Motor suzuki Lt80 ratelt
Motor suzuki Lt80 ratelt
Hallo,
Vraagje, ik had onlang een tweedehands quad lt 80 suzuki aangekocht,
Wou hem in orde zetten en heb de cilinder afgenomen, en alles gereinigd,
Per ongeluk heeft iemand op start geduwd zonder cilinder zodat de piston naar boven gegaan is en op de motor gebroken is.(een schelp van de onderkant van de piston)
Ik heb een nieuwe piston besteld,en nieuwe segmentringen, deze gemonteerd , aan de cilinder zelf heb ik niks gedaan,
Wanneer ik nu start vind ik dat de motor rateld, is alsof er een stuk aluminuim inzit,
Heb nochtands goed gekeken en tussen de krukas zat er niks van stukken ofzo voor ik de cilinder terug monteerde.
Heeft iemand een tip? Zou de krukas scheef zijn?
Vraagje, ik had onlang een tweedehands quad lt 80 suzuki aangekocht,
Wou hem in orde zetten en heb de cilinder afgenomen, en alles gereinigd,
Per ongeluk heeft iemand op start geduwd zonder cilinder zodat de piston naar boven gegaan is en op de motor gebroken is.(een schelp van de onderkant van de piston)
Ik heb een nieuwe piston besteld,en nieuwe segmentringen, deze gemonteerd , aan de cilinder zelf heb ik niks gedaan,
Wanneer ik nu start vind ik dat de motor rateld, is alsof er een stuk aluminuim inzit,
Heb nochtands goed gekeken en tussen de krukas zat er niks van stukken ofzo voor ik de cilinder terug monteerde.
Heeft iemand een tip? Zou de krukas scheef zijn?
- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Contacteer:
Re: Motor suzuki Lt80 ratelt
denk eerder dat je krukas ook een slag me gekregen heeft. als je zegt dat un stuk van de zuiger af gebroken is, zouw me dit niet verbazen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . 
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Heb het ook zitten denken vandaag , maar ben niet zeker
-
erikalbring
- Quad Master

je kunt het beter direct vervangen als je het niet vertrouwt
yamaha raptor 350
: kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Weet het niet meer, was zo'n geluid alsof er een stukje aluminium inlag en meesloeg, één ding weet ik zeker, dat het geluid meeging met de toeren van de motor. Hoe meer toeren hoe sneller het geluid.
Heb nu de cilinder afgehaald, stond mooi, de piston ook, in de kast van de krukas zit zeker geen stukje ,en nergens schending te zien.
Aan de krukas is niets te zien, kan je dat testen? Dat beentje waar de piston aan vast zit kan je een paar mm heen en weer bewegen, maar vermoed dat dit normaal is.
Is het niet wreed de motor open te smijten en een krukas te vernieuwen als het niet nodig is?
Wie weet raad?
Heb nu de cilinder afgehaald, stond mooi, de piston ook, in de kast van de krukas zit zeker geen stukje ,en nergens schending te zien.
Aan de krukas is niets te zien, kan je dat testen? Dat beentje waar de piston aan vast zit kan je een paar mm heen en weer bewegen, maar vermoed dat dit normaal is.
Is het niet wreed de motor open te smijten en een krukas te vernieuwen als het niet nodig is?
Wie weet raad?
- yamahakoppel
- Quad GOD

wat bedoel je met heen en weer
als je links en rechts bedoeld is het goed maar als het voor en achteruit is in de richting dat de piston gaat dan zit je met problemen
als je links en rechts bedoeld is het goed maar als het voor en achteruit is in de richting dat de piston gaat dan zit je met problemen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Hoe moek dat uitleggen, ge hebt twee zwengels, dus die ronden van de krukas, en dan zit er een been naar boven waar de piston opzit,
Dus dat been , als je dat tussen die schijven heen en weer duwt zit daar enkele mm speling op, ben gewoon aan het zoeken aan wat dat lawaai en trillingen teweegbrengt.
Dus dat been , als je dat tussen die schijven heen en weer duwt zit daar enkele mm speling op, ben gewoon aan het zoeken aan wat dat lawaai en trillingen teweegbrengt.
- yamahakoppel
- Quad GOD

als je drijfstang speling heeft op je krukas kun je trillingen krijgen
kunnen ze normaal revisie geven kost minder dan volledig nieuwe krukas met drijfstang
kunnen ze normaal revisie geven kost minder dan volledig nieuwe krukas met drijfstang
Groetjes Kris