Jazzy's Outlander Max LTD: Verkocht (P14)
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Ja dat toeren is een feit. Ik heb de outlander ook nog steeds niet int echt gezien. Kan eigenlijk niet he.
Zonder meer, de renegade ging als een speer. Maar hoe komt t dan dat deze wat tammer is? Of is deze quad meer voor te touren en de renegade voor cross?
Maar ik vind de cvt een mooi staaltje techniek. Maar dat vind ik eigenlijk bij de meeste a-merk quads. Is gewoon over nagedacht
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Zonder meer, de renegade ging als een speer. Maar hoe komt t dan dat deze wat tammer is? Of is deze quad meer voor te touren en de renegade voor cross?
Maar ik vind de cvt een mooi staaltje techniek. Maar dat vind ik eigenlijk bij de meeste a-merk quads. Is gewoon over nagedacht
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Ik weet niet waar het verschil in zit. Moet wel zeggen dat mijn Renegade opvallend snel was, dat zag je wel met die sprintjes tegen een 1000cc. Maar de Renegade woog 270 kilo, mijn Outlander weegt 320 kilo. De Renegade had een sportdemper en was flink losgereden, de Outlander heeft 4000 rustige toerkilometers achter de rug van een dame van middelbare leeftijd.
Maar ik heb het gevoel dat hij wat vlotter wordt nu ik er een tijdje mee rijdt. Binnenkort maar eens een koppelingskitje er in om hem net wat scherper te maken.
Maar ik heb het gevoel dat hij wat vlotter wordt nu ik er een tijdje mee rijdt. Binnenkort maar eens een koppelingskitje er in om hem net wat scherper te maken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Ik vind het maar onzin om met een absolute A-merk quad uit het topsegment rustig aan te doen om de riem te sparen.
Je hebt een quad met veel vermogen om dat ook te gebruiken. Vanuit stilstand volgas geeft gewoon een grotere kick dan eerst even rustig op gang komen. Als je vast kom te zitten ed omdat je zuinig bent met je quad dan heb je alsnog niets bereikt.
Wat maakt het uit om de riem bij 4000 ipv bij 5000 kilometer te vervangen??
Begrijp niet dat ik niet zuinig ben op mijn quad, daar weten Jazzy en Jascon McCoy alles van.
Bij een sportquad met ketting, zoals ik heb, krijgt de ketting ook grotere klappen als je de koppeling laat schieten oid. Ik heb een quad om deze te gebruiken en deze moet gewoon presteren als ik dat wil, als je de quad dan netjes onderhoud is het absoluut geen probleem. Ik vervang liever de ketting een keer vaker dan dat ik de quad niet volledig kan gebruiken.
Je hebt een quad met veel vermogen om dat ook te gebruiken. Vanuit stilstand volgas geeft gewoon een grotere kick dan eerst even rustig op gang komen. Als je vast kom te zitten ed omdat je zuinig bent met je quad dan heb je alsnog niets bereikt.
Wat maakt het uit om de riem bij 4000 ipv bij 5000 kilometer te vervangen??
Begrijp niet dat ik niet zuinig ben op mijn quad, daar weten Jazzy en Jascon McCoy alles van.
Bij een sportquad met ketting, zoals ik heb, krijgt de ketting ook grotere klappen als je de koppeling laat schieten oid. Ik heb een quad om deze te gebruiken en deze moet gewoon presteren als ik dat wil, als je de quad dan netjes onderhoud is het absoluut geen probleem. Ik vervang liever de ketting een keer vaker dan dat ik de quad niet volledig kan gebruiken.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Ehmmm het is waar je dat lat ''zuinig'' stelt... 1000cc is flink wat, als je in 1 X volgas weg geeft dat geeft me toch een kracht.. Er moet altijd 1 punt als 1ste breken, als de quad geen riem had en je ging er iederkeer mee volgas etc etc dan moet er IETS breken maar wat? de differentieel? nee die is stevig de wielen? nee dat is ook stevig en dan ga je al snel naar de inwendige delen van de quad...
Je kan met de outlander heus wel snel rijden maar sprintjes, kan maar het is en blijft een utility quad.. Op papier is hij misschien sneller maar uit voorzorgs maatregelen...
EDIT:
Bij schakelquads breekt er dan niks maar stikt je motor
Je kan met de outlander heus wel snel rijden maar sprintjes, kan maar het is en blijft een utility quad.. Op papier is hij misschien sneller maar uit voorzorgs maatregelen...
EDIT:
Bij schakelquads breekt er dan niks maar stikt je motor
"Minis are for girls"
- Robby Gordon.
- Robby Gordon.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Stikt je motor??? Als ik vanuit stilstand mn gas vol los ruk dan stikt er niks hoor.
Nah ja ik ben ook zuinig op mn quad maar dat houd niet in dat i van alles meemaakt hahaha
Nah ja ik ben ook zuinig op mn quad maar dat houd niet in dat i van alles meemaakt hahaha
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Idd, ga dan dammen.... kun je de stenen wat rustiger neer zetten..Boncari schreef:Ik vind het maar onzin om met een absolute A-merk quad uit het topsegment rustig aan te doen om de riem te sparen.
Je hebt een quad met veel vermogen om dat ook te gebruiken. Vanuit stilstand volgas geeft gewoon een grotere kick dan eerst even rustig op gang komen. Als je vast kom te zitten ed omdat je zuinig bent met je quad dan heb je alsnog niets bereikt.
Wat maakt het uit om de riem bij 4000 ipv bij 5000 kilometer te vervangen??
Behalve lang in toeren begrenzer houden, dat is niet echt lekker... hehe
Goed onderhoud kun je hem wel goed houden, zeker een raptor.. ik heb die van mij helemaal total los gereden...
maar heeft nog geen 1x stil gestaan wegens motorische problemen.
No Can't Do!
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Tja, ik kan dat ook niet helemaal rijmen met wat anderen met hun Can-am doen. Iedereen gaat daarmee in de modder en het liefst natuurlijk voluit. Zit wat dat betreft meer op de lijn van Boncari, het ding is gemaakt om mee te gassen.
Als ik om de paar duizend kilometer een snaar van 100 euro moet vervangen dan zit ik daar niet mee. Een 450 cc quad is ook geweldig en niemand vind het raar om dan om de zoveel uur de hele zuiger te vervangen. Iedere quad heeft zijn zwakke plek en als je daar met een beetje verstand rekening mee kunt houden dan zit ik daar niet echt mee. Sta dus best open voor de opmerkingen van Paul, dat neem ik zeker mee.
Als ik om de paar duizend kilometer een snaar van 100 euro moet vervangen dan zit ik daar niet mee. Een 450 cc quad is ook geweldig en niemand vind het raar om dan om de zoveel uur de hele zuiger te vervangen. Iedere quad heeft zijn zwakke plek en als je daar met een beetje verstand rekening mee kunt houden dan zit ik daar niet echt mee. Sta dus best open voor de opmerkingen van Paul, dat neem ik zeker mee.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Ik bedoel dan niet de eerste of 2de (of3de) versnellingJason McCoy schreef:Stikt je motor??? Als ik vanuit stilstand mn gas vol los ruk dan stikt er niks hoor.
Nah ja ik ben ook zuinig op mn quad maar dat houd niet in dat i van alles meemaakt hahaha
Maar ja, het is eigen keus al ram je met alles altijd volgas weg, niet warmdraaien etc dan zal je vaak in de schuur zitten .
"Minis are for girls"
- Robby Gordon.
- Robby Gordon.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Warm rijden doe ik niet aan. En al stamp ik in zn 4 weg dan nog trek ik een wheelie dus tja. Denk dat jij de raptor serie zwaar onderschat. Overigens denk ik ook niet dat Jazzy zo zachtjes rijd. Die zegt van wel maar als ik hem op een stuk grond zie rijden met heuveltjes dan gaat ook t gas open.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Wat ik me nou afvraag, op mijn Renegade had ik Bighorns zitten en ploegde ik overal door heen. Mijn Outlander heeft de originele ACT banden nog en zakt helemaal weg in zacht zand, met veel wielspin werkt hij zich er door. Als ik nu voor Maxxis Ceros ga, kun je dan nog een beetje door blubber heen komen?
