Quad kopen, voor op straat
Quad kopen, voor op straat
Hey, ik wou graag een Quad kopen voor op straat
Ik weet dat ik rijbewijs nodig heb, maar dat haal ik zodra ik 18 ben, wat niet meer zo gek lang is.
Ik ben nog een student, dus veel geld heb ik niet en wou graag een quad kopen rond de 2.000euro
Ik zou HEEEEL graag een raptor kopen maar daar is er het geld gewoon niet voor.
Straat gebruik:
- Rijd ik lange afstanden? Nee,
- Hoge snelheden? het liefst 80-90km/u
- Moet er plek zijn voor bagage? Nee
- Rijd ik altijd met passagier, of slechts een enkele keer? Ik rijd er alleen op
Ik zou ook graag af en toe door het bos willen rijden, maar niet over heuvels springen ofso ^^ gewoon rustig rondrijden door het bos.
Ik zou graag een quad hebben met het uiterlijk van de Raptor
Ik heb al op de forum gekeken en naar de A/B klasses enz vn betrouwbare merken, maar nergens staat 'shineray' er bij
Is dat een goed merk? (ookal komt het uit china)
Ik heb een site gevonden met veel goedkope quads, maar hoe zou de qualiteit er van zijn, daarvoor ben deze post,
Quads die me iets lijken:
Mad Max 250cc Quad RACING versie met straattoelating
Panther 250cc
Shenke 250cc XTREME 9a
Shineray STIXE 9E
Sineray STIXE 250
Maar deze zullen zeker geen lang leven hebben....?
Ik vond deze quote: "Wat chineesjes betreft, als ge er de ballen verstand van hebt zou ik er ook afblijven, stel dat ge elke maand bij iemand anders moet gaan aankloppen voor sleutelhulp, gaat niemand mee gediend zijn
Van de A-merken heb je duidelijke handleidingen tot in detail van elke schroef, en daar is veel hetzelfde tussen de quads onderling waardoor je sneller geholpen bent. Met een chinees gaat het zoeken zijn naar iemand die ongeveer dezelfde heeft.."
Maar bij shineray, kun je dat ook zien.. alleen vind ik het niet meer terug waar, maar ik weet zeker dat ik het ergens op internet zag staan hoe alle onderdelen in elkaar zaten enz. is het daarom een goed merk?
Ook zou ik graag een kijkje willen nemen op de verzekering wat dat kost, ik heb op het forum gekeken, dat DVV de goedkoopste is, maar hun hebben allemaal vn die dikke quads (hoge snelheid enz,) wat het duurder maakt, wat zou het kosten voor mij, 18 jarige, met een 250cc quad?
*note: Ik zelf ken redelijk weinig over quads qua onderhoud/goed materiaal/goede merken/goede quads enzz
Ik weet dat ik rijbewijs nodig heb, maar dat haal ik zodra ik 18 ben, wat niet meer zo gek lang is.
Ik ben nog een student, dus veel geld heb ik niet en wou graag een quad kopen rond de 2.000euro
Ik zou HEEEEL graag een raptor kopen maar daar is er het geld gewoon niet voor.
Straat gebruik:
- Rijd ik lange afstanden? Nee,
- Hoge snelheden? het liefst 80-90km/u
- Moet er plek zijn voor bagage? Nee
- Rijd ik altijd met passagier, of slechts een enkele keer? Ik rijd er alleen op
Ik zou ook graag af en toe door het bos willen rijden, maar niet over heuvels springen ofso ^^ gewoon rustig rondrijden door het bos.
Ik zou graag een quad hebben met het uiterlijk van de Raptor
Ik heb al op de forum gekeken en naar de A/B klasses enz vn betrouwbare merken, maar nergens staat 'shineray' er bij
Is dat een goed merk? (ookal komt het uit china)
Ik heb een site gevonden met veel goedkope quads, maar hoe zou de qualiteit er van zijn, daarvoor ben deze post,
Quads die me iets lijken:
Mad Max 250cc Quad RACING versie met straattoelating
Panther 250cc
Shenke 250cc XTREME 9a
Shineray STIXE 9E
Sineray STIXE 250
Maar deze zullen zeker geen lang leven hebben....?
