Yamaha Raptor 700R problemen ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Yamaha Raptor 700R problemen ?

Bericht door Yamaha700R »

Goeiendag ik heb een Yamaha Raptor 700R 2006
Ik heb een paar vraagjes ik ben op vakantie geweest en paar dingen vallen me op .

De koelvloeistof gaat heel lang mee terwijl ik in een gebied rij met 30 a 40 graden
de radiateur draait wel maar hoe kan het dat koelvloeistof niet na beneden gaat de radiateur zelf zit wel vol met koelvloeistof

En de raptor rijd 1 op 4 km ongeveer is dat normaal of is dat omdat ik elke x flink gas want in me dorp
als ik na huis ga laat ik hem rollen in ze 1 en als ik op asveld 10 min rij, rij ik ongeveer 120 KM/H
PS Ik rij zelf wel gewoon ook in me dorp op zand met stenen derin.

Soms start ik em rijd ik na asveld en als ik flink gas geeft trek hij niet snel op maar de dag der voor trok hij wel snel op lijk het alleen zo of is het gwn dat ik de quad gewend ben in optrek waar kan het aan liggen ?

Trouwens ik ga me quad 1 jaar stil laten in het buitenland ik heb de Accu deruit gehaald.
Maar moet ik de benzine derin of deruit halen veel mensen zeggen je kan de benzine beter deruit halen dan derin laten en sommige zeggen weer andersom wat is beter volgens jullie ik heb gekeken voor fuel stabilizer maar dat is alleen handig voor carburateurs ?

Ik heb ook motor olie gekocht van Motul ik heb 1,9 Liter olie in de quad gedaan 1 Liter achter en 0,9 Liter voor.
Maar na 2 Weken was hij al zwart ik gebruik 10 w 40 Semi Syntetisch moet ik overstappen na andere motor olie ?
Ik laat jullie wel van de week foto zien van de olie

Dank jullie houw vast voor de tijd !
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Yamaha Raptor 700R problemen ?

Bericht door Jason McCoy »

Zow das een heel verhaal.

Goed daar gaat i:
Koelvloeistof daalt niet. Is een afgesloten systeem. De kans is groter dat je in je reservior de vloeistof iets ziet stijgen. (door de warmte zet de vloeistof uit)

1 op 4 kan haast niet kloppen. Ik doe met een getunde 700 ongeveer 1op10.

De benzine kan er gewoon in blijven. Vroeger werd dat de tank helemaal vol gedaan om roest tegen te gaan. Jij hebt een kunststof tank dus is niet nodig.
Soms halen ze het er uit maar dat is weer nodig bij een 2 takt waarbij je zelf mengt. (de olie zakt dan, of bezine verdampt en ding loopt vet)
Accu polen los is prima, kan ook druppellader erop zetten.

Olie helemaal zwart is niet goed geloof ik. Betekent dat er viezigheid in je carter zit. (koppeling versleten?)
Heb je wel je olie filter vervangen ook?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

[quote="Jason McCoy"]Zow das een heel verhaal.

Goed daar gaat i:
Koelvloeistof daalt niet. Is een afgesloten systeem. De kans is groter dat je in je reservior de vloeistof iets ziet stijgen. (door de warmte zet de vloeistof uit)

1 op 4 kan haast niet kloppen. Ik doe met een getunde 700 ongeveer 1op10.

De benzine kan er gewoon in blijven. Vroeger werd dat de tank helemaal vol gedaan om roest tegen te gaan. Jij hebt een kunststof tank dus is niet nodig.
Soms halen ze het er uit maar dat is weer nodig bij een 2 takt waarbij je zelf mengt. (de olie zakt dan, of bezine verdampt en ding loopt vet)
Accu polen los is prima, kan ook druppellader erop zetten.

Olie helemaal zwart is niet goed geloof ik. Betekent dat er viezigheid in je carter zit. (koppeling versleten?)

Hoe weet je wanneer je koppelingversleten is ?
Ow owke want eerst zuipte me quad minder als nu waar kan het aan liggen ?
En elke x als ik me olie ververs gaat een nieuwe filtertje derin
Kan je nog aub deze vraag beantwoorden ;

Soms start ik em rijd ik na asveld en als ik flink gas geeft trek hij niet snel op maar de dag der voor trok hij wel snel op lijk het alleen zo of is het gwn dat ik de quad gewend ben in optrek waar kan het aan liggen ?
Laatst gewijzigd door Yamaha700R op za 18 aug, 2012 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Geen idee joh, maar 1 op 4 is wel erg veel. Dan doe je 40 a 50 km op een tank.....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Yamaha700R
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Jason McCoy schreef:Geen idee joh, maar 1 op 4 is wel erg veel. Dan doe je 40 a 50 km op een tank.....
Ja misshien op normale wegen maar niet off road dan zuipt hij meer
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

off-road zal ie rond de 1op7/8 zitten, het kan zijn dat je met de oliewissel er verkeerde olie in hebt gedaan, dan kan het zijn dat je koppeling gaat slippen
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Die 1 op 10 wat ik zei is met crossen Erik.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

dacht ik eigenlijk ook al, maar de ts beweerde van dat dat op de weg was
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

op de weg verbruikt i ongeveer t zelfde. Doe dan 120 km op een tank.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

uw moter olie moet olie zijn voor natte koppelingen je zegt motul :? die hebben van alle type's dus veel weten we dan nog niet
als je verkeerde olie gebruikt gaat je koppeling slippen waardoor je kans hebt dat hij precies geen zak trekt maar dan zou uw toerental wel snel omhoog moeten komen je voelt hem dan slippen de koppeling
als de koppeling slipt slijt deze wat de olie ook sneler vuil maakt
wat het verbruik betreft 1op10 is al veel voor op de weg cross gebruik zal hij daar wel aan komen
je zegt 1op4 :shock: dus 40 à 50 km tank leeg is 11L waar je toch 10 vlot krijgt van opgebruikt
welke tandwiel verhouding heb je want constant in de hoge toeren verbruikt hij ook veel heb je een powercommander of powerbox steken voor de afstelling? misschiens is deze slecht afgesteld
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Yamaharaptorwelie
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Yamaharaptorwelie »

Hallo,

Mijn yamaha raptor 700r heeft problemen met starten. Hij gooit hem wel rond en der zit voldoende benzine in;)
Hij vonkt goed. ( de tank was wel bijna leeg maar is nu aangevuld.
Wat kan dit probleem zijn? Of wat kan ik allemaal nog controleren hiervoor.
Ik zag wel dat mijn olie level veel te hoog was. Dit wou ik zowiezo omlaag Brengen maar kan het hier door komen?

Alvast bedankt!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Je start een nieuwe vraag in het topic van een ander. Das niet zo handig.
Je kunt je best even voorstellen in het daarvoor bedoelde deel van het forum.

Een antwoord op je vraag kan zijn dat bijvoorbeeld je brandstofpomp niet werkt, je kilswitch aan staat etc.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie