Uitlaatgassen dirigeren.
Uitlaatgassen dirigeren.
Heren,
Nu ruik ik na elke tocht op mijn quad naar de uitlaatgassen ervan. Dit is totaal niet prettig.
Nu ben ik zelf wel een beetje creatief, maar hoor k graag ook bestaande / voor de hand liggende oplossingen.
Ik zelf dacht aan:
Buisje op de uitlaatmond laten lassen/klemmen. Eentje welke afbuigt naar onder.
Of de kap verlengen / een bagagerek monteren en en een afscherming hieraan maken welke de gassen afschermt.
Iemand nog andere sprankelende ideeén?
Nu ruik ik na elke tocht op mijn quad naar de uitlaatgassen ervan. Dit is totaal niet prettig.
Nu ben ik zelf wel een beetje creatief, maar hoor k graag ook bestaande / voor de hand liggende oplossingen.
Ik zelf dacht aan:
Buisje op de uitlaatmond laten lassen/klemmen. Eentje welke afbuigt naar onder.
Of de kap verlengen / een bagagerek monteren en en een afscherming hieraan maken welke de gassen afschermt.
Iemand nog andere sprankelende ideeén?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: Uitlaatgassen dirigeren.
Harder rijden. Dan haalt de lucht je niet in.....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Haha, ik wilde er nog bij zetten: Antwoorden als volgt ** zijn niet gewenst.
Majah, bij primair vervoer is het onvermijdelijk zo nu en dan langzaam te rijden/stil te staan.
Majah, bij primair vervoer is het onvermijdelijk zo nu en dan langzaam te rijden/stil te staan.
- Jason McCoy
- Quad GOD
maar ik begrijp niet waarom je dan naar uitlaatgassen gaat ruiken. Als je uitlaat gewoon dicht zit en niet lekt zijn de dampen toch altijd achter je??
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Zo werkt dat niet...
- yamahakoppel
- Quad GOD
als ik alleen rij heb ik eigenlijk weinig last van geur na een rit
als ik in groep rij is het soms dat ik naar uitlaat gassen reuk maar ik rij dan ook half dagen
zelfs al zou je een bocht omlaag aan je uitlaat maken blijft het nog in de buurt van jou hangen
persoonlijk zou ik uw quad eens beter laten afstellen want als je zoveel geur hinder hebt is hij misschiens slecht afgesteld waardoor je een slechte verbranding hebt
wat ik wel heb is dat in druk verkeer ik de uitlaat gassen van de auto's voor mij reuk
wat ook een oplossing zou zijn is u wassen na een rit en andere kleren aan doen
als ik in groep rij is het soms dat ik naar uitlaat gassen reuk maar ik rij dan ook half dagen
zelfs al zou je een bocht omlaag aan je uitlaat maken blijft het nog in de buurt van jou hangen
persoonlijk zou ik uw quad eens beter laten afstellen want als je zoveel geur hinder hebt is hij misschiens slecht afgesteld waardoor je een slechte verbranding hebt
wat ik wel heb is dat in druk verkeer ik de uitlaat gassen van de auto's voor mij reuk
wat ook een oplossing zou zijn is u wassen na een rit en andere kleren aan doen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- Jason McCoy
- Quad GOD
Zowiezo is af en toe wassen geen gek idee
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Bij een brommer is het vaak op te lossen met een terugloopuitlaat. De gassen gaan dan geheel andere kant op.
Voor een 4takt vind ik mijn quad wel smerig ruiken. !
T stinkt veel minder dan een scooter, maar het liefst ruik ik helemaal niks aan me kleren na het rijden.
Voor een 4takt vind ik mijn quad wel smerig ruiken. !
T stinkt veel minder dan een scooter, maar het liefst ruik ik helemaal niks aan me kleren na het rijden.
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
http://www.youtube.com/watch?v=LOmEUsVNm6k&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=mXyo9PO8 ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit was mijn ouden barossa, omdat ik dat orginelen pijpje niet mooi vond heb ik daar een buisje overheen gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=mXyo9PO8 ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit was mijn ouden barossa, omdat ik dat orginelen pijpje niet mooi vond heb ik daar een buisje overheen gemaakt.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
heb je een rugzak op je rug? Meestal komt het doordat je een zuigende werking achter je rug krijgt hierdoor komen de uitlaat gassen weer terug, je moet het zien als een vliegtuig vleugel, daar wervelt de lucht ook omheen zodat deze in de lucht blijft. Zo werkt het ook met de quad. Het kan zijn als je een rugzak draagt dit extra versterkt of juist verzwakt. Een voorbeeld bij de moto GP hebben de meeste rijders een soort bult op hun rug, dat is ook om de werveling op hun rug te verminderen. Een bagage rek hoeft niet perse de oplossing te zijn, maar het is eigenlijk gewoon proberen. Het zelfde geld voor het pijpje. Zelfs een andere jas zou kunnen schelen. Als je het perse zou willen weten zou je een wind tunnel inmoeten dan kun je het precies zien, maarja wie heeft zoiets thuis in zijn garage staan.
Bedankt voor jullie reacties.
De theorie ben ik mee bekend.
Bagagerek wilde ik van onder 'bekleden'(afschermen).
Echter heb ik nu al en sportuitlaat voor een prikkie op de kop getikt, dat eens testen.
Tevens is me luchtfilter element vervangen ==> meer lucht, minder benzine overschot iets wat ik eerst nog zal doen.
De theorie ben ik mee bekend.
Bagagerek wilde ik van onder 'bekleden'(afschermen).
Echter heb ik nu al en sportuitlaat voor een prikkie op de kop getikt, dat eens testen.
Tevens is me luchtfilter element vervangen ==> meer lucht, minder benzine overschot iets wat ik eerst nog zal doen.