grizzly600 koppeling
grizzly600 koppeling
hallo ik heb net een grizzly 600 gekocht maar zit met het probleem dat bij zware belasting de automatische koppeling doorslipt is dit normaal of wat zou anders het probleem kunnen zijn?
het probleem treed al op als hij een aanhangwagen vol hout door het slijk moet trekken
het probleem treed al op als hij een aanhangwagen vol hout door het slijk moet trekken
Re: grizzly600 koppeling
Zo te horen is de riem versleten / slipt daardoor door; heeft geen houvast meer.
-
- Quadrider
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
- Locatie: Nederland
Re: grizzly600 koppeling
ja, Varioriem is versleten.
Bij vervangen van de riem gelijk even de oliekeerring op de krukas controleren op lekkage.
Bij vervangen van de riem gelijk even de oliekeerring op de krukas controleren op lekkage.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
-
- Quadfanaat
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 29 dec, 2011 19:01
Re: grizzly600 koppeling
Als het de riem niet is dan moet je de koppelingskap eraf halen, let wel op dat je eerst de olie eruit laat lopen, en dan kijken of de voering van je koppelingsklauwen nog goed zijn, als dat niet zo is moet je er kevlar voering op laten zetten, heb ik ook gedaan, werkt super!
-
- Quadrider
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
- Locatie: Nederland
Re: grizzly600 koppeling
Voeringen en koppelingsklauwen in een CVT?
Het deksel kan je er zo afhalen. Zit geen olie achter.
Ken je dat verhaaltje van die klok en de klepel?
Wat wel zou kunnen is dat de gewichtjes in de primaire centifugaal vastzitten
Het deksel kan je er zo afhalen. Zit geen olie achter.
Ken je dat verhaaltje van die klok en de klepel?
Wat wel zou kunnen is dat de gewichtjes in de primaire centifugaal vastzitten
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
Re: grizzly600 koppeling
Ook een CVT kan daarnaast nog klauwen en voeringen hebben.
TGB bijvoorbeeld; en er zijn er veel meer, dus.................
TGB bijvoorbeeld; en er zijn er veel meer, dus.................
-
- Quadrider
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
- Locatie: Nederland
Re: grizzly600 koppeling
Het gaat hier over een CVT van Yamaha, die hebben in ieder geval geen voeringen en/of klauwen.
Overigens, zou ik wel eens een foto/tekening o.i.d willen zien van een CVT met voeringen en/of klauwen .....
Overigens, zou ik wel eens een foto/tekening o.i.d willen zien van een CVT met voeringen en/of klauwen .....
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
Re: grizzly600 koppeling
Achter de cvt zit aan de primare as de koppeling nat in de motorolie bij een Grizzly.
op yamaha .nl explosietekening te bekijken per type
op yamaha .nl explosietekening te bekijken per type
-
- Quadrider
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
- Locatie: Nederland
Re: grizzly600 koppeling
Laat maar zien, je link werkt namelijk niet.
Een Grizzly 660 of 700 hebben in ieder geval geen natte koppeling
Een Grizzly 660 of 700 hebben in ieder geval geen natte koppeling
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
Re: grizzly600 koppeling
Arctic cat schreef:Voeringen en koppelingsklauwen in een CVT?
Het deksel kan je er zo afhalen. Zit geen olie achter.
Ken je dat verhaaltje van die klok en de klepel?
Wat wel zou kunnen is dat de gewichtjes in de primaire centifugaal vastzitten
Arctic cat schreef:Het gaat hier over een CVT van Yamaha, die hebben in ieder geval geen voeringen en/of klauwen.
Overigens, zou ik wel eens een foto/tekening o.i.d willen zien van een CVT met voeringen en/of klauwen .....
Arctic cat schreef:Laat maar zien, je link werkt namelijk niet.
Een Grizzly 660 of 700 hebben in ieder geval geen natte koppeling
de vraag was voor een 600
Misschien kan deze link je overtuigen meneer de betweter
http://www.youtube.com/watch?v=EkFMKVPLNCI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaar ... eters.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: grizzly600 koppeling
Dus toch.......
Bedankt Petern, zinloze discussies voer ik niet dus ik heb maar niet gereageerd.
Bedankt Petern, zinloze discussies voer ik niet dus ik heb maar niet gereageerd.
Re: grizzly600 koppeling
YamahaGrizzly600 schreef:Als het de riem niet is dan moet je de koppelingskap eraf halen, let wel op dat je eerst de olie eruit laat lopen, en dan kijken of de voering van je koppelingsklauwen nog goed zijn, als dat niet zo is moet je er kevlar voering op laten zetten, heb ik ook gedaan, werkt super!
Ik heb nu ook de klauwen kaal,
waar kan ik dat Kevlar op laten zetten of moet je dan nieuwe klauwen nemen?
-
- Quadrider
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
- Locatie: Nederland
Re: grizzly600 koppeling
Met het schaamrood op de kaken.
Jullie hebben helemaal gelijk. Mijn excuus
Heb nu eindelijk even de gelegenheid om me er in te verdiepen.
Ook de 660 & 700 hebben een centrifugaalkoppeling.
De meeste, zo niet alle quads hebben blijkbaar een centrifugaalkoppeling.
Jullie hebben helemaal gelijk. Mijn excuus
Heb nu eindelijk even de gelegenheid om me er in te verdiepen.
Ook de 660 & 700 hebben een centrifugaalkoppeling.
De meeste, zo niet alle quads hebben blijkbaar een centrifugaalkoppeling.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
Re: grizzly600 koppeling
Publiekelijk erkennen dat je het mis had............chapeau,
Ook dat mag gezegd worden.
Ook dat mag gezegd worden.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 29 dec, 2011 19:01
Re: grizzly600 koppeling
het is je vergeven