Ik heb een SMC 250 cc ingeruild op mijn Raptor 250. Voor mij even terug naar de roots omdat mijn eerste quad een bijna identieke Barossa was. Om te beginnen een paar foto's:
Het is een echte opknappper, en dat is dan ook precies wat ik er mee ga doen. Met weinig budget netjes zetten en dan weer verkopen.
Wat er aan te doen is:
- kilometerteller
- remhendel
- olie en filters
- uitlaat spuiten
En verder maar eens rustig kijken, in ieder geval heb ik weer wat te sleutelen.
Ja, dat is een beetje de look van die dingen. Maar die kentekenplaat is inderdaad wel erg groot.
Inmiddels heb ik de makkelijkste puntjes gelijk even aangepast. Spoor rechtgezet, bandenspanning goed, ketting gespannen, etc. Het is gelijk al een heel andere quad, eigenlijk gewoon een prima ding zo. Olie en luchtfilter zien er prima uit, daar ga ik ook niet veel aan doen.
Nu eerst maar eens wat bedenken op de kapotte kilometerteller, mooiste zou zijn een originele vervanger. In principe wil ik ook wel een elektronisch exemplaar monteren maar het hele dashboardje is opgebouwd rondom de teller...
Het is inderdaad inruil, niet ruil en inderdaad mijn hobby. Neem deze quad nou, daar ben ik gisteren mee bezig geweest en er staat nu alweer een hele andere quad dan toen ik hem ophaalde. Dat is gewoon hardstikke leuk om te doen.
Jazzy schreef:Achtertandwiel kun je makkelijk vervangen, wel even opletten als je een achteruit hebt want dan past niet alles. Is dat niet gelijk aan Blaster?
Achter zou gelijk moeten zijn aan een blaster idd, kan ook.. ik moet eraf stappen om achteruit te gaan,
maar een achteruit op dat ding is echt overbodige luxe. Stuur om gooien en gas open trekken...
het frame is grootendeels blaster, wat nu precies van blaster past is me niet bekend, enkelen onderdelen heb ik gewoon van een blaster er op gezet. het blok is van een honda het voortandwiel heb ik toen van een barossa genomen omdat niet zeker wist of die an yamaha het zelfde zijn als die van de honda.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Ik was helemaal vergeten hoe lekker soepel zo'n tweecylinder toch loopt, heerlijk geluidje. Hij rijdt ook lekker, trekt vooral heel vlot door naar de ~80 km/h. Qua overbrengingsverhouding kan hij nog best wat langer, moet makkelijk 100/105 kunnen rijden volgens mij.
Nu alleen nog even wachten op de laatste remdeeltjes, achter zit er geen remklauw op namelijk, en dan zet ik hem te koop. Heb er nog eens goed naar gekeken maar het ding is gewoon prima, zou niet weten wat ik er echt aan moet doen om hem beter te zetten. Meer geld er in steken is ook niet nodig want dat haal ik er toch niet meer uit.
Laatste dingetjes vandaag voor elkaar gemaakt. De remklauw zit er op en een nieuw remhendeltje aan het stuur. Verder zat er nog een rare ratel in bij langzaam rijden, dat bleek in de wielhub rechtsachter te zitten. Deze even losgehaald en weer netjes gemonteerd, rateltje weg.
Ik heb iemand die interesse heeft, als die hem niet koopt dan zet ik hem op Marktplaats.