Ik vond deze quote: "Wat chineesjes betreft, als ge er de ballen verstand van hebt zou ik er ook afblijven, stel dat ge elke maand bij iemand anders moet gaan aankloppen voor sleutelhulp, gaat niemand mee gediend zijn
Van de A-merken heb je duidelijke handleidingen tot in detail van elke schroef, en daar is veel hetzelfde tussen de quads onderling waardoor je sneller geholpen bent. Met een chinees gaat het zoeken zijn naar iemand die ongeveer dezelfde heeft.."
Maar bij shineray, kun je dat ook zien.. alleen vind ik het niet meer terug waar, maar ik weet zeker dat ik het ergens op internet zag staan hoe alle onderdelen in elkaar zaten enz. is het daarom een goed merk?
Ook zou ik graag een kijkje willen nemen op de verzekering wat dat kost, ik heb op het forum gekeken, dat DVV de goedkoopste is, maar hun hebben allemaal vn die dikke quads (hoge snelheid enz,) wat het duurder maakt, wat zou het kosten voor mij, 18 jarige, met een 250cc quad?
*note: Ik zelf ken redelijk weinig over quads qua onderhoud/goed materiaal/goede merken/goede quads enzz
Laatst gewijzigd door Dalderup op ma 20 jul, 2015 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Quad kopen, voor op straat
ik zou een blaster 200cc pakken.
voor 2000 heb je een hele mooie en goede blaster, is een yamaha, degelijke quads, gaat goed vooruit ,...
is een 2-takt dus goed voor korte afstanden.
suc6
voor 2000 heb je een hele mooie en goede blaster, is een yamaha, degelijke quads, gaat goed vooruit ,...
suc6
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
3) yfz 450 08 (verkocht)
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
- Jason McCoy
- Quad GOD
Klopt blaster zou ik ook zeggen. Of zoeken naar een warrior.
Je gaat er wel 1 vinden voor jou prijs, misschien met wat werk maar je geeft aan nog even tijd te hebben. Die tijd kun je gebruiken voor wat opknapwerk.
Qua verzekering maakt het niet uit of een quad heb met veel of weinig vermogen geloof ik. Is namelijk altijd 15kw.
Prijzen in nederland of belgie verschillen wel gigantisch. In belgie zit je al gauw op een paar honderd en in nederland een tientje per maand ofzo.
Je gaat er wel 1 vinden voor jou prijs, misschien met wat werk maar je geeft aan nog even tijd te hebben. Die tijd kun je gebruiken voor wat opknapwerk.
Qua verzekering maakt het niet uit of een quad heb met veel of weinig vermogen geloof ik. Is namelijk altijd 15kw.
Prijzen in nederland of belgie verschillen wel gigantisch. In belgie zit je al gauw op een paar honderd en in nederland een tientje per maand ofzo.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Master
blaster/warrior, vele malen betrouwbaarder als die chineesjes, blaster is wel 2t (ietsje meer onderhoud als een warrior) en is dus net even vinniger als de warrior, maar de warrior is in princiepe gelijk aan de raptor 350, (volgensmij kun je de kappen van de raptor en de warrior zo omzetten, heb je dus de raptor look ) en het verbruik van een warrior is lager als dat van een blaster
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
-
- Quadracer
ha, lekker veel van mij in je post!
Wat die quote betreft, dat heb ik inderdaad gezegd, maar het betekent niet dat als je er een service manual van vindt, het ook in orde komt. Ik heb even voor je gezocht maar kon tot hiertoe geen manual vinden, moest je er toch één vinden betekent het natuurlijk niet altijd dat je ook meteen de correcte vervang-onderdelen gaat vinden. Daar heb ik echter geen ervaring in, maar van 'horen zeggen' schijnt het niet altijd simpel zijn, al kan je wel sommige onderdelen van andere merken aanpassen als je een beetje handig bent schijnt zo..
Maar uiteindelijk, bij alle quads: al doende leert men! Je leert snel hoe zo een ding in elkaar zit en met een beetje handigheid kan je wel veel zelf, ook bij een chinees neem ik aan.
Als je dan specifieke vragen hebt over problemen met je chinees moet je wel naar een ander forum vrees ik, want als het te specifiek wordt kennen we er hier niet veel van gezien hier weinig mensen met een chinees merk zitten
Alternatieven voor je chineesjes zijn mss: yamaha Blaster, raptor 250, warrior?
Wat verzekeringen betreft, dat heb ik wel helemaal zelf onderzocht dus daar kan ik wat preciezer in zijn (gezien je het over DVV hebt woon je in België?).
Staat ook in men topic over DVV, maar kort samengevat:
Gezien je leeftijd (ik was ook zo oud toen ik men eerste quad had) zou ik zeker bij DVV langsgaan, let wel: als je je daar wilt aansluiten moet je quad gekoppeld aan een autoverzekering bij DVV. Maar los daarvan kan je altijd die offerte gebruiken om je eigen verzekeraar onder druk te zetten, omdat ze anders een klant dreigen te verliezen.
Je zal wel bij beiden de quad op naam van je ouders moeten zetten, met jezelf als frequente bestuurder, dit is het goedkoopste.
Bij KBC was het iets van een 320 euro meen ik voor een 200cc, voor een grote klant.
Bij DVV was het 290 euro voor een 660cc gekoppeld aan 1 auto. Dus ik denk dat DVV daar zelfs nog onder gaat voor een 200cc quad
Wat die quote betreft, dat heb ik inderdaad gezegd, maar het betekent niet dat als je er een service manual van vindt, het ook in orde komt. Ik heb even voor je gezocht maar kon tot hiertoe geen manual vinden, moest je er toch één vinden betekent het natuurlijk niet altijd dat je ook meteen de correcte vervang-onderdelen gaat vinden. Daar heb ik echter geen ervaring in, maar van 'horen zeggen' schijnt het niet altijd simpel zijn, al kan je wel sommige onderdelen van andere merken aanpassen als je een beetje handig bent schijnt zo..
Maar uiteindelijk, bij alle quads: al doende leert men! Je leert snel hoe zo een ding in elkaar zit en met een beetje handigheid kan je wel veel zelf, ook bij een chinees neem ik aan.
Als je dan specifieke vragen hebt over problemen met je chinees moet je wel naar een ander forum vrees ik, want als het te specifiek wordt kennen we er hier niet veel van gezien hier weinig mensen met een chinees merk zitten
Alternatieven voor je chineesjes zijn mss: yamaha Blaster, raptor 250, warrior?
Wat verzekeringen betreft, dat heb ik wel helemaal zelf onderzocht dus daar kan ik wat preciezer in zijn (gezien je het over DVV hebt woon je in België?).
Gezien je leeftijd (ik was ook zo oud toen ik men eerste quad had) zou ik zeker bij DVV langsgaan, let wel: als je je daar wilt aansluiten moet je quad gekoppeld aan een autoverzekering bij DVV. Maar los daarvan kan je altijd die offerte gebruiken om je eigen verzekeraar onder druk te zetten, omdat ze anders een klant dreigen te verliezen.
Je zal wel bij beiden de quad op naam van je ouders moeten zetten, met jezelf als frequente bestuurder, dit is het goedkoopste.
Bij KBC was het iets van een 320 euro meen ik voor een 200cc, voor een grote klant.
Bij DVV was het 290 euro voor een 660cc gekoppeld aan 1 auto. Dus ik denk dat DVV daar zelfs nog onder gaat voor een 200cc quad
Laatst gewijzigd door Jeroen1991 op za 18 aug, 2012 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Raptor 660R!
-
- Quadracer
En dat is waar Jason de mist in gaat, mijn excuses JasonJason McCoy schreef:
Maar de prijs is dus wel degelijk afhankelijk van de cc's, want de verzekeringsmaatschappijen zijn (in tegenstelling van onze staat soms) wel beter op de hoogte van de quads, en die weten ook dat het aantal kw bij elke quad hetzelfde is in België (administratieve regel).
