Al wat meer ervaring met Barossa 250cc ?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
psygho
Toeschouwer
Toeschouwer

Al wat meer ervaring met Barossa 250cc ?

Bericht door psygho »

Zit me verlekkeren op een quad, maar wil het een beetje betaalbaar (en goed zijn) zijn, dan kom ik uit op een barossa 250cc (cheetah)..Gezien de dingne welke ik gelezen heb,,,,
Budget gezien nog te doen... Maar dan het volgende. Is het wat ??? Zijn ze echt betrouwbaar ? En hoe loopt de onderdelen voorziening ?>

Het is me eerste quad, na enkel brommers gehad te hebben als hobby.(ss50/honda mb50 / derbi sm extreme, en ook leuk, een yamaha tzr 50) Dus voor word dit een uitstapje.

Wil wat meer vermogen(acceleratie),dan op de brommers, maar wil geen motorrijbewijs. Het word voor mij een hobby stuk, dus mooi weer rijder, en voor de rest niet.

Ben zelf technische genoeg om al het onderhoud en of reparatie zelf te doen. Dit neemt niet weg dat het een hobby is die ik zo vaak wil doen, als mogelijk. Dus wil wel wat kwaliteit. Niet iets wat me onder de kont weg roest. (china brol /honda dax/ape monkey kopie) Of afbreekt. Ben een luie monteur, kan het wel, wil het niet. Schoonmaken na een incidentele bosrit en normaal onderhoud, is natuurlijk geen probleem, ik vertroetel mijn wagenparkje wel degelijk...... Heb een hekel aan onderhoud en reparatie, als dat te wijten is aan slecht materiaal, afknappen, vroeg tijdige slijtage door slecht materiaal, etc, etc.. Kortom, geen china of bami hap voor mij...

De wensen verwachtingen:
Heb een TZR 50, en die loopt vrolijk 100, en das me een beetje te gek. Leuk voor op boerenweggetjes.. Maar nu met de rollerbanken niet zo prettig, en zeker gezien de consequenties is de lol daar een beetje vanaf... Wil dus legaal wat meer acceleratie en snelheid. Snelheid boeit me niet eens zoveel, merendeel is toch vanwege de omgeving 65 tot 80 km per uur max, wil je het veilig houden. Hoeft op zich geen pasagier mee, geen bagage, is eigenlijk puur voor mezelf. 90% weggebruik. Budget +/- 2000 euro.
Wil minimaal wel meekomen op de 80 kilometer wegen, en offroad zal ik af en toe eens doen. Vast niet veel.Geen superlange tourritten. Tis gewoon lekker een paar uurtjes rijden, en dan weer klaar. Vanwege tekort aan stal ruimte komt hij dan bij mijn ouders in een schuur. Droog en warm. Helaas 8 kilometer weg....

Graag had ik wat advies en algemene info, heb de post op het forum al doorgelezen.
Ik had gehoopt nu we wat verder in tijd zijn of er al wat meerde ervaringen zijn wat betreft dit merk.
Wat doet trouwens het verbruik ?

Alvast bedankt!

mvrg: Emil
TheMask
Quadrider
Quadrider

Re: Al wat meer ervaring met Barossa 250cc ?

Bericht door TheMask »

Lol
Volgens mij stapt een groot deel van de quad rijders met een Barossa in.
Puike machintjes
Kosten nagenoeg geen drol, en het onderhoud (al zeg ik het zelf) valt best mee.
Echte bagger monsters zijn het niet, maar hier en daar een gezonde donut weg leggen doet ie graag.
Of als meneer agent niet kijkt, met nat weer lekker driftend een rotonde pakken.
Als je kwaliteit wil moet je een A merk pakken, maar als je budget B is... Barossa :)

Kwa onderdelen valt het mij mee (heb nu wel wat moeite om een juiste cdi unit tepakken te krijgen) maar verder prima te doen.

Top snelheid ligt op de 87,5kmh
En een gemiddeld boodschappenwagentje is er met goed fatsoen nog wel uit te trekken bij een stoplicht.

Zelf gebruik ik hem elke dag voor woon werk verkeer (+/- 200 km voor 9 euro aan benzine, ik doe er precies een week mee)

De 2 cilinder loopt lekker rustig, en schijnt een copie van een Honda motorblok te zijn (correct me if i'm wrong)

Voor mij doet hij het prima, maar als er wat meer budget is komt er met de tijd een A merk.
Wat ik zeg, een prima quad om mee te beginnen :mrgreen:
Afbeelding
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

klopt, blok is kopie van een honda CB-250blok als ik het goed heb
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Heb 4 jaar gereden met mijn barossa cheetah 170 cc, op crossbaan mee geweest maar ook op weg gebruikt.

Prima machine, je moet je moeiten doen wil je de motor kapot krijgen, voor de rest is alles zelfde als een yamaha blaster op de kappen en motor na. frame delen van yamaha blaster passen dus.

Het is zoals gezegt een B merk het is niet zo van ik pak hem ga rijden en zet hem weer neer zonder een olie te controleren en half jaar te verversen.

Kwa snelheid de 170 cc deed het net, met 2 man er op en 80 rijden, ja kwa comfort was dat het net niet. maar die 250 cc heeft daar veel minder problemen mee.

Bij aankoop zouw ik hem wel compleet uit elkaar halen : wat onder compleet versta , alle lagers na kijken ( a-arm lagers as lagers wiel lagers achterbrug lagers) Dit is nogal een gevoelig punt bij somige quads, maar dat is gewoon slijtage.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
psygho
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door psygho »

Trouwens iemand een idee hoevaak je de kleppen moet stellen, of heeft deze al zelf stellende kleppen ?
Vast niet gezien het een cb250 honda kopie is, en die waren er in 1972 volgens mij al...
Laatst gewijzigd door psygho op di 07 aug, 2012 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Blok is inderdaad een exacte kopie van een Honda CB 250. En uitwisselbaar. Dat heb ik onlangs zelf gedaan. Kleppen moet je stellen, maar als dat eenmaal gedaan is kun je weer tijden rijden. Het zijn hele sterke motortjes. De top ligt zo rond de 100 km per uur. Verbruik ca 1 op 20. Naast Barossa kun je ook zoeken naar een Derbi 250 cc, of een Kasea etc. Dat zijn allemaal dezelfde quads. Frame is gelijk aan een Yamaha. Blok is Honda-kopie. Ik heb laatst zelf een Derbi helemaal gerestaureerd en van een Honda blok voorzien:

Afbeelding

foto van het Honda-blok:

Afbeelding
psygho
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door psygho »

Thnx voor de reacties...
Denk dat ik maar even eens een stukje proefrijd op een barossa... Want dat weet ik nog niet, hoe het rijd, en of ik het wel leuk vind, en hoe de zithouding is... Een heel sportieve zit ligt me niet zo, das ook het grote nadeel van de tzr, hoewle dat de grootste brommer is, wbt racers, is dat meer een tourbrommer, maar na wat uurtjes voel je je polsen ook wel....(ben 1.83)

We houden jullie op de hoogte!
psygho
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door psygho »

Update:
Vandaag 2 barossas gezien en op gereden.

Nou ja 1 tmc, en 1 barossa.

De tmc had een 4 bak, en offroad banden. 3000km op de teller, en wat roest plekken, bouwjaar 2005. prijs 1850 euro.
Gas ging super zwaar, en koppeling pakte op het laatst pas, dus nieuwe platen.. nou ja niet ernstig, nerfbars, en sportuitlaat.
Nooit op een quad gereden, vermogen genoeg. Dat was een dikke plus. Maar wegligging, echt beroerd! niet leuk...
Eerste bocht viel mee, hing al wat mee, dus dat ging best soepel.. Maar trillen als een gek, en heel erg spoorzoeken... Nee. een afrader...

De 2e een barossa, 1000km op de teller, en eind 2007, in nieuwstaat, wegbanden,slechts een paar plekjes oppervlakkige vlug roest. Altijd in verwarmde schuur gestaan. Was te zien. Prijs 1750. 5 bak, met achteruit. Vermogen viel me super tegen, en hij stotterde ook op bepaald toeren tal. Hij was iig te rijk, met choke erop werd het erger. Zat oude benzine in, en had sportuitlaat nerfbars, en nog wat spul, wat de andere ook had, waren gelijkwaardig wat dat betreft.
Maar goed mistte voor mijn gevoel wel de helft aan vermogen ten opzichte van de andere. Wat opviel is dat hij bij de uitlaat pakking toch wat rommer langs liet lopen, en was danig zwart. Vermoedenlijk door veel te rijk te staan. Motor lie verder stationair best goed, je hoord egeen kleppen of wat dan ook. Ik gok op verkeerde (rijke) afstelling, maar rookte daarbij niet, iets wat je normaal wel wat zou verwachten met gepruttel.... Hij rook wel naar benzine in de garage, op zich niet ernstig, nergens een lek te vinden, dus zal wel wat zweten....

Ook hier testrit gemaakt, was al wat beter dan de andere, maar ook hier trilt alles als een gek, en was enige zin van comfort ver te zoeken... Wel handig die achteruit! Opa word oud... En denk dat het quad rijden niet voor mij weggelegd is... Ik weet nie tof ik er wel aan WIL wennen...

