cross quad

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: cross quad

Bericht door Jason McCoy »

Denk dat wij dan een iets andere kijk op crossen hebben. Als je hier mee springt dan hapt je frame op de grond. Met mn 700 leg ik t frame al op de grond af en toe en die staat op orriginele hooghte.
Als ik mn croswielen er onder heb dan raakt i niet meer. En mn vering staat gewoon 100% goed.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

Ik heb ook niet gezegd dat mijn frame de grond niet geraakt heeft hé! En het is ook niet dat ik in de 1e versnelling heb gereden, in mijn ogen ging dit toch wel door voor crossen, ook al stond mijn quad veel te laag en raakte hij de grond bij sommige sprongen.
Yamaha YFZ480Build in progress
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

Spoorverbreders is niet geheel bevoordelijk voor je as als je er echt mee gaat rijden op de crossbaan.

KNMV / mon verzekering heb je nodig om te mogen trainen op een crossbaan, geld dus ook dat je je aan de regels moet houden van deze verzekeraar ( killswitch en nerfbars ) je bent immer niet voor niks verzekerd :wink:

nerfbars zou ik er sowieso altijd op zetten anders lig je binnen kortste keren in ut gips, killswitch is vooral voor de veiligheid van anderen... ook niet geheel onbelangrijk dus.

Op een harde baan maakt het eigenlijk niet uit hoe hoog je quad licht, al is het 5 cm alleen je eigen comfort wordt er niet echt beter door.. kijk maar naar Laurens. op een zandbaan kom ik met hoge zandbanden en hoge veringen soms moeilijk rond... moet je nagaan als je laag ligt met lage banden :p

Voorbeeldje... dit was overigens wel een wedstrijd haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

dat moemen wij aardappelruggen hier, man, daar loopt je quad rovh direct op vast? en idd, alles wat je verder naar de originele hoogte brengt is mooi meegenomen, spoorverbreders zijn we hier niet over uit of het wel of niet kan, de 1 zegt van wel de ander van niet
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

Is doorheen te komen hoor... :)

Spoorverbreders kan, met rustig rijden op de crossbaan... ga je echt springen / beuken dan is het niet aangeraden buiten het feit om dat je as een stuk sneller krom gaat als je koprol maakt.
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Heeft cilinderhead wel een punt. Ik kom daar ook wel doorheen. Maar moet ik wel mn crosswielen erop zetten. Heb ik net even meer grondspeling.

Ik wilde ook een bredere as. Maar toch gewoon mn verbreders erop gezet. Gaat t dan stuk kun je altijd je as nog vervangen denk ik dan maar
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie