vandaag even mijn bouten van mijn veren aangepast om de stangen van mijn anti sway bar aan te bevestigen
al zeg ik het zelf niet slecht bedacht
een gewone inbus bout van M10 deze de kop 9mm diep uitgeboord met 8,5 en schroefdraad van M10 ingetrokken en de koppeling wat afgezaagd en erin gedraaid met locktite geborgt
en het geheel terug gemonteerd
moet de bout nog even inkorten en nog een inox draadeindhalen van M10 want die gegalvaniseerde wat ik nu had gaat na een tijd roesten wat helemaal niet in het geheel past
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Niet dat ik iets tegen Engelse termen heb hoor, maar dit is toch gewoon een stabilisatorstang? Interessant topic trouwens, hier hoor je niet zo vaak iets over.
Stabielisatorstand heb je bij auto's. die gaan het torderen van de carroserie tegen volgens mij.
Bij een quad gaat het het rollen van het frame tegen. Is volgens mij wel wat anders toch?
Nee, ook bij auto's gaat die het overhellen tegen. Jij bedoelt misschien zo'n stang die je bovenaan de veerpoten dwars over het blok legt, kan even niet op de naam komen.
Hier een pagina waar ze allebei opstaan met wat uitleg: http://www.cartuning-guide.com/veerpootbrug.html" onclick="window.open(this.href);return false; (veerpootbrug was dus het woord waar ik niet op kon komen )
Jazzy schreef:Nee, ook bij auto's gaat die het overhellen tegen. Jij bedoelt misschien zo'n stang die je bovenaan de veerpoten dwars over het blok legt, kan even niet op de naam komen.
een swaybar zie je niet terug bij auto's omdat de stang ervoor zorgt dat de veerpoten niet meer onafhankelijk
kunnen veren wat bij een auto altijd het geval is voor zover ik weet dan
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
vandaag even verder gewerkt aan de anti sway bar
met dit als resultaat
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
tjobbie schreef:een swaybar zie je niet terug bij auto's omdat de stang ervoor zorgt dat de veerpoten niet meer onafhankelijk
kunnen veren wat bij een auto altijd het geval is voor zover ik weet dan
Zie je wel bij auto's hoor, de meeste auto's hebben er eentje. Zo niet alle... Als beide wielen inveren dan staat de stang dat gewoon toe, maar hij zal voorkomen dat eentje helemaal inveert en de andere helemaal uit. Op deze manier voorkomt hij overhellen.
die heeft ook standaard travel A-armen mijn swaybar is korter dan de veer bevestiging kan het dus niet op die manier doen is wel mooier
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !