Z/KFX400: Frameverstevigingen
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
nee, het zou inderdaad niet mogen!
Maar wat doe je eraan, er zou zoveel niet mogen zijn...
garantie: een nieuw frame kan je krijgen in garantie, maar de vraag is of dit het probleem wel goed aanpakt. De nieuwe frames worden gezegd steviger te zijn, maar nog altijd niet failproof.
Dus de enige goeie oplossing, en eigenlijk een zeer makkelijke en goedkope is die zogenaamde 'gussets'.
Kostprijs: als je alles laat doen, demontage, afschuren, driehoekjes op maat laten maken, lassen, weer afschuren, verven/spuiten en montage, reken dan op een namiddag goed doorwerken.
Kost allemaal niks als je zelf de middelen hebt om het te doen, of iemand kent die het voor jou wil doen, maar anders betaal je stielmannen om een uur of 6 aan je quad te laten werken, en dat kost wel wat geld ja.
Je kan die "gussets" (zie 1 vd eerste foto's) op maat gemaakt kopen (van Lonestar bijvoorbeeld, er zijn nog een handvol bedrijven die dat maken & verkopen), en dan zelf lassen.
Maar ik zou het eerder, indien ik de middelen niet had om het zelf te doen, door iemand laten doen die aan quads kan werken.
Je garagist, je verkoper, of ook iemand zoals Deliège (Merelbeke), die is zeker capabel om dat te doen, ik heb zelfs al hele lades gezien vol met van die driehoekjes.
Als je ze zelf wil maken: de mijne zijn vervaardigd uit 4mm dikke koudgewalste plaat, gewoon ijzer.
Met een verstekzaag, een slijpschijf, schuurpapier (of schuurband) en wat veiltjes zou je er zeker in moeten slagen. Ik heb eerst kartonnen vormpjes gemaakt en gepast, en dan in metaal nagemaakt en wat bijgeslepen (voor de passing en voor het lassen)
Maar wat doe je eraan, er zou zoveel niet mogen zijn...
garantie: een nieuw frame kan je krijgen in garantie, maar de vraag is of dit het probleem wel goed aanpakt. De nieuwe frames worden gezegd steviger te zijn, maar nog altijd niet failproof.
Dus de enige goeie oplossing, en eigenlijk een zeer makkelijke en goedkope is die zogenaamde 'gussets'.
Kostprijs: als je alles laat doen, demontage, afschuren, driehoekjes op maat laten maken, lassen, weer afschuren, verven/spuiten en montage, reken dan op een namiddag goed doorwerken.
Kost allemaal niks als je zelf de middelen hebt om het te doen, of iemand kent die het voor jou wil doen, maar anders betaal je stielmannen om een uur of 6 aan je quad te laten werken, en dat kost wel wat geld ja.
Je kan die "gussets" (zie 1 vd eerste foto's) op maat gemaakt kopen (van Lonestar bijvoorbeeld, er zijn nog een handvol bedrijven die dat maken & verkopen), en dan zelf lassen.
Maar ik zou het eerder, indien ik de middelen niet had om het zelf te doen, door iemand laten doen die aan quads kan werken.
Je garagist, je verkoper, of ook iemand zoals Deliège (Merelbeke), die is zeker capabel om dat te doen, ik heb zelfs al hele lades gezien vol met van die driehoekjes.
Als je ze zelf wil maken: de mijne zijn vervaardigd uit 4mm dikke koudgewalste plaat, gewoon ijzer.
Met een verstekzaag, een slijpschijf, schuurpapier (of schuurband) en wat veiltjes zou je er zeker in moeten slagen. Ik heb eerst kartonnen vormpjes gemaakt en gepast, en dan in metaal nagemaakt en wat bijgeslepen (voor de passing en voor het lassen)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Heb 2 Z-400 gezien met op dezelfde plaats als Fré een streepje roest
.
Zijn alle 2 wel stevig gebruikt geweest. De ene had een salto gemaakt waardoor er vanalles krom en scheef was. Gelukkig bestaan er mensen die wonderen kunnen doen en zaken terug kunnen rechten
Moet nog eens checken maar dacht dat het beide model 2004 waren.
Zijn alle 2 wel stevig gebruikt geweest. De ene had een salto gemaakt waardoor er vanalles krom en scheef was. Gelukkig bestaan er mensen die wonderen kunnen doen en zaken terug kunnen rechten
Moet nog eens checken maar dacht dat het beide model 2004 waren.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team