Yamaha Raptor 660R!
of mss is een HSUN 350 een optie ??
looks, raptor 350
is nuwel een chinees, maar ik denk dat de qualiteit nog 'cava' is
looks, raptor 350
is nuwel een chinees, maar ik denk dat de qualiteit nog 'cava' is
1) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
3) yfz 450 08 (verkocht)
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
-
- Quad Master
h-sun is idd chinees, maar bijna alle onderdelen van een raptor passen (ze zijn wel minder betrouwbaar als een warrior/raptor )
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
"2-takt dus goed voor korte afstanden" Bedoel je daarmee zo'n 10Km/dag want ik weet niet wat jij een korte afstand noemtbizon450 schreef:ik zou een blaster 200cc pakken.
suc6
Kun je mij misschien vertellen hoeveel een verzekering kost in holland? ik woon in belgië maar mijn ouders konden misschien een quad-verzekering krijgen in holland, (familie in holland op hun naam laten zetten) Dat zou volgens mij en mijn ouders mogelijk kunnen zijn..?Jeroen1991 schreef:ha, lekker veel van mij in je post!
- Jason McCoy
- Quad GOD
ik betaal 7 euro en een beetje per maand....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadracer
mogelijk mss wel, maar wettelijk niet denk ik. Dan moet je quad ook ingeschreven in nederland denk ik.
En ge zijt enkel verzekerd als ge in de polis staat, zoniet kan de verzekering zich terugtrekken bij een schadegeval
En ge zijt enkel verzekerd als ge in de polis staat, zoniet kan de verzekering zich terugtrekken bij een schadegeval
Yamaha Raptor 660R!
Nu heb ik een bijkomende vraag omdat ik total noob ben
Blaster = 200cc en ik vond ergens op dit forum dat de blaster 85-90km/uur ging (zwaarlijvige persoon) ;p
Wat is precies het verschil tussen 350cc en 200cc? Ik dacht dat het de snelheid/ het optrekken enz bepaalde?
Dan nog, Die blaster lijkt me wel wat, en die warrior ookwel (alleen jammer vn de lelijke lamp die erop zit haha)
Ik heb gekeken op 2de hands sites, maar kan je 1 van de 2 ook nieuw kopen, en vallen ze dan nog rond de 2.000 euro? Ik heb gekeken op yamaha site maar vind alleen de nieuwste paar
Blaster = 200cc en ik vond ergens op dit forum dat de blaster 85-90km/uur ging (zwaarlijvige persoon) ;p
Wat is precies het verschil tussen 350cc en 200cc? Ik dacht dat het de snelheid/ het optrekken enz bepaalde?
Dan nog, Die blaster lijkt me wel wat, en die warrior ookwel (alleen jammer vn de lelijke lamp die erop zit haha)
Ik heb gekeken op 2de hands sites, maar kan je 1 van de 2 ook nieuw kopen, en vallen ze dan nog rond de 2.000 euro? Ik heb gekeken op yamaha site maar vind alleen de nieuwste paar
- Jason McCoy
- Quad GOD
In nederland verzeker je de quad en hoef je zelf dus niet in de polis te staan. Als ik mn quad uitleen aan vrien of vriendin dan isie gewoon verzekerd.
Als je zegt zwaarlijvig dan zou ik een blaster schrappen. Dan is een waarior interssanter.
Die zijn niet meer nieu te koop dan is het een raptor 350. de prijs ligt dan veeeel hoger.
Als je zegt zwaarlijvig dan zou ik een blaster schrappen. Dan is een waarior interssanter.
Die zijn niet meer nieu te koop dan is het een raptor 350. de prijs ligt dan veeeel hoger.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ik ben niet zwaarlijvig, Iemand op de forum zei dat hij zwaarlijvig was en de blaster 85-90 liep..Jason McCoy schreef:In nederland verzeker je de quad en hoef je zelf dus niet in de polis te staan. Als ik mn quad uitleen aan vrien of vriendin dan isie gewoon verzekerd.
maar nog, ik twijfel STERK tussen een Warrior en Blaster, Enige voor/nadelen bij de een of ander?