Daarnaast moet de quad iedere keer bij mijn ouders in de schuur, en dan ben ik ook al een uur kwijt, met heen en weer rijden. (brommer naar pa en ma, quad naar huis. quad naar pa en ma, brommer naar huis.) En dat terwijl ik meestal juist veel van die inpuls ritten heb hier met de brommer.

Had ik een schuur dan had ik hem wel gekocht, en de gok op de barossa gewaagd. Maar nu al met al kijkend, laat ik het eerst maar schieten.... Jammer, leek me een leuke hobby! Ach huren we een keer zon ding! Das ook schik..
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Trillen vind ik vreemd. 2 cilinder zou niet teveel mogen trillen.

Moet zeggen dat t jammer is dat je t al zo gauw af laat weten. Voor 2 ruggen het je ook een warrior als je goed zoekt.
Die trillen tenminste nouwelijks. De wegligging kun je bijiedere quad regelen.

Mijn gok is dat je toevallig op slechte quads hebt gereden. Ga eens naar een goeie dealer en probeer er daar eens 1, durf wel te zeggen dat er daar vast wel een goeie quad staat die fatsoenlijk rijd.

Ik zag op marktplaats ofzo ook een voordeliger rappie 660 voorbij komen. Dan heb je helemaal power zat.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
psygho
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door psygho »

Wie weet heb ik 2 slechten gehad hoor, dat zou kunnen..
Der zaten op deze 2 quads ook de nodige boutjes en moertjes los, puur door de trillingen... Ook al roest op lipjes omdat daar de verf eraf was door de trillingen vna spatboard... En idd dat verwacht je niet. Zeker omdat de bandenspanning wel goed was. Die is nog gecontroleerd.. Getest op 0,5 0,6 0,7 en 0,8. En het rare was we reden op asfalt... Nog niet eens op klinkers....

Zelfs een derbi blok zonder balans as trilde minder, en deze staan er om bekend dat ze trillen...

Ben wel bereid nog het een en ander te testen, of proef te rijden.... Das geen probleem...
Dus ik sta open voor suggesties.... Maar ben bang dat ik het budget dan omhoog moet schroeven,en wellicht volgend jaar eens verder kijken.. Seizoen zit er ook zowat weer op.. dus ja wie weet, heb ik dan wat meer tijd en ruimte om te kijken... (en geld eventueel)
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Ik heb eventueel nog een Aeon 220 Cobra staan. Automaat 200 cc. Net dingetje. Met nieuw Nederlands kenteken. Start en loopt perfect. Aeon is een Taiwanees merk (niet Chinees) en kwalitatief vergelijkbaar met een Barossa. Deze rijdt wel prima en trilt niet. Foto's moet ik nog maken is net binnengekomen.

Prijs 1399euro.

Afbeelding
psygho
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door psygho »

Klinkt niet verkeerd, maar ik wil echt geen automaat... En liefst ook niet onder de 250cc...
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Oke, ik denk ik meld het ff voordat de quad op de site en op marktplaats komt te staan. Ik denk toch dat een Barossaatje voor jou ideaal is. Trilling en slecht sporen kun je oplossen door uitlijnen en balanceren. Ik zou er toch noch maar eens een paar meer proberen :)
adlyRocky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door adlyRocky »

Nou ik heb ook op een 170 gereden en heb uiteindelijk een 250 gekocht daarmee ben ik begonnen heb alles al gereden
yamaha 660 700 grizlly raptor polaris predator linhai 260 en nog wat dingen wil nog een polaris outlaw hebbe . :D

Maar bezit sinds een paar dagen weer een barossa 250 :mrgreen:

250cc Machientjes lopen makkelijk 125km per uur top en de 170cc krap 90-100 En kunnen goed meekomen heb zelfs met een raptor 700 door het zand geweest en kreeg complimenten hij wist niet dat die dingen nog zo goed konden meekomen :lol:

Zo vraag maar raak de barossa heeft soms onderhoudt nodig zodra die helemaal goed is afgesteld kwa weggligging heb je echt een goed rijdende quad en bij 70-80km per uur rijdt die het lekkerst maar bij een 170cc is dat 40tot 50 km per uur.

Want bij 70-80 zit je echt niet lkkr op een 170cc.

En de mijne staat te koop dus als je interesse heb, :bier:

Barossa cheeta 250cc
bj 2005
Km stand 3200
Staat als nieuwstaat geen roest !!!
Sportuitlaatsteem
Nefbars
Nl kenteken

Prijs 1750,- euro

Afbeelding
Linhai 260 Black Forest Edition and Polaris Predator 500
adlyRocky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door adlyRocky »

Volgens mij heeft de koper geen interesse in een barossa :lol:

Is erg stil
Linhai 260 Black Forest Edition and Polaris Predator 500
Plaats reactie