EFI intake chip??
Met dit soort elektronische pruttel zou ik zelf nooit mee kloten. Origineel is en blijft het beste in mijn ogen. Tunen is natuurlijk nooit bevorderlijk voor je motor. Alles zal sneller slijten. Tenzij je natuurlijk alles er op aanpast. Maar dat kost een paar duiten.
Verder, al die beloftes op internet. Word er langzaam een beetje gek van. Een powerbox werkt gewoon niet. Ze houden je voor de gek. Wat wel werkt is een chip(box) die dmv een testbank helemaal word herschreven. Maar dit is volgens mij alleen nog voor auto`s beschikbaar.
Verder, al die beloftes op internet. Word er langzaam een beetje gek van. Een powerbox werkt gewoon niet. Ze houden je voor de gek. Wat wel werkt is een chip(box) die dmv een testbank helemaal word herschreven. Maar dit is volgens mij alleen nog voor auto`s beschikbaar.
Yamaha Raptor 350R Spec.
Re: een EFI intake chip??
Volgens mij komt de tuning die wij met een geavanceerde EFI zoals een Power Commander doen aardig in de richting. Nog steeds wordt er alleen rekening gehouden met de stand van de gasklep en het toerental maar ik vraag me af of onze motoren heel veel intelligenter zijn dan dat.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: een EFI intake chip??
kortom, wat ze ook zeggen.. het is slecht voor de motor?
en ik dacht ook eigelijk dat het alleen iets zou doen met de nieuwe LTZ en niet met de carb's? hoewel ze beweren van wel
ik blijf er toch mooi vanaf hoor, net een revisietje gedaan en lijkt me toch net iets te risky.
Bedankt voor de reacties!
en ik dacht ook eigelijk dat het alleen iets zou doen met de nieuwe LTZ en niet met de carb's? hoewel ze beweren van wel
ik blijf er toch mooi vanaf hoor, net een revisietje gedaan en lijkt me toch net iets te risky.
Bedankt voor de reacties!
Re: een EFI intake chip??
Je kan geen fuel programmer zetten op een quad met een carb. Die 'EFI' in EFI module staat voor 'Electric Fuel Injection', dat heeft een quad met carb niet. Bij een carb moet je gewoon je sproeiers aanpassen.
Yamaha YFZ480Build in progress
- Jason McCoy
- Quad GOD

- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: een EFI intake chip??
Wat een gedoe.
Waar ze t hier over hebben is de ECU.
Ofwel wat hier aangeboden word is iets gelijkwaardigs als een cherry-bomb.
Waar ze t hier over hebben is de ECU.
Ofwel wat hier aangeboden word is iets gelijkwaardigs als een cherry-bomb.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland



