Ik heb al vele uren filmpjes zitten kijken en vraag me het volgende af:
Is het geluid van de FMF slip on einddemper vergelijkbaar met het complete systeem ?
Ik wil een diepere brom hebben in mijn 700R maar verder nog geen motorische tuning.
Ik wil een uitlaat die zwaar klinkt maar niet zo hard is dat de voegen uit de muren vallen
Ik hoop dat iemand dit weet of een ander goed alternatief heeft.
Als je een sportdemper op je Raptor zet dan moet je ook het mengsel aanpassen, een fuel controller komt er dus in ieder geval bij. Mijn ervaring is dat alle sportdempers behoorlijk veel extra geluid geven, daar moet je wel rekening mee houden in ieder geval. Vind zelf dat een Raptor 700 al een aardig diep geluid heeft met de standaard demper.
Eventueel zou je eens een tijdje zonder het pijpje in je demper kunnen rijden. Dan heb je een beetje een idee van wat je kunt verwachten.
Ook een losse sportdemper heeft tot gevolg dat je motor een armer mengsel krijgt, zij het minder arm dan wanneer je ook een grotere inlaat, sportfilter en voorpijp mee neemt. De vraag is of je met een te arm mengsel wilt gaan rijden of dat je liever safe zit. Mijn advies is dus om ook bij een losse demper op een Raptor 700 een fuel controller mee te nemn.
Ik wil eigenlijk dat de uitlaat wat sportiever klinkt en klappert als je van het gas gaat.
Ik ga binnenkort eens bij een rit kijken en luisteren naar de verschillende uitlaten.
Want van youtube wordt je eigenlijk ook niks slimmer.
Je hoort wel de klank maar niet hoe hard het echt is.
Zal komend weekend eens bij de rit, die start in Zelzate, gaan kijken.
Waarschijnlijk kan ik dan beter beoordelen wat ik precies wil.
Dat praat ook wat makkelijker dan via een forum.
boelie schreef:M'n maat heeft een slip om fmf prachtig geluid
Ik heb de complete fmf super prachtig maar wel redelijk hard geluid bij vol opengooien van t gas
We zien je vant weekend kerel 10 uur grote markt van zelzate
Kun je ze horen knettteren
Kijk dat is perfect !!
Zondag mag je mij verwachten rond 10 uur in Zelzate.
Ik weet alleen niet of dat met de quad of de GTT gaat zijn.
Ligt er een beetje aan hoeveel tijd ik heb.
Ik heb de 4.1 factory demper met een megabomb voorbocht van fmf
Dat is een heel verschil! en je zult zeker een zwaarder geluid hebben! haha
Zeker een aanrader!