Ongeveer dit idee dus: (let niet op de kutmuziek)
Link
Ongeveer dit idee dus: (let niet op de kutmuziek)
Link
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Met Maxxis Ceros kom je een heel eind met wat meer gas geven, zelf heb ik ook een set en dat gaat goed in de blubber.Het filmpje is een Renegade 1000 bij havelteJazzy schreef:Wat ik me nou afvraag, op mijn Renegade had ik Bighorns zitten en ploegde ik overal door heen. Mijn Outlander heeft de originele ACT banden nog en zakt helemaal weg in zacht zand, met veel wielspin werkt hij zich er door. Als ik nu voor Maxxis Ceros ga, kun je dan nog een beetje door blubber heen komen?
Ongeveer dit idee dus: (let niet op de kutmuziek)
Link
Water in, Water uit.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Wat jij blubber noemt kom je wel doorheen met CerosJazzy schreef:Wat ik me nou afvraag, op mijn Renegade had ik Bighorns zitten en ploegde ik overal door heen. Mijn Outlander heeft de originele ACT banden nog en zakt helemaal weg in zacht zand, met veel wielspin werkt hij zich er door. Als ik nu voor Maxxis Ceros ga, kun je dan nog een beetje door blubber heen komen?
Hangt af van de ondergrond, bij ons in de buurt is het veen en klei... zodra wij het over blubber hebben heb je op zijn minst een setje bear claws nodig. Alles minder is al snel kansloos....
Bij jullie in de buurt is het volgens mij meer zand/bosgrond, daar houd je wel wat grip op. Als je veel grip wilt moet je richting "schoepen" banden gaan, wat die bighorns, bear claws, Gorrilla etc. zijn.
Hier in schotland is het te vergelijken met Limburg, kom nagenoeg overal met straat bandjes.
No Can't Do!
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 203
- Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
De ondergrond bij havelte is zand, veel zand. En heeft een harde ondergrond, ik heb 2 september off road gereden op het terrein en hier waren ook modderpoelen waar crossmotoren en sportquads vast in kwamen te zitten en ik kwam er met gemak doorheen met mijn 'ceros'. ik zal vanavond wel een linkje hier zetten van mijn filmpje. Gaat mom moeilijk op de telefoon
Laatst gewijzigd door Moerasrijder op vr 07 sep, 2012 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 203
- Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Nieuwe banden
De nieuwe banden zitten er op:
Eerste indruk: Goede grip op de weg, heel voorspelbaar rijgedrag. In het terrein hebben ze bakken meer grip dan de originele ACT's, komt zelfs een heel end in de buurt van de Bighorns die ik op de Renegade had. En wat het meest opvalt is hoe comfortabel ze zijn in het terrein, je kunt goed merken dat ze een stuk breder en ook wat hoger zijn. Ben echt super tevreden.
Verder heb ik spoorberbreders laten monteren, achter ietsjes bredere dan voor. Hiermee licht hij veel stabieler op de weg en gaat een stuk strakker door de bochten. En last but not least, ik vind hem er een stuk dikker uit zien zo.
Eerste indruk: Goede grip op de weg, heel voorspelbaar rijgedrag. In het terrein hebben ze bakken meer grip dan de originele ACT's, komt zelfs een heel end in de buurt van de Bighorns die ik op de Renegade had. En wat het meest opvalt is hoe comfortabel ze zijn in het terrein, je kunt goed merken dat ze een stuk breder en ook wat hoger zijn. Ben echt super tevreden.
Verder heb ik spoorberbreders laten monteren, achter ietsjes bredere dan voor. Hiermee licht hij veel stabieler op de weg en gaat een stuk strakker door de bochten. En last but not least, ik vind hem er een stuk dikker uit zien zo.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700