smc rijder voorstellen.

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
smc500
Toeschouwer
Toeschouwer

smc rijder voorstellen.

Bericht door smc500 »

hallo quad rijders!

bij deze stel ik mij even voor, ik ben lars en heb sinds een half jaar een smc captain.
de quad bevalt mij erg goed en ben ook zeer tevreden over het formaat want hij is toch een stukje groter als de barossa 250 waar ik ook voor ben wezen kijken maar erg tegenviel.
wel heb ik in de planning om de quad dit jaar uit elkaar te halen en er een ander blok onder te hangen.
het gaat om een cb500 blok die ik al heb liggen met de bijbehorende kabelboom stuurschakelaars enz enz.
ik heb gekozen voor dit blok omdat het toch een 2cilinder is en het dus niet erg opvalt maar tog bijna het 3 dubbele pk's heeft.
het originele blok heeft 20pk en de cb500 blokjes 57pk dat leek mij wel genoeg :).
verder ben ik nog druk bezig met de quad naar mijn smaak te maken.
de smc was redelijk origineel op het uitlaatsysteem na.
ik heb in de tussen tijdt al wel wat onderdelen vervangen zoals tandwielen, ketting, a-arm bussen, verder heb ik nog geen problemen met de quad gehad en bevalt daarom ook erg goed.
ik hoop op het forum wat meer informatie te kunnen krijgen over bijv, het verlagen door middel van veren en misschien zullen er nog andere zaken zijn met het verbouwen waar ik hier antwoorden op kan vinden.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: smc rijder voorstellen.

Bericht door Jason McCoy »

Welkom!!!

Vergeet je niet dat je cb blok veel groter is en daardoor misschien je tank niet meer past?
Komt wel meer bij kijken dan even een blok wisselen he.
Tevens meteen je remmen aanpassen enz.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
smc500
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door smc500 »

ik weet dat het blok groter is en wat ik tot nu toe weet is dat het met de hoogte wel goed moet komen en dus ook met de tank.
het enige probleem is wel dat de inlaat schuin omhoog staat en dit dus niet uit zal komen.
daarom zal ik of de inlaat moeten verlassen of met siliconen slangen de inlaat in een andere standt moeten zetten.
ik weet dat het niet zo ff een blok erin hangen is en ben wel bekend met alles wat er bij komt kijken om dit voor elkaar te krijgen.
wat voor optie's zijn er zoal voor de remmen aan te passen?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Geen idee. Ik weet niet wat er voor remmen op een SMC zitten. Maar lijkt me wel nodig aangezien je veel meer power krijgt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider

Bericht door xScorxPiusx »

欢迎 Oftewel Welkom!
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

remmen moet je idd versterken, (misschien een r1 remklauw? weet niet of dit past hoor) btw. welkom :!:
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Weet je hoe groot een schijf van een r1 is?? Net zo groot als t wiel ofzo hahaha.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

:lol: volgensmij heb ik wel ergens iets voorbij zoen komen hier op het forum met een quad met een r1 remklauw
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
smc500
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door smc500 »

Ik denk ook niet dat de schijf van een r1 gaat passen. Wel worden de remmen zowiezo onafhankelijk voor en achter dus met rempot op het stuur. Ik hoop dat dit al wat beter remt als het originele systeem.

Bedankt voor de reactie's alvast!!
eleventwentyseven
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door eleventwentyseven »

Als je de hoofdremcilinder op het stuur vervangt door een exemplaar van een moderne supersport motor, dan heb je meer dan genoeg remkracht in combinatie met je originele remklauwen. Als je dan niet tevreden bent en nog meer wilt dan moet je de remklauwen van een yzf 450 of een raptor 700 erop bouwen deze heeft dubbele cilinders in de remklauw.
Plaats reactie