tandwiel verhouding
-
- Easy Quadrider
tandwiel verhouding
ik heb een raptor 350 maar wat is nu de beste tandwielverhouding om over de weg te rijden
zodat hij iets sneller gaat maar wat minder jankt ?
zodat hij iets sneller gaat maar wat minder jankt ?
-
- Easy Quadrider
Re: tandwiel verhouding
dankje
maar dan moet ik mijn ketting ook inkorten zeker
maar dan moet ik mijn ketting ook inkorten zeker
Wat is de beste verhouding voor een yamaha yfm 700r met baanbanden (spearz 195/50x10 en 255/40x10)?
Ook 15/36 tanden ik heb de zelfde setup een 16 tandwiel vooraan kan ook maar dat past niet lekker schijnt.(aanpassingen aan beschermers)
Alleen de lengte van de ketting ben ik nog niet uit waarschijnlijk is het de originele lengte van 94 schakels,maar zeker weten doe ik het(nog)niet.
Alleen de lengte van de ketting ben ik nog niet uit waarschijnlijk is het de originele lengte van 94 schakels,maar zeker weten doe ik het(nog)niet.
Yamaha raptor 700r 2007
- yves raptor 350r
- Toeschouwer
nouw ik heb nu 14 tands voor en standaard 38 tands achter en een ox goude ketting van did en heeft veel minder toeren goed voor op de baan en trekkracht ben ik bijna niets verloren als je groter gaat van voor moet je dat beschermkapje voor je ketting die op je blob zit met een steekschijf af slijpen anders komt je ketting er tegen aan dat doen ze op het racebaan ook dan kunnen ze spelen met tandwiel verhoudingen snapje
- yves raptor 350r
- Toeschouwer
nouw ik heb nu 14 tands voor en standaard 38 tands achter en een ox goude ketting van did en heeft veel minder toeren goed voor op de baan en trekkracht ben ik bijna niets verloren als je groter gaat van voor moet je dat beschermkapje voor je ketting die op je blob zit met een steekschijf af slijpen anders komt je ketting er tegen aan dat doen ze op het racebaan ook dan kunnen ze spelen met tandwiel verhoudingen snapje
-
- Quad Expert
16 - 38 voor raptorStevens schreef:Wat is de beste verhouding voor een yamaha yfm 700r met baanbanden (spearz 195/50x10 en 255/40x10)?
oftewel 1 tand groter voor, geen andere ketting nodig, kosten tandwiel: 15 euro.. ipv 35-40 euro voor achter tandwiel..
No Can't Do!
Heb zelf 16/36 erop gestoken.
Vind dit zelf een perfecte verhouding, vind met deze verhouding de trekkracht nog super en heerlijk bollen met een niet te hoog toerental.
Rij wel met een R700.
Succes
Vind dit zelf een perfecte verhouding, vind met deze verhouding de trekkracht nog super en heerlijk bollen met een niet te hoog toerental.
Rij wel met een R700.
Succes
- yves raptor 350r
- Toeschouwer
een 700 r oke ik een 350 r maar zit wel een verschil in he maar mijn eerte ketting had ik wel 6392 km op zitten dus moest een nieuwe op van achter standaard en voor een tand groter minder hoge toeren en trekkracht blijft het zelfde dus vind ik wel zo ik was voor orgineele stukken 240 euro kwijt beste kwalitijd
-
- Easy Quadrider
ik heb nu een 14 tands voortandwiel binnen maar nu is mijn ketting te kort deze past niet met mijn nieuwe tandwiel
kan ik nu het beste ook een achtertandwiel met een tand minder bestellen of een langer ketting????
kan ik nu het beste ook een achtertandwiel met een tand minder bestellen of een langer ketting????
vanvoor 1tand verminderen of vermeerderen is zelfde als vanachter 2,8tand meer of minder
-
- Quad Expert
Afhankelijk van wat voor tandwielen je er nu al onder hebt zitten... is niet bij alle quads zo.patje5 schreef:vanvoor 1tand verminderen of vermeerderen is zelfde als vanachter 2,8tand meer of minder
No Can't Do!
-
- Easy Quadrider
voor een nieuwe 14 tands (origineel 13 tands) en achter nog gewoon een originele 38 tands tandwiel
maar ik was vergeten mijn achteras huis naar voren te verstellen
dus nu past het wel
maar maakt dat en groot verschil als ik nu achter ook 1 tand kleiner ga ????
maar ik was vergeten mijn achteras huis naar voren te verstellen
dus nu past het wel
maar maakt dat en groot verschil als ik nu achter ook 1 tand kleiner ga ????
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
hallo weten jullie de verhouding met grote en kleine tandwielen wat het precies doet
grtz
grtz
four-stroke for ever and DUNCAN racing sinds 1977 international