hallo,
ik zit met een vraag en een probleem...
een maat van me heeft een yamaha raptor 350 uit 2006
vorig jaar alles laten vervangen wat slecht is, ook motorisch, volgens de dealer was er niks aan de hand,distributieketting gecheckt,zuiger... enz enz..ze hebben wel de kleppen gesteld.
Hij rijdt alleen als het mooi weer is in het weekend, dus dat is niet zo veel,
Nu zijn we 3 weken geleden terug naar de dealer geweest omdat hij een apart geluid hoorde,bij de kleppen,dus de quad daar achtergelaten...toen na een paar dagen belde de dealer dat de quad klaar was.hij had de distributieriem gespannen want die stond slap, dat was de reden van het rare geluid volgens hun...hij zn quad gestart, geen raar geluid meer, dus de dealer zei dat hij goed was, maar na 5 minuten weer dat rare geluid, dus weer terug .
Ze gingen kijken wat het was, nu ( zo`n 1,5 week later) belde ze hem op dat waarschijnlijk de distributieriem spanner afgebroken is en in het blok gevallen, dus is het blok dus total loss en dat het waarschijnlijk een 17 a 1800 euro gaat kosten om hem te repareren...
wat vinden jullie, ik zelf vind het dat de kosten bij de dealer verhaald moeten worden, dit omdat hij heeft gezegt dat het goed was nu, en dat ze het probleem verholpen hebben, wat dus niet waar is en en nu een beschadigd blok tot gevolg heeft.
Graag jullie mening hierover...
blok yamaha 350 total loss
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: blok yamaha 350 total loss
Raar verhaal. De dealer kan niet in het blok kijken en misschien was dat ding al afgebroken. Ik zie alleen niet in waarom die af zou breken. Staan niet veel krachten op en de krachten die erop komen staan er in de lengte op. Dat is waarop dat ding t sterkst is.
Maar waarschijnlijk afgebroken????? Welke dealer is dat? Hij kan m er toch uitschroeven en dan weet je of is is afgebroken of niet toch?
Maar waarschijnlijk afgebroken????? Welke dealer is dat? Hij kan m er toch uitschroeven en dan weet je of is is afgebroken of niet toch?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Het is ook een raar verhaal, vooral omdat ze daar een dikke week geleden nog aan hebben zitten sleutelen,door hem strakker te zetten. en nu ineens kapot ( en distributieketting versleten..) lijkt me sterk dat na 5/7 rondjes rijden die ineens versleten is...terwijl dat ie in de winter niet rijd, en de zomer daarvoor nog nagekeken is.
Hij bracht zn quad naar de yamaha dealer hier, omdat hij een geluid hoorde, hun hebben het `gefixed` en volgens hun opgelost, daarna blok in de soep... morgen gaan we verhaal halen en leggen we het hun ff uit,dan kijken waar ze mee komen...
Hij bracht zn quad naar de yamaha dealer hier, omdat hij een geluid hoorde, hun hebben het `gefixed` en volgens hun opgelost, daarna blok in de soep... morgen gaan we verhaal halen en leggen we het hun ff uit,dan kijken waar ze mee komen...
-
- Quad Master
hopen dat ze hun fouten toegeven en het op eigen kosten repareren
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
de distributie kun je niet zelf spannen dit gaat automatisch
dmv een veertje
zoek een andere dealer want deze zou ik niet aan mijn quad laten sleutelen
dmv een veertje
zoek een andere dealer want deze zou ik niet aan mijn quad laten sleutelen
-
- Quad Master
naar welke dealer zijn jullie geweest?
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars