Jason McCoy schreef:quickshifter....
Zodat het meer op een automaat lijkt bedoel je
Jason McCoy schreef:quickshifter....
Zit soort van centrifugaal koppeling in die aan grijpt als motor X aantal toeren maakt, vandaar dat je een "automaat" nooit aan kunt trekken. Remt de motor af tot toerental X dan laat de koppeling los... als je weer gas geeft gaat toerental omhoog en grijpt de koppeling weer aan.Jason McCoy schreef:mmmm als ik dat zo lees dan is dat wel een heel mooie techniek.
Als ik dus goed begrijp zit de motor altijd op hetzelfde toerental wat dus net onder de piek ligt?
Hoe gaat dat dan als je t gas los laat? Moet je op de wielen remmen om het toerental in het blok terug te brengen of heeft een cam-am ook koppeling? En wanneer grijpt die koppeling dan in en wanneer uit? of kun je dat afstellen?
Die tijd heb ik over geslagen, ben van fiets naar raptor 700 gegaan... Maar ja is zelfde princiepe volgens mij.Jason McCoy schreef:Koppeling is het zelfde idee als je puchjes van vroeger??
Gast, ik heb je hoog staan als mede quadrijder. Maar je slaat de plank hier echt mis, je mist echt wat het betekent dat een CVT altijd op maximaal motorvermogen draait. En wat zware voertuigen betreft, dat is echt onzin. CVT is groot geworden in Dafjes en Volvo's met krap 40 pk, CVT zit in alle hybride auto's waar het belangrijk is dat de motor zo efficient mogelijk draait.Ardjuh schreef:Techniek is mooi, maar niet efficient.... alleen leuk voor grote vermogens, als je vermogen beperkt is wil je het zeker niet gaan verprutsen in een CVT. Techniek word meest gebruikt in grote lompe voertuigen, die zwaar moeten trekken onder variable snelheid.. daar is het ideaal voor. Je hoeft namelijk niet je aan drijving uit te schakelen en je zit altijd in optimaal werk gebied. Ben ervan overtuigd dat als je in een renegade een schakel bak legt en iemand erop zet die ermee overweg kan dat veel sneller bent als met CVT. Maar CVT blijft alsnog een opgewaardeerde automaat = voor luie mensen.
Ardjuh schreef:Is gevaarlijk om dat tegen me te zeggen, schakel tegen renegade.. al geprobeerd maar krijg last van
me nek van het achterom kijken waar de renegades blijven...
Maar ik heb het over de eerste (paar) seconde eigenlijk... bedoelde dat je door met je koppeling en
gas te spelen je in theorie het volledige vermogen in 1x op je achterwielen kan laten schieten.
En door ermee te spelen kun je zelf bepalen hoe veel... en waar je de motor gaat belasten,
maximaal koppel/vermogen. Met CVT kun je motor niet al naar optimale punt toe brengen
voordat die aan grijpt, zit altijd iets van een vertraging tussen. Met handmatige bak kun
je dat wel in theorie.... In weze doe je zelfde dan als de CVT doet, maar je verliest idd
dat je niet op ideale toeren gebied kan blijven zitten. Maar je wint doordat complete CVT
aandrijving minder efficient is om vermogen van blok naar wiel over te brengen, wrijvings-
verliezen in de poelie/snaar, zwaardere en grotere constructie. Want in princiepen is een
CVT niks anders als een versnellingsbak + CVT systeem.
schakel vs CVT zie je beetje wat ik bedoel.. maar ook wat jij bedoeld met sneller
Maar ook dat het stuk makkelijker is om met een CVT sneller te zijn als met schakelbak.
Link
In de bossen kon ik je niet vindendjwireless schreef:je hebt ook nog niet tegen mij geredenArdjuh schreef:Is gevaarlijk om dat tegen me te zeggen, schakel tegen renegade.. al geprobeerd maar krijg last van
me nek van het achterom kijken waar de renegades blijven...
Maar ik heb het over de eerste (paar) seconde eigenlijk... bedoelde dat je door met je koppeling en
gas te spelen je in theorie het volledige vermogen in 1x op je achterwielen kan laten schieten.
En door ermee te spelen kun je zelf bepalen hoe veel... en waar je de motor gaat belasten,
maximaal koppel/vermogen. Met CVT kun je motor niet al naar optimale punt toe brengen
voordat die aan grijpt, zit altijd iets van een vertraging tussen. Met handmatige bak kun
je dat wel in theorie.... In weze doe je zelfde dan als de CVT doet, maar je verliest idd
dat je niet op ideale toeren gebied kan blijven zitten. Maar je wint doordat complete CVT
aandrijving minder efficient is om vermogen van blok naar wiel over te brengen, wrijvings-
verliezen in de poelie/snaar, zwaardere en grotere constructie. Want in princiepen is een
CVT niks anders als een versnellingsbak + CVT systeem.
schakel vs CVT zie je beetje wat ik bedoel.. maar ook wat jij bedoeld met sneller
Maar ook dat het stuk makkelijker is om met een CVT sneller te zijn als met schakelbak.
Link