Heren,
Nu heb ik voor een prikkie een Barossa 250 CC op de kop weten te tikken.
Het enige probleem waar de vorige eigenaar het over had was:
Dat de carburateur een x lekte. Het zou te maken hebben met een pinnetje in de vlotterkamer.
Dit zou overigens opgelost zijn door bij een crosszaak in een bak met random carburateur onderdelen een pinnetje eruit te halen.
Nu na ca. 15 km begon mijn carburateur te lekken als een zeef. Dit uit de nippel aan de vlotterbak onderaan. Hier zit ook een schroefje boven de nippel (afsluiten van dit kanaal denk ik?!) Ik kon overigens wel gewoon door blijven rijden..
Ik de carburateur eraf en doorgespoten met perslucht. En dit pinnetje met twee vingers ietsje nauwer gedrukt. (geklemd)
Nu doet de quad het weer naar behoren. Echter ga ik er vanuit dat deze oplossing slechts tijdelijk is. En wil ik dit dus voorkomen.
Volgende vragen:
Zijn de pen en het beugeltje op de foto origineel?
Kan ik dit ergens los kopen?
Wat is het exacte typenr van de carburateur gebruikt op deze quad?
En wat kan nou eigenlijk de oorzaak zijn van het gaan lekken van de vlotterbak.? Die beugel komt los, pennetje valt in sleuf en vlotter blijft hangen ofso?!
Als ik de schroef boven die wegloopnippel dichtdraai gaat vermoedelijk dit kanaal dicht. Wanneer ik dit doe bij bovenstaand probleem. Wat kan ik dan als reactie verwachten?
EDIT: Vlotternaald is inmiddels gespot. In een revisieset voor soortgelijke. Te vinden op vrijwel elke scooterwebsite.
En Henk bedankt voor je reactie.
Barossa 250cc, Cabrurateur probleem/onderdeel gezocht
Barossa 250cc, Cabrurateur probleem/onderdeel gezocht
Laatst gewijzigd door Jamievanm op zo 24 jun, 2012 23:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Barossa 250cc, Cabrurateur probleem/onderdeel gezocht
Dat pinnetje is de vlotternaald. Deze naald zorgt ervoor, eens dat de vlotterbak vol zit, er geen nieuwe brandstof meer binnenkomt totdat de vlotter terug zakt. Die naald sluit waarschijnlijk niet meer goed af waardoor de benzine er via de overloop uitkomt.
Als je de overloop afsluit zoekt de benzine wel een andere weg Je cilinder kan bv vol benzine komen te staan waardoor je quad niet meer start.
Als je de overloop afsluit zoekt de benzine wel een andere weg Je cilinder kan bv vol benzine komen te staan waardoor je quad niet meer start.
Re: Barossa 250cc, Cabrurateur probleem/onderdeel gezocht
Inmiddrls vervangen. Hoop dat het probleem nu weg blijft. Wel moet.ik nu mijn normale wegbanden nog laten monteren. Echter vind 80 euro bij de.motorzaken hier wel erg prijzig. Misschien toch ma na me komende week in turkije laten doen:)