Jazzy's Renegade 800: Verkocht...

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Pindapotje »

Jason McCoy schreef:quickshifter....

Zodat het meer op een automaat lijkt bedoel je :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Jason McCoy »

schakelen zonder koppelen he
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Pindapotje »

ik schakelde atijd op zonder koppeling op mijn raptor 700, alleen wegtrekken en terugschakelen gebruikte ik mjn koppeling
Gerd
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 88
Lid geworden op: di 28 feb, 2012 18:56
Locatie: Barneveld

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Gerd »

Bij auto's is alleen een DSG (mech bak met dubbele koppeling) en de CVT sneller dan een handbak. De overige automaten zijn bijna altijd trager.
______________________________________________
Quadclub De Veluwse Zandhappers
giofonix
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 apr, 2012 23:34
Locatie: Enschede

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door giofonix »

bij mijn weten is de cvt niet sneller dan een handbak. Dit omdat de cvt maar 1 versnelling heeft. Daar kun je wel zuiniger mee rijden. Daarom worden de cvt transmissies veel op hybride automobielen gebruikt. Bij quads ligt dit echter wel anders. Ken alleen maar cvt transmissies op quads. Nog nooit een 6 traps vol automaat gezien :p
Yamaha Raptor 350R Spec.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Jazzy »

Je zegt het precies verkeerd, een CVT heeft een oneindig aantal versnellingen. Lees anders het Wikipedia eens, vooral de intro vat het heel duidelijk samen: http://en.wikipedia.org/wiki/Continuous ... ansmission" onclick="window.open(this.href);return false;
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
giofonix
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 apr, 2012 23:34
Locatie: Enschede

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door giofonix »

Dan heb ik dat mooi verkeerd gedacht. Ik neem mijn woorden terug :P
Yamaha Raptor 350R Spec.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Jason McCoy »

mmmm als ik dat zo lees dan is dat wel een heel mooie techniek.

Als ik dus goed begrijp zit de motor altijd op hetzelfde toerental wat dus net onder de piek ligt?

Hoe gaat dat dan als je t gas los laat? Moet je op de wielen remmen om het toerental in het blok terug te brengen of heeft een cam-am ook koppeling? En wanneer grijpt die koppeling dan in en wanneer uit? of kun je dat afstellen?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:mmmm als ik dat zo lees dan is dat wel een heel mooie techniek.

Als ik dus goed begrijp zit de motor altijd op hetzelfde toerental wat dus net onder de piek ligt?

Hoe gaat dat dan als je t gas los laat? Moet je op de wielen remmen om het toerental in het blok terug te brengen of heeft een cam-am ook koppeling? En wanneer grijpt die koppeling dan in en wanneer uit? of kun je dat afstellen?
Zit soort van centrifugaal koppeling in die aan grijpt als motor X aantal toeren maakt, vandaar dat je een "automaat" nooit aan kunt trekken. :wink: Remt de motor af tot toerental X dan laat de koppeling los... als je weer gas geeft gaat toerental omhoog en grijpt de koppeling weer aan.

Techniek is mooi, maar niet efficient.... alleen leuk voor grote vermogens, als je vermogen beperkt is wil je het zeker niet gaan verprutsen in een CVT. Techniek word meest gebruikt in grote lompe voertuigen, die zwaar moeten trekken onder variable snelheid.. daar is het ideaal voor. Je hoeft namelijk niet je aan drijving uit te schakelen en je zit altijd in optimaal werk gebied. Ben ervan overtuigd dat als je in een renegade een schakel bak legt en iemand erop zet die ermee overweg kan dat veel sneller bent als met CVT. Maar CVT blijft alsnog een opgewaardeerde automaat = voor luie mensen. :evil:
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Jason McCoy »

Koppeling is het zelfde idee als je puchjes van vroeger??
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Koppeling is het zelfde idee als je puchjes van vroeger??
Die tijd heb ik over geslagen, ben van fiets naar raptor 700 gegaan... :lol: Maar ja is zelfde princiepe volgens mij.
No Can't Do!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Jazzy »

Ardjuh schreef:Techniek is mooi, maar niet efficient.... alleen leuk voor grote vermogens, als je vermogen beperkt is wil je het zeker niet gaan verprutsen in een CVT. Techniek word meest gebruikt in grote lompe voertuigen, die zwaar moeten trekken onder variable snelheid.. daar is het ideaal voor. Je hoeft namelijk niet je aan drijving uit te schakelen en je zit altijd in optimaal werk gebied. Ben ervan overtuigd dat als je in een renegade een schakel bak legt en iemand erop zet die ermee overweg kan dat veel sneller bent als met CVT. Maar CVT blijft alsnog een opgewaardeerde automaat = voor luie mensen. :evil:
Gast, ik heb je hoog staan als mede quadrijder. :) Maar je slaat de plank hier echt mis, je mist echt wat het betekent dat een CVT altijd op maximaal motorvermogen draait. En wat zware voertuigen betreft, dat is echt onzin. CVT is groot geworden in Dafjes en Volvo's met krap 40 pk, CVT zit in alle hybride auto's waar het belangrijk is dat de motor zo efficient mogelijk draait.

Kom maar eens met je schakelquad naast mijn Renegade staan en dan trekken we op. Op het moment dat jij op weg bent naar je piekvermogen, het moment dat je er boven zit en het moment dat je helemaal geen vermogen aan de wielen hebt omdat je moet schakelen, waarna je doodleuk weer onder je piektoeren zit, al die tijd trek ik gewoon door met mijn motor continu op 6750 toeren per minuut. Maar lees anders de Wiki eens want ik kan het blijkbaar niet duidelijk genoeg uitleggenn. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Ardjuh »

Is gevaarlijk om dat tegen me te zeggen, schakel tegen renegade.. al geprobeerd maar krijg last van
me nek van het achterom kijken waar de renegades blijven... :wink:

Maar ik heb het over de eerste (paar) seconde eigenlijk... bedoelde dat je door met je koppeling en
gas te spelen je in theorie het volledige vermogen in 1x op je achterwielen kan laten schieten.
En door ermee te spelen kun je zelf bepalen hoe veel... en waar je de motor gaat belasten,
maximaal koppel/vermogen. Met CVT kun je motor niet al naar optimale punt toe brengen
voordat die aan grijpt, zit altijd iets van een vertraging tussen. Met handmatige bak kun
je dat wel in theorie.... In weze doe je zelfde dan als de CVT doet, maar je verliest idd
dat je niet op ideale toeren gebied kan blijven zitten. Maar je wint doordat complete CVT
aandrijving minder efficient is om vermogen van blok naar wiel over te brengen, wrijvings-
verliezen in de poelie/snaar, zwaardere en grotere constructie. Want in princiepen is een
CVT niks anders als een versnellingsbak + CVT systeem.

schakel vs CVT zie je beetje wat ik bedoel.. maar ook wat jij bedoeld met sneller :wink:
Maar ook dat het stuk makkelijker is om met een CVT sneller te zijn als met schakelbak.

Link
No Can't Do!
djwireless
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 25 jul, 2010 16:16
Locatie: zwammerdam (ZH)
Contacteer:

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door djwireless »

Ardjuh schreef:Is gevaarlijk om dat tegen me te zeggen, schakel tegen renegade.. al geprobeerd maar krijg last van
me nek van het achterom kijken waar de renegades blijven... :wink:

Maar ik heb het over de eerste (paar) seconde eigenlijk... bedoelde dat je door met je koppeling en
gas te spelen je in theorie het volledige vermogen in 1x op je achterwielen kan laten schieten.
En door ermee te spelen kun je zelf bepalen hoe veel... en waar je de motor gaat belasten,
maximaal koppel/vermogen. Met CVT kun je motor niet al naar optimale punt toe brengen
voordat die aan grijpt, zit altijd iets van een vertraging tussen. Met handmatige bak kun
je dat wel in theorie.... In weze doe je zelfde dan als de CVT doet, maar je verliest idd
dat je niet op ideale toeren gebied kan blijven zitten. Maar je wint doordat complete CVT
aandrijving minder efficient is om vermogen van blok naar wiel over te brengen, wrijvings-
verliezen in de poelie/snaar, zwaardere en grotere constructie. Want in princiepen is een
CVT niks anders als een versnellingsbak + CVT systeem.

schakel vs CVT zie je beetje wat ik bedoel.. maar ook wat jij bedoeld met sneller :wink:
Maar ook dat het stuk makkelijker is om met een CVT sneller te zijn als met schakelbak.

Link

je hebt ook nog niet tegen mij gereden :lol:
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Jazzy's Renegade 800: Te koop :)

Bericht door Ardjuh »

djwireless schreef:
Ardjuh schreef:Is gevaarlijk om dat tegen me te zeggen, schakel tegen renegade.. al geprobeerd maar krijg last van
me nek van het achterom kijken waar de renegades blijven... :wink:

Maar ik heb het over de eerste (paar) seconde eigenlijk... bedoelde dat je door met je koppeling en
gas te spelen je in theorie het volledige vermogen in 1x op je achterwielen kan laten schieten.
En door ermee te spelen kun je zelf bepalen hoe veel... en waar je de motor gaat belasten,
maximaal koppel/vermogen. Met CVT kun je motor niet al naar optimale punt toe brengen
voordat die aan grijpt, zit altijd iets van een vertraging tussen. Met handmatige bak kun
je dat wel in theorie.... In weze doe je zelfde dan als de CVT doet, maar je verliest idd
dat je niet op ideale toeren gebied kan blijven zitten. Maar je wint doordat complete CVT
aandrijving minder efficient is om vermogen van blok naar wiel over te brengen, wrijvings-
verliezen in de poelie/snaar, zwaardere en grotere constructie. Want in princiepen is een
CVT niks anders als een versnellingsbak + CVT systeem.

schakel vs CVT zie je beetje wat ik bedoel.. maar ook wat jij bedoeld met sneller :wink:
Maar ook dat het stuk makkelijker is om met een CVT sneller te zijn als met schakelbak.

Link
je hebt ook nog niet tegen mij gereden :lol:
In de bossen kon ik je niet vinden :lol:

Ben van het weekend weer thuis, proberen? :D
No Can't Do!
Plaats reactie