Raptor 660
Raptor 660
Hey,
Ik ben op zoek naar een tweede hands Raptor 660. En ook had ik een vraagje waarom die niet meer gemaakt worden?
Zijn er soms mensen die het aan of af raden om zo'n model te kopen. Graag de positieve en negatieve meningen hierover.
Dus laat jullie maar gaan, ik zou graag een quad kopen en wil zeker infomatie van jullie krijgen. Ook mogen er andere merken en modellen voorgesteld worden zodat ik toch met een deftige quad kan rijden.
Mvg sam
Ik ben op zoek naar een tweede hands Raptor 660. En ook had ik een vraagje waarom die niet meer gemaakt worden?
Zijn er soms mensen die het aan of af raden om zo'n model te kopen. Graag de positieve en negatieve meningen hierover.
Dus laat jullie maar gaan, ik zou graag een quad kopen en wil zeker infomatie van jullie krijgen. Ook mogen er andere merken en modellen voorgesteld worden zodat ik toch met een deftige quad kan rijden.
Mvg sam
Laatst gewijzigd door Boncari op wo 05 sep, 2012 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Sport Bespreking Merken en Types
Reden: Verplaatst naar Sport Bespreking Merken en Types
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Raptor 660
Heb binnenkort wel een 660 te koop. Moet alleen nog even netjes cshoongemaakt worden. Is een SE van 2005. Blok helemaal gereviseerd. Rekeningen ter inzage erbij
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadracer
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
- Locatie: Lanaken
Re: Raptor 660
Waarom wordt het Ford T-model niet meer gemaakt? Gewoon omdat er nieuwere versies komen...
Voor de rest, de 660's zijn meestal al redelijk oud, dus je kan pech hebben door slijtage of gewoon ouderdom, heeft vaak ook de nodige roest etc. Of hij kan nog perfect lopen, of gereviseerd zijn..
Ik heb er eentje van 2002, vorig jaar occasie gekocht (of een jaar eerder..), heb enkel nog de stator kapot gehad, 300 euro, zijn zowat de grootste uitzonderlijke motorische kosten geweest..
Die van 2001 hebben wel problemen met schakelbak gehad, maar sommigen zeggen dat die wat nu nog rijden dat al opgelost/gerepareerd moet zijn ondertussen..
Voor de rest, de 660's zijn meestal al redelijk oud, dus je kan pech hebben door slijtage of gewoon ouderdom, heeft vaak ook de nodige roest etc. Of hij kan nog perfect lopen, of gereviseerd zijn..
Ik heb er eentje van 2002, vorig jaar occasie gekocht (of een jaar eerder..), heb enkel nog de stator kapot gehad, 300 euro, zijn zowat de grootste uitzonderlijke motorische kosten geweest..
Die van 2001 hebben wel problemen met schakelbak gehad, maar sommigen zeggen dat die wat nu nog rijden dat al opgelost/gerepareerd moet zijn ondertussen..
Yamaha Raptor 660R!
Re: Raptor 660
Hij wordt niet meer gemaakt omdat hij opgevolgd is door de Raptor 700. Als je nu nog een Raptor 660 vind dan is deze minimaal 7 en maximaal 12 jaar oud. De 660 is grotendeels gebasseerd op de techniek van de Blaster en Banshee, quads uit de vorige eeuw. De kans op een quad met problemen en slijtage is dan ook groot.
De opvolger heeft een aluminium frame, inspuiting ipv. carburateurs, betere remmen, achterbrug, etc. Als je een snelle sportquad wilt dan zou ik kijken voor een 700 uit 2006/2007.
De opvolger heeft een aluminium frame, inspuiting ipv. carburateurs, betere remmen, achterbrug, etc. Als je een snelle sportquad wilt dan zou ik kijken voor een 700 uit 2006/2007.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Raptor 660
Ben ik wel met Jazzy eens maar niet helemaal.
Ik rijd zelf een 700 en persoonlijk denk ik dat ik niet zo erg langzaam ben. Als mn maat op zn 660 meerijd dan rijd i rondjes om je heen.
Alleen idd t zijn wat gadateerde technieken allemaal. Maakt ze overigens wel oerdegelijk. Alleen de kunst is een goeie 660 te vinden waarvan je zeker weet dat i 100% goed is en dat is bijna niet te doen. Of hij moet door een goeie dealer onderhouden zijn die het hele verhaal kan ondersteunen.
Ik rijd zelf een 700 en persoonlijk denk ik dat ik niet zo erg langzaam ben. Als mn maat op zn 660 meerijd dan rijd i rondjes om je heen.
Alleen idd t zijn wat gadateerde technieken allemaal. Maakt ze overigens wel oerdegelijk. Alleen de kunst is een goeie 660 te vinden waarvan je zeker weet dat i 100% goed is en dat is bijna niet te doen. Of hij moet door een goeie dealer onderhouden zijn die het hele verhaal kan ondersteunen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Raptor 660
Die zou toch alleen maar moeten dienen voor op de baan. Dus vette wielen en verlagen en verbreden, dat voor de buitenkant.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Raptor 660
In dat geval gaat het hele verhaal van vering enzo niet op. Maar zoals ik zei binnenkort heb ik er 1 te koop
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Raptor 660
Ik ben niet met je eens dat die dingen oerdegelijk zijn Jason. Integendeel, dat vind ik juist het manco aan die dingen. Neem iets simpels als het spannen van je ketting. Dat gaat met het in- en uitdraaien van bouten waar je heel slecht bij kunt waardoor de koppen en moeren makkelijk slijten. ALs je het niet handig doet dan gaat het scheef en natuurlijk zit alles muurvast. Bij een 700 is het de 4 inbusbouten een slagje los, schroevedraaier in het gat steken en een klein stukje rijden. Simpel, snel en er kan niets stuk gaan.
Dan heb je carburateurs op de 660, 2 stuks die met een rubberen spruitstuk vast zitten. Dat spruitstuk scheurt makkelijk en vervangen is een enorm gezeik omdat je er niet goed bij kunt. En dan heb je alle andere kleine dingetjes als kabels, bediening aan het stuur, elektra, etc.
Als je een goed oordeel wilt kunnen geven dan moet je er eentje kopen en er zelf op gaan rijden. Dan merk je vanzelf waarin een 660 verschilt van een 700. Zelfde gaat in mindere mate op voor de Warrior en Raptor 350, Blaster en Raptor 250, Grizzly 660 tegen 700, etc.
Dan heb je carburateurs op de 660, 2 stuks die met een rubberen spruitstuk vast zitten. Dat spruitstuk scheurt makkelijk en vervangen is een enorm gezeik omdat je er niet goed bij kunt. En dan heb je alle andere kleine dingetjes als kabels, bediening aan het stuur, elektra, etc.
Als je een goed oordeel wilt kunnen geven dan moet je er eentje kopen en er zelf op gaan rijden. Dan merk je vanzelf waarin een 660 verschilt van een 700. Zelfde gaat in mindere mate op voor de Warrior en Raptor 350, Blaster en Raptor 250, Grizzly 660 tegen 700, etc.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quad Master
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: Raptor 660
het grootste deel wat jazzy zegt is volgensmij ook de voornaamste reden dat yamaha gestopt is met de productie van de 660, te veel problemen, alleen is de 660 wel een stuk goedkoper te vinden als een raptor 700, maar de 700 is gewoon technisch beter afgewerkt, moderner, sneller etc
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Raptor 660
Ik heb jarenlang een 660 Jazzy. Sterker nog ik rijd er nog regelmatig mee. Mn maat heeft er 1 staan en pak pak ik nog weleens even mee om m schoon te maken enzo. Hij woont zelf een stuk weg en kan niet even heen en weer komen om te poetsen en dan weer te gaan.
Spruitstukken die kapot gaan heb ik nooit gehoord. Gewoon goed ingevet houden en er zijn geen problemen. Spannen van de ketting is ook geen enkel probleem. Al moet je wel die 2 boutjes goed bijhouden en netjes houden. Je as kan niet scheef aangezien er netjes markeringen op het verstelbare deel zitten welke je dus precies af kunt stellen. Tenvens is de elektronika op t stuur vergelijkbaar met een 700. De laatste modelen van de 660 hebben zelfs hetzelfde aanstuurding (kastje op t stuur zeg maar) als een 700. (Kan ook dat dit dan vervangen is) maar bij de mijne en die van mn maat zitten identiek dezelfde als op mn 700.
T grootste nadeel van een 660 vind ik de achteras lager die nogaleens willen verslijten. Maar dan heb je t dus wel over crossen en ruig gedrag.
Nee persoonlijk vind ik een 660 echt super fijne machienes. Maar zoals ik al zei de technieken van een 700 zijn natuurlijk een stuk beter. Dat hoor je me ook niet zeggen.
Ik snap jou uitspraken wel hoor. Maar de storingen die jij noemt ontstaan mede omdat 95% van de 660 die nog rijden zo gaar zijn als wat. Een goeie 660 moet je echt tegenaan lopen. Die zijn zeldzaam.
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Spruitstukken die kapot gaan heb ik nooit gehoord. Gewoon goed ingevet houden en er zijn geen problemen. Spannen van de ketting is ook geen enkel probleem. Al moet je wel die 2 boutjes goed bijhouden en netjes houden. Je as kan niet scheef aangezien er netjes markeringen op het verstelbare deel zitten welke je dus precies af kunt stellen. Tenvens is de elektronika op t stuur vergelijkbaar met een 700. De laatste modelen van de 660 hebben zelfs hetzelfde aanstuurding (kastje op t stuur zeg maar) als een 700. (Kan ook dat dit dan vervangen is) maar bij de mijne en die van mn maat zitten identiek dezelfde als op mn 700.
T grootste nadeel van een 660 vind ik de achteras lager die nogaleens willen verslijten. Maar dan heb je t dus wel over crossen en ruig gedrag.
Nee persoonlijk vind ik een 660 echt super fijne machienes. Maar zoals ik al zei de technieken van een 700 zijn natuurlijk een stuk beter. Dat hoor je me ook niet zeggen.
Ik snap jou uitspraken wel hoor. Maar de storingen die jij noemt ontstaan mede omdat 95% van de 660 die nog rijden zo gaar zijn als wat. Een goeie 660 moet je echt tegenaan lopen. Die zijn zeldzaam.
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Raptor 660
Tja, ieder heeft natuurlijk zo zijn eigen ervaringen. Mijn mening is inderdaad gekleurd door mijn eigen ding uit 2001 en de oudere modellen die ik bij anderen gezien heb. Voor mij geen 660 meer in ieder geval, al is het nog zo'n koopje. Geen 660 en geen chineesjes.
Maar goed, ik blijf bij mijn advies om voor beginners die een snelle A-merk quad willen door te sparen voor een 700. Zeker omdat een goede 660 zeldzaam geworden is en een 700 steeds betaalbaarder wordt.
Maar goed, ik blijf bij mijn advies om voor beginners die een snelle A-merk quad willen door te sparen voor een 700. Zeker omdat een goede 660 zeldzaam geworden is en een 700 steeds betaalbaarder wordt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Raptor 660
ja dat klopt. maar laat ik nou net een geheel gerviseerde 660 hebben staan hahaha
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Raptor 660
Jason McCoy schreef:In dat geval gaat het hele verhaal van vering enzo niet op. Maar zoals ik zei binnenkort heb ik er 1 te koop
Hoe bedoel je? Ben niet mee.... jajaja een quad kopen om te volgen
Leg eens verder uit voor te verlagen is dat een goede optie voor op de baan?
Dus als ik de anderen mag geloven is een Raptor 700 toch nog beter en voor onderhoud ook!!!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Raptor 660
Voor onderhoud vind ik een 660 net zo makkelijk als een 700. Nah ja ketting spannen gaat misschien handiger.
Als je op de weg gaat rijden dan vervang je toch je vering vervangen.
Als je op de weg gaat rijden dan vervang je toch je vering vervangen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Raptor 660
Als ik wil verbreden moet ik dan andere veringen steken als deze verlaagd is?