super stille uitlaat
-
- Toeschouwer
super stille uitlaat
heeft er ooit iemand op dit forum geexperimenteerd om de atv/quad zo stil mogelijk te laten rijden?
Ik zoek iets die ik op de bestaande uitlaatdempers kan bevestigen (inschuiven of clipsen) zodat ik in "stealth mode" kan rijden.
Het moet eenvoudig af te nemen zijn voor de momenten dat het geluidsniveau geen rol speelt.
Ik heb een tgb blade met twee standaard uitlaat dempers.
De oplossingen die op het net aangeboden worden (Kolpin) zijn mij te prijzig. Ik denk van zélf iets te knutselen mbv. een auto uitlaat met dubbele ingang (bv VW kever).
Iemand ervaring mee?
greetzz,
Ik zoek iets die ik op de bestaande uitlaatdempers kan bevestigen (inschuiven of clipsen) zodat ik in "stealth mode" kan rijden.
Het moet eenvoudig af te nemen zijn voor de momenten dat het geluidsniveau geen rol speelt.
Ik heb een tgb blade met twee standaard uitlaat dempers.
De oplossingen die op het net aangeboden worden (Kolpin) zijn mij te prijzig. Ik denk van zélf iets te knutselen mbv. een auto uitlaat met dubbele ingang (bv VW kever).
Iemand ervaring mee?
greetzz,
Re: super stille uitlaat
Als je zelf iets gaat knutselen, krijg je dan kracht verlies? En die kolpin demper is toch niet zo duur , en dan weet je dat je een goed product hebt.
daar maak ik me geen zorgen over, gezien het steeds over zeer lage snelheden zal gaan. Daarenboven kan me ook niet voorstellen dat een uitlaat voor bijv. een 1200cc motor een 400cc motor niet aankan. alles hangt uiteindelijk af van doorlaat.
De bedoeling is om tijdens ritten in de bossen het wild en de vogels niet te verstoren zodat we ze kunnen observeren of fotograferen...
Ik denk met een beetje laswerk wel één en ander te kunnen foefelen maar ik was benieuwd naar ervaringen op dit forum.
greetz,
De bedoeling is om tijdens ritten in de bossen het wild en de vogels niet te verstoren zodat we ze kunnen observeren of fotograferen...
Ik denk met een beetje laswerk wel één en ander te kunnen foefelen maar ik was benieuwd naar ervaringen op dit forum.
greetz,
-
- Quadrider
Heb jij ook zon koffer bij je? met zon jachtgeweer?bluefoxamazone schreef:daar maak ik me geen zorgen over, gezien het steeds over zeer lage snelheden zal gaan. Daarenboven kan me ook niet voorstellen dat een uitlaat voor bijv. een 1200cc motor een 400cc motor niet aankan. alles hangt uiteindelijk af van doorlaat.
greetz,
Maar echt stil gaattie niet worden ivm de motor zelf en knakkende takjes..
(Een weetje dat bij mij is gebeurd: Als je over een vogel rijd, met zon 50km/h dat je dan een stroomschok krijgt Of het leek zo, gebeurde ook bij een haas.
"Minis are for girls"
- Robby Gordon.
- Robby Gordon.
-
- Easy Quadrider
ik heb recentelijk zo'n extra demper gemonteerd, met 2 bouten is het geheel te verwijderen en ik hoor alleen nog maar het motor geluid en niet meer het geknal uit de uitlaat. dit werkt super.
grtn Lex
grtn Lex
XMR 1000
-
- Toeschouwer
Ha Lex,
da's interessant, je hebt er toevalling niet een paar fototjes van?
Welke demper heb je gebruikt?
ben vree benieuwd...
Franky
da's interessant, je hebt er toevalling niet een paar fototjes van?
Welke demper heb je gebruikt?
ben vree benieuwd...
Franky
-
- Easy Quadrider
-
- Toeschouwer
super, bedankt op voorhand!!!!
-
- Quadrider
Waar ga je werk van maken?
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
-
- Toeschouwer
Ik gebruik op mijn 660 een Bosal Golf III demper die met 2 klemmen vastzit en een ophanging heeft in rubber op het achterrek.
Ik zal er dit weekeinde foto's van maken. de kosten waren bij brezan; demper 60,-- en 2 stukken bochten 20,-- en wat las en zaagwerk.
Het geheel maakt hem sneller bij door accellereren en een mooie doffe sound zonder snerp of gesis.Hij neemt sneller op.
Het geheel geeft VEEL minder geluid en de eindkap van de originele uitlaat heb ik aangepast met een 40mm uitlaat stukje waar dan weer de demper opschuift.
Het eindplaatje van de originele demper heb ik ook voorzien van een 'klingeriet'pakking om hem volledig gasdicht te maken.
foto's volgen.
Ik zal er dit weekeinde foto's van maken. de kosten waren bij brezan; demper 60,-- en 2 stukken bochten 20,-- en wat las en zaagwerk.
Het geheel maakt hem sneller bij door accellereren en een mooie doffe sound zonder snerp of gesis.Hij neemt sneller op.
Het geheel geeft VEEL minder geluid en de eindkap van de originele uitlaat heb ik aangepast met een 40mm uitlaat stukje waar dan weer de demper opschuift.
Het eindplaatje van de originele demper heb ik ook voorzien van een 'klingeriet'pakking om hem volledig gasdicht te maken.
foto's volgen.
-
- Toeschouwer
ben zeer benieuwd!
alvast bedankt!
alvast bedankt!
-
- Toeschouwer
blijf benieuwd..?
-
- Toeschouwer
Ik ben ook zeer benieuwd. Zeker omdat de hele straat de gordijnen open doet als ik met mijn outlander Ltd de straat door